Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sa du att du skulle göra sa du... :eek:
Medelålderskris? Förvirrad? Eller bara galen? :nailbiting: :D

Lite av allt tror jag (jag är fet... så Operation Fläsk Off pågår :p). Sedan mår både kropp och knopp bättre av de där kilometrarna, irriterande nog :laugh:

Jag har införskaffat Battle Ropes också, det är f-n nice att brottas med dem :D Speciellt om en är lite irriterad på chefen :angel: Det stod mellan sådana och en boxningssäck men de är lite mer portabla och svårare att skada sig själv på :rofl:
 
Lite av allt tror jag (jag är fet... så Operation Fläsk Off pågår :p). Sedan mår både kropp och knopp bättre av de där kilometrarna, irriterande nog :laugh:

Jag har införskaffat Battle Ropes också, det är f-n nice att brottas med dem :D Speciellt om en är lite irriterad på chefen :angel: Det stod mellan sådana och en boxningssäck men de är lite mer portabla och svårare att skada sig själv på :rofl:
Det fetade (haha) tror jag när jag ser det :heart

Resterande kan jag relatera till. Jag har en boxningssäck på mitt rum på jobbet. En present sedan personalgymet togs bort... :angel:
 
Sitter på akuten med mamma igen. Jag blir så trött och arg på att det alltid ska vara någonting. :mad:

Syrran är här och jag har sagt åt mamma i 10 år att hon inte får mata hundarna utan jag gör det så jag vet vad de får. Ca 25 minuter innan jag slutar ringer syrran. Hon hade gått upp på vinden och mamma lagt sig nere. Hon hör att något händer och sen ropar mamma på henne.

Mamma har som vanligt gett dem mat iaf och hon vet inte vad som hände, men varulven bet henne i benet. :rage:

Jag skyndar mig hem efter min kollega löst av mig. Fixar med kycklingar och katter, ger syrran instruktioner och släpper ut hästarna på väg till akuten.

Nu har vi fått komma in, det behöver sys men är ”bara” i vaden. De satt ute i solstolarna när jag kom hem och jag har grälat på henne hela vägen in. Vi får förhoppningsvis komma härifrån snart men det är som vanligt mycket folk och semestertider.

Måste fixa åt hästarna när jag kommer hem, de ska ju in i morgon bitti igen vid 05. 🙄
Du är arg för att din mamma matade hundarna men verkar inte ens reagera på att din hund har bitit henne?! :eek:
 
Joggat 7.5 km med intervaller.
Det är tur att motionspassen blir gjorda när man har tagit semester från sund kosthållning.😂
20 grader och molnigt. Ska väl tyvärr komma regn om en stund.
Ska träffa en kompis och fika/luncha.
 
Du är arg för att din mamma matade hundarna men verkar inte ens reagera på att din hund har bitit henne?! :eek:
Ja, jag har sagt åt henne i tio år och senast dagen innan att hon inte ska mata dem och det har aldrig någonsin hänt något sånt här. Mamma vet inte ens vad som hände, men jag hade 25 - 30 minuter kvar att jobba så det fanns ingen anledning heller att mata dem. De fick mat på morgonen före jag åkte och han skulle gå i döden för henne + hon har dålig balans och går med kryckor. Jag vet inte, hon vet inte, men jag tror inte han bet oprovocerat. Hon kan ha trampat på en tass, vinglat till och han blev rädd för det var trångt eller att han skulle säga ifrån åt den andra hunden och hon var i vägen. 🤷‍♀️

Det jag vet är att om hon hade låtit bli så hade det aldrig hänt, han biter eller hotar inte även om jag tränger honom vid matskålen och backar direkt ifrån maten när jag säger till honom att flytta på sig. De bråkar inte om matskålarna heller utan de står några meter ifrån varandra i hallen.

Klart som :devil: att jag blir arg på henne när hon inte respekterar mina regler i mitt hem utan konstant bryter mot dem, oavsett vad det än är som gäller. Han är gammal och har artros i tårna och jag hade tänkt ta bort honom om drygt en månad, en totalt onödig olycka där jag faktiskt anser att mamma är vållande. :meh:

Och klart att jag reagerade! Vem vill höra när man sitter på jobbet att ens hund bitit ens mamma?
 
Ja, jag har sagt åt henne i tio år och senast dagen innan att hon inte ska mata dem och det har aldrig någonsin hänt något sånt här. Mamma vet inte ens vad som hände, men jag hade 25 - 30 minuter kvar att jobba så det fanns ingen anledning heller att mata dem. De fick mat på morgonen före jag åkte och han skulle gå i döden för henne + hon har dålig balans och går med kryckor. Jag vet inte, hon vet inte, men jag tror inte han bet oprovocerat. Hon kan ha trampat på en tass, vinglat till och han blev rädd för det var trångt eller att han skulle säga ifrån åt den andra hunden och hon var i vägen. 🤷‍♀️

Det jag vet är att om hon hade låtit bli så hade det aldrig hänt, han biter eller hotar inte även om jag tränger honom vid matskålen och backar direkt ifrån maten när jag säger till honom att flytta på sig. De bråkar inte om matskålarna heller utan de står några meter ifrån varandra i hallen.

Klart som :devil: att jag blir arg på henne när hon inte respekterar mina regler i mitt hem utan konstant bryter mot dem, oavsett vad det än är som gäller. Han är gammal och har artros i tårna och jag hade tänkt ta bort honom om drygt en månad, en totalt onödig olycka där jag faktiskt anser att mamma är vållande. :meh:

Och klart att jag reagerade! Vem vill höra när man sitter på jobbet att ens hund bitit ens mamma?
Det framgick inte av inlägget.
 
Både honkatten och ungkatten var glada över att vi båda kommit hem; inte minst ungkatten var väldigt kelsugen på morgontimmarna och trampat runt på både mig och sambon och sovit växelvis nära mig och nära älsklingen, älsklingskatter ❤️.
 
Jag kollade upp datum för Antikrundan, mest bara för skojs skull men också lite för att vi i flyttförberedelserna har upptäckt några gamla prylar som skulle vara roligt att få värderade, och som eventuellt kan vara "bra TV".

Hur som helst, här är datum och platser för i år:

fre 23/8 Falsterbo Photo Art Museum
sö 25/8 Halmstad, Slottsmöllan
fre 30/8 Norrköping, Värmekyrkan
sö 1/9 Örebro, Frimis
tis 3/9 Uppsala, Botaniska trädgården
fre 6/9 Kiruna, Kristallen


Varför inte försöka få lite bättre spridning på platserna? Mellan Falsterbo och Halmstad är det ca 17 mil. Norrköping - Örebro är ca 12 mil, Örebro - Uppsala ca 17 mil. Halmstad - Norrköping är ca 35 mil och Uppsala - Kiruna ca 117 mil :meh:

Vi har i alla fall inte massor av mil till närmsta stopp, men det känns ändå som en onödig resa bara för något sådant. Skulle ha varit roligt, men nja, jag vet inte.
De varierar ju orterna varje år. Ska de inte åka till Kiruna menar du? Det bor folk i Norrbotten också plus att folk i Västerbotten säkert tar en tur till Kiruna för att vara med. Långa avstånd är inte ett lika stort problem där uppe som det är i södra Sverige ...
Jag tror dessutom att de vill visa samiska konstföremål i programmet, större chans till det i Kiruna än i södra Sverige.
 
De varierar ju orterna varje år. Ska de inte åka till Kiruna menar du? Det bor folk i Norrbotten också plus att folk i Västerbotten säkert tar en tur till Kiruna för att vara med. Långa avstånd är inte ett lika stort problem där uppe som det är i södra Sverige ...
Jag tror dessutom att de vill visa samiska konstföremål i programmet, större chans till det i Kiruna än i södra Sverige.
Nej så tolkade inte jag henne alls..... utan spridningen på ställena skulle vara större.
 
Fast de sprider ju genom att åka till olika ställen i princip varje år. De kan inte åka till samma ställen varje år bara för att få jämnare avstånd.
Hon menar att det är långa avstånd, långa hopp emellan stoppen. Kunde vara fler ställen de stoppar på. Behöver inte vara samma varje år för det.
 
  • Gilla
Reactions: MML
Funderar på att ta en promenad. Slänga i återvinningen och sedan gå hem. Varför ska det vara så förbaskat svårt att göra på egen hand när jag inte har en kompis som drar ut mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp