Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde ett stopp på Vandalorum och tittade på trädgården.
IMG_0501.jpeg
 
Städat köket, kånkat bort skit som stått där i väntan på att kastas/bäras undan. Hängt upp ett år tavlor och lagt ut rena mattor. Skulle vilja byta gardinerna också men orkar inte rota fram strykbrädan. 😅
 
Måste reda i hur jag ska äta när jag börjar jobba igen. Jag har nog lite selektiv smak så har svårt att hitta från mackor till mindre kolhydrater.
Måste äta nåt när jag vaknar och sen vid 9:30 när vi har paus.
 
Åkt två remmalagsturer; kumlaby först med ett fjordpar och så åkte vi med skogsturen som.var ny för oss med bla en jättehög nordis; typ 169 cm 😄.

Haha jag vart imponerad av jättenordisen så första kusken nämnde det till den tjejen som kör den 😅😄.
Sen middag och nu fast på ön i en jättelång kö pga trasig färja....Såååå vi blir kvar längre än tänkt...🙃
 
Åkt två remmalagsturer; kumlaby först med ett fjordpar och så åkte vi med skogsturen som.var ny för oss med bla en jättehög nordis; typ 169 cm 😄.

Haha jag vart imponerad av jättenordisen så första kusken nämnde det till den tjejen som kör den 😅😄.
Sen middag och nu fast på ön i en jättelång kö pga trasig färja....Såååå vi blir kvar längre än tänkt...🙃

Svårt komma hit (svårt med parkering) och tydligen svårt och komma härifrån meeen väldigt trevlig dag med toppenväder 😀
 
Jösses vilken kantarell”hysteri” det råder. Verkar vara ngt form av rekordår.
Jag kan tycka att en macka är gott och i mat ibland men skulle inte gå ut i skogen själv.

Har suttit ute hela dagen. Läst ut en bok och sett på en serie.
Nu är jag inne och ser på trav på datorn och äter godis.
 
Jösses vilken kantarell”hysteri” det råder. Verkar vara ngt form av rekordår.
Jag kan tycka att en macka är gott och i mat ibland men skulle inte gå ut i skogen själv.

Har suttit ute hela dagen. Läst ut en bok och sett på en serie.
Nu är jag inne och ser på trav på datorn och äter godis.
Kantarellmacka, kantarellpaj, kantarellrisotto, syrade kantareller, smörstekta kantareller till kött, kantarellsås, kantarellpizza, kantarellpasta, kantarell och fiskpaket på grillen, kantarellsalt, kantarellsoppa, you name it - ren och skär magi från skogen.

Men plockandets hysteri tänker jag ligger i att färska kantareller är nästan brottsligt gott, emedan alla rätterna ovan är mycket goda året om, även med lagrade svampar. Och tiden att plocka är ganska kort.
 
Kantarellmacka, kantarellpaj, kantarellrisotto, syrade kantareller, smörstekta kantareller till kött, kantarellsås, kantarellpizza, kantarellpasta, kantarell och fiskpaket på grillen, kantarellsalt, kantarellsoppa, you name it - ren och skär magi från skogen.

Men plockandets hysteri tänker jag ligger i att färska kantareller är nästan brottsligt gott, emedan alla rätterna ovan är mycket goda året om, även med lagrade svampar. Och tiden att plocka är ganska kort.
Jag ÄLSKAR kantareller och längtar varje år efter att de ska dyka upp i affärerna! :D Ser ju inga själv i skogen tyvärr.
 
Kantarellmacka, kantarellpaj, kantarellrisotto, syrade kantareller, smörstekta kantareller till kött, kantarellsås, kantarellpizza, kantarellpasta, kantarell och fiskpaket på grillen, kantarellsalt, kantarellsoppa, you name it - ren och skär magi från skogen.

Men plockandets hysteri tänker jag ligger i att färska kantareller är nästan brottsligt gott, emedan alla rätterna ovan är mycket goda året om, även med lagrade svampar. Och tiden att plocka är ganska kort.
Hihi jo många tycker det.
Men jag vet många som har hysteri på just plockandet. De ger bort till höger och vänster men älskar plockandet. Jag är inte en sån.
Mamma har också alltid plockat massor så jag har väl blivit lite nöjd. Gillar faktiskt champinjoner mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp