Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sicket skitväder....Milt och eländigt. Förra året såhär års hade vi mer normal vinter med kyla och snö så jag passade på att åka pulka bakom pållan 😍. Jaja blir väl säkert "bakslag" så de som är nöjda med skitvädret nu får väl vinter sen i mars-april hahaha..Jag föredrar vinter i februari som det SKA vara och sen vår från mars men men 🙃.
Alltså jag föredrar VERKLIGEN mildväder ett år när elen är svindyr.... 🤪
Dessutom har jag precis börjat släppa ihop den skadade hästen med kompisen igen, så stenhård hage och is....nej, tack!
 
Usch. Jävla heldagsregn 😫. Hm pållan brukar ju vila på måndagar och känns ju passande för lägga sadel nu när hon är så blöt är ju inget vidare men hon har ju bara gått en dag sedan hon vila i lördags ju. Jaaaja en sak i taget 🙃
 
Jag sitter på kontoret och jobbar. Sambon jobbar hemifrån för att överse badrumsrenoveringen som drog igång idag. Följande konversation utspelade sig nyss på WhatsApp:

Screenshot 2022-02-14 at 12.15.42.png

(lite typos från min sida p.g.a chockad men jag antar att ni fattar ungefär vad det står)

Det visar sig alltså att någon när badrummet senast renoverades bestämde sig för att helt sonika sätta upp en ny vägg framför den gamla duschväggen, istället för att plocka ner den gamla duschen, ta ner det gamla kaklet och börja om på ny kula.

Vi hade redan förstått att någon jubelidiot kaklat ovan på gammalt kakel, därav sambons första kommentar, men att det var SÅHÄR illa hade vi aldrig kunnat föreställa oss. Skottland tar verkligen det här med cowboyhantverkare till en helt ny nivå 🙃

Bonus är dock att vårt badrum just blev en rejäl bit större! :D
 
Samordnaren på jobb är sjuk.
Jag arbetar redan på golvet, så nu får cheferna ta det.
Kommer inte ta något extra förrän de lovar mig att jag får gå 7/4 och tar jag dessutom extra så ska jag ha det i tid - så att jag kan gå ännu tidigare :devil:
Och det blev ett jävla liv på ena chefen. Bryr mig inte längre, jag behöll mitt lugn och vidhöll att jag vill ha ett löfte om att jag får sluta 7/4 - först då kan jag ställa upp och jobba extra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 380
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp