Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220214_151210.jpg

Jodå Trulis påminner mig om barnprogrammet Booba 😂 Brukar kalla honom för de ❤️ Haha brukar få kolla på Booba när jag är med min systerdotter som är 2 och halvt och ja idag är jag lätt road 😂 Skicka bilden till min mamma, med en alla hjärtans dags hälsning från Trulis .
Trulis är förövrigt sur för att han ännu inte fått gå in från regnet han står och stirrar mot köksfönstret.
 
Morfar är piggare idag! Låter hoppfullt men vågar inte hoppas på för mycket samtidigt som det verkligen tär på en att gå som på nålar utan att slappna av! ❤. Har gjort det så mycket förr och när jag nu äntligen börjat slappna av märker jag tydligare hur slitsamt det är med oro osv!
 
Har målat större delen av dagen. Med en kort råttpaus. Har nu absolut kameraövervakning så jag kan se var de jävlarna rör sig, mvh cracy rat lady.
När jag kom upp från ateljen hände det en blomma och en flaska vin på dörren. Från en hemlig "beundrare" (helt övertygad om att det är ungdomliga grannen dock hehe).
Nu dricker jag vin och har värmt gårdagens lammbiffar och till det rostat grönkål i ugnen. Orimligt gött.
 
Bytte extradäck I strilregn :cautious: kommer till stallet och det verkar vara pyspunka på extradäcket också? 🤷‍♀️ nåja jag kommer klara mig hem i alla fall. Jag var smart och fyllde på det andra däcket och la det i bakluckan. :D
Kom till stallet och kikade in i ridhuset där det är total kaos. Fyra ungar har ramlat av och fyra ponnysar tycker det är rätt kul med ryttarlös springstund.
Lyckades få tag i alla fyra medan ridläraren kollade ungarna.

Nu får det gärna vara slut på oväntade händelser i dag. Ska rida min galenpanna och där vet jag ju i alla fall vad som väntar (massor med fart, ingen broms) :D
 
Jag vaccinerade mig idag, tredje sprutan. Kanske en dum fråga men kan jag ta ett snabbtest med någorlunda pålitligt resultat?

Min man har jobbat ihop med en som testat positivt men jag behöver kanske inte vara orolig i och med att jag har tre sprutor i kroppen och dessutom haft det en gång?

Spelar det numera någon roll?
Har för mig att jag läste något om att numera är det symptom som spelar roll, oavsett eventuellt testresultat :confused:
 
Jag vaccinerade mig idag, tredje sprutan. Kanske en dum fråga men kan jag ta ett snabbtest med någorlunda pålitligt resultat?

Min man har jobbat ihop med en som testat positivt men jag behöver kanske inte vara orolig i och med att jag har tre sprutor i kroppen och dessutom haft det en gång?

snabbtestens palitlighet paverkas inte av huruvida du var nyligen vaccinerad eller ej. Ar du otrolig och vill kolla (dock ar ju snabbtesten inte helt sakra) sa skulle jag ge det ett par dagar fran forsta "exposure", sa att eventuella virus har fatt lite tid att bygga upp i kroppen och eventuellt ge utslag
 
Jag vaccinerade mig idag, tredje sprutan. Kanske en dum fråga men kan jag ta ett snabbtest med någorlunda pålitligt resultat?

Min man har jobbat ihop med en som testat positivt men jag behöver kanske inte vara orolig i och med att jag har tre sprutor i kroppen och dessutom haft det en gång?

Snabbtest du gör själv är inte pålitligt.
(Jag fick covid trots tre doser vaccin och var dålig i två veckor ska tilläggas )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp