Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220214_182901.jpg

Sambon bjöd på en överraskning ikväll ❤️
 
Är alldeles uppspelt och omtumlad.
Varit till sjukhuset och pratat med transplantationsfolket.
Jag har ju förberett mig på flera års väntan på en ny njure. Läkaren sa att han var skapligt säker på att ha försett mig med ny njure inom ett år. Kanske inom ett halvår. Jag blev stum och häpen.

Bukspottkörtel än knepigare. men när de ser att njuren funkar och jag är återhämtad så kan jag få langhanska öar (de som producerar insulinet). Det är inte ens en operation utan de kör in en slang til levern och jag får öarnai via ett dropp. :jawdrop:

Jag har order att packa en väska och redan imorgon be njurmottagningen om telefonnummer till sjukresor så jag kan beställa taxi när de ringer mig. Alltså NU ska jag ha en väska packad och förse mig med telefonnummer.

Men det var drösvis med info. Tur jag hade avkomman med mig som kunde hjälpa mig komma ihåg. Min externa hårddisk :love:

Känner mig totalt omtumlad. Och glad.
Alla framtidsfunderingar är kullvälta. :D
Håller tummarna för att du får en ny njure så snart som möjligt <3

Min mamma har ju nyss gått igenom samma sak. Till henne sa de att hon skulle räkna med två år i kö och att hon därmed inte behövde packa någon väska direkt. Men inte ens en månad senare ringde de in henne och sa att hon skulle komma in som reserv - och njuren passade inte den första personen så hon fick den 🙏🏼
Det är så klart tråkigt att njuren inte passade den första personen, men vi är sååå glada och tacksamma för att hon fick en ny njure så snabbt 💚

Nu har min mamma tyvärr åkt på mycket komplikationer (enligt läkarna väldigt mycket mer än "normalt"). Men vi märker ändå en enorm skillnad i hennes energi och allmäna mående. Bara en sån sak som att hon orkar vara vaken efter jobbet var verkligen inget vi kunde ta för givet tidigare. Så ja, vad jag ville säga är att en transplantation kan verkligen ge en livet tillbaka 😍


Vi håller alla tummar, tassar och tår för att det ska gå bra för dig när det blir din tur ❤️💚
 
Nä kanske inte. För honom har det betydelse, han jobbar i omsorgen. För mig kanske det kvittar egentligen. Har så dålig koll på vad som gäller :o
Men om det är av betydelse för han och han jobbar inom vården då får han ju prata med sin chef. Dottern fick testa sig idag pga att hon är inom vården. En arbetsgivare godkänner väl knappast ett snabbtest?
 
Är alldeles uppspelt och omtumlad.
Varit till sjukhuset och pratat med transplantationsfolket.
Jag har ju förberett mig på flera års väntan på en ny njure. Läkaren sa att han var skapligt säker på att ha försett mig med ny njure inom ett år. Kanske inom ett halvår. Jag blev stum och häpen.

Bukspottkörtel än knepigare. men när de ser att njuren funkar och jag är återhämtad så kan jag få langhanska öar (de som producerar insulinet). Det är inte ens en operation utan de kör in en slang til levern och jag får öarnai via ett dropp. :jawdrop:

Jag har order att packa en väska och redan imorgon be njurmottagningen om telefonnummer till sjukresor så jag kan beställa taxi när de ringer mig. Alltså NU ska jag ha en väska packad och förse mig med telefonnummer.

Men det var drösvis med info. Tur jag hade avkomman med mig som kunde hjälpa mig komma ihåg. Min externa hårddisk :love:

Känner mig totalt omtumlad. Och glad.
Alla framtidsfunderingar är kullvälta. :D

Sa himla underbart fantastiskt 🤗 Nu haller vi alla tummar och tar att det gar fort ... och att det gar bra. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp