Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden är med på kontoret för första gången idag, mina kollegor har reagerat på olika sätt:
VD: har inte lagt märke till honom än
Processingenjören: aaah! Vad är det för best?! :eek:
Teknikansvarig: men vad fin han är! :)
Min chef: hej hej hunden.
Processteknikern: åh, vilken trevlig hund!
Projektledare/supply chain: ligger på golvet, klappar, kramar och brottas om vartannat med vovvis samtidigt som han ylar ”det är en riktig hund, jaaaaa, vad fiiiiin du är, jaaa”. :laugh:
 
I morse när klockan ringde ville jag bara gå i ide ngt år. Så trött! Längtar så ofantligt tills det skulle vara ok att resa till värmen och bara ligga vid havet några v och dricka drinkar och äta glass.
Tänk att bara sola, bada, äta god mat, glass och sörpla drinkar. Ååååh! 😍
Men det var bara att ge sig ut i snöregnet. 😅
Orken tvärdog totalt nu. Så sambon är och hämtar lunch.
 
I morse när klockan ringde ville jag bara gå i ide ngt år. Så trött! Längtar så ofantligt tills det skulle vara ok att resa till värmen och bara ligga vid havet några v och dricka drinkar och äta glass.
Tänk att bara sola, bada, äta god mat, glass och sörpla drinkar. Ååååh! 😍
Men det var bara att ge sig ut i snöregnet. 😅
Orken tvärdog totalt nu. Så sambon är och hämtar lunch.

Åh, jag känner precis samma sak just nu! Det hade inte ens behövt vara havet! Bara typ … sommarsemester.

Jag somnade sent i går och hade sjuka helt stressdrömmar med ständiga uppvakningar hela natten, så jag var helt galet trött när klockan ringde i dag på morgonen. Men jag har i alla fall hankat mig igenom några timmars jobb (på lågfart, får erkännas) och ett läkarbesök (en tid som jag drömde att jag missade, så det var ju skönt att det visade sig att jag kom ihåg den i vaket tillstånd). Lyssnar just nu på två väldigt irriterande röster i huvudet där den ena säger ”Kom igen, gå ut och ta en promenad!” och den andra vrålar ”I helvete heller! Kryp ner i sängen med Netflix”.

Än så länge är det oklart vilken av dem som vinner. :cautious:
 
Älskar entusiasmen :heart

Önskar att jag kunde uppbåda en hundradel av din entusiasm för stallet idag 🌨️🌧️☔💨❄️🌫️🌧️❄️🌨️🌬️💦☔🌧️🌨️❄️ 🌑 :arghh::wtf::cry:
Tycker stall och häst är härligt oavsett väder. En av mina bästa minnen är från en uteritt i hagelblandat regn och storm. :love: :o
Det enda jag kan tröttna på är om hagen varit lerig, blivit upptrampad och sedan fryst. Knöggel är jag inte fan av. Speciellt inte med min fd medryttarhäst som var svårfångad. En kan ju bryta benen för mindre.
 
Alltså, min hjärna. Tidigare idag skickade jag mail till Uppsala kyrkogårdar i hopp om att få info om Berthåga som jag ska ha som studieobjekt i uppsatsen. Efter några timmar fick jag svar av hen som är ansvarig för den :up: så jag skrev vilken info och filer jag är ute efter, och nu vågar jag inte öppna mailen för, ja, jag vet inte varför :angel: :banghead: jag vill ju ha svar, vågar ändå inte!
 
Tycker stall och häst är härligt oavsett väder. En av mina bästa minnen är från en uteritt i hagelblandat regn och storm. :love: :o
Det enda jag kan tröttna på är om hagen varit lerig, blivit upptrampad och sedan fryst. Knöggel är jag inte fan av. Speciellt inte med min fd medryttarhäst som var svårfångad. En kan ju bryta benen för mindre.

Jag bryr mig inte om vädret i sig egentligen men ridningen blir roligare med bra underlag. Har fått anpassa ridningen ganska mycket efter underlaget det sista och inget fel med det. Men längtar till riktigt vår och ovalbanan nu så vi kan ha lektioner där. Men det är positivt med att bara ha paddock att vi lär oss att anpassa ridningen till alla underlag och vår ridlärare pratar mycket om det.,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp