Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har noterat några saker: Sambon har påpekat/noterat att jag ibland är lite darrhänt...Jag har inte varit det en tid nu men idag uppmärksammade jag det på och självklart ökar det när jag blir medveten eller han påtalar det. Tänker stress. Oron över morfar är ju en typ av stress. Tänker inte googla över det för då hittar jag "nya symtom" 😅.
Och så himla härlig känsla att notera att nä. Geléhjärtan är inte jättegott mer än på alla hjärtans dag typ och eftersom det bara är jag som äter och inte tycker det är så jättegott i övrigt så känns det skönt att nej, jag vill inte trycka i mig en ask på 450 g bara för att som tidigare. Det kommer inte underlätta för min viktnedgång som jag såväl behöver göra! Tar med asken och bjuder i stallet helt enkelt!
Och guuu så skönt att lägga ifrån sig mobilen och ägna mig åt något med händerna så som omplantering av blommor/växter 😊. Nu stallet:)
 
Lägger de här inlägget som en spoiler så behöver man inte läsa om man känner att de blir för jobbigt. Behövde skriva av mig efter de som hände. Svårt att ta in just nu 💔

På vägen till stallet lyckades jag bli vittne till att en kisse blev påkörd. Kisse dog omedelbart. Men fick slänga mig på tutan och få hejd på personen som körde på Katten. Han hade aldrig uppfattat kissen 💔 Tur i oturen kom de en kille som kände igen katten och visste att den hörde hemma. Så mannen skulle få hjälp med att ringa upp ägaren. Mitt hjärta går ju sönder 💔 Chockad fortfarande och svårt att ta in. Ända tanken som for genom huvudet var att jag måste få stopp på föraren av bilen så hen kunde stanna och ta sitt ansvar.
 
Det regnade och blåste när jag morgonfodrade idag men som tur var började det klarna upp närmare lunch så till och med lite sol kikade fram. Jag slapp alltså rida i regn vilket var himla skönt! Hästen var pigg, glad och jätteduktig :love:

Ska ta tag i nästa grej på jobbet nu men behöver 5 min paus och hämta kaffe innan.
 
Satte mig på chefens kontor för att ha ett möte. Kan inte ha digitala möten i min enhets kontor då det är massa spring och babbel där.

In kommer ena kollegan och får typ en chock iom att jag sitter vid chefens skrivbord.
Han: "Vad fan gör du här!?"
Jag: "Jag är nya chefen!"
Han: "Fy fan, alltså vet du hur jävla skönt det hade varit? Snälla säg att du inte skämtar?"
Jag: "Tyvärr."
Han: "Fan också" Lommar ut.
:D
 
Fryser som en tok på jobbet, sitter därför och surfar runt på badtunnor, spabad, bastustugor och liknande värmande till trädgården. Rimlig lösning :idea:

Måste nog fundera ett varv till på vart i hela fridens namn vi skulle ställa något sådant i så fall, och om vi faktiskt skulle använda det, på riktigt och inte bara i min mycket frusna fantasi :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp