Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis avslutat plugget inför muntan imorgon. 14 frågor som skulle in på ett eller annat vis. Är ju såklart vissa frågor jag är osäker på, lär ju garanterat vara dem jag får att prata om :nailbiting: Aja, orkar inte korvstoppa hjärnan mer så får bara ta det som det kommer imorgon. Ska nu göra pizza med sådant pizzakit and sen call it a day :up:
 
Knackat upp min duschdraperistång. Det är alltså en fjäderstång ska tilläggas som rasade ner för en vecka sedan, jag satte upp den lite vårdslöst och sedan rasade den igen. Så nu har jag knackat fast den försiktigt med en hammare så den ska sitta lite stadigare och inte ramla i huvudet på mig. Misstänker att jag satt den lite för långt in över badkaret, men den får sitta där den sitter tills nästa gång jag får den i huvudet :D
 
Är SÅ trött men måste vänta på tvättmaskinen. Barnet hostade så han kräktes så måste tvätta sängkläder. Nu får vi tränga ihop oss i hans 90-säng båda två, törs inte sova utan madrasskydd nu och har bara där. Dessutom hostar han massor, MEN fick tillslut i honom lite hostmedicin i alla fall!

Var nog dock inte så pedagogisk, men kräks alltså. Bävar för magsjuka :arghh:

Velar också kring om jag har ont i halsen eller inte, får känna efter imorgon igen…
 
Ligger sedan en bra stund I sängen och innan dess blev det en god kvällis i mindre dricksglas; Startmussli, ett par skedar turkisk yoghurt och lite jordgubbar som jag plockade i somras; infrysta med lite socker för att bevara smaken så mycket som möjligt 😋😍.
 
Mina och grannkatten har några på sitt samvete, i synnerhet ungråtta verkar vara gott, men visst har jag hundar som dödar råttor med.
Jag verkar ha missat ett gäng inlägg som nu blivit raderade, men jag har faktiskt inte sett Någon katt om varit så effektiv på råttor som min fina terriertant. :love:
Edit: Sorry om jag eldade på en död diskussion nu. Jag såg mods inlägg i efterhand.
 
Jag har i alla fall lyckats ha besök av gaskontrollanten idag utan att få totalpanik. Helt slut är jag dock efter vad som känns om en mycket lång dag med hysteriskt jobb och panikstäd hemma.... hela lägenheten luktar som en klorinfabrik och jag kände mig ändå som världens skitbagge. 😅 Kan folk inte bara stanna på andra sidan av dörren, tack?
Men shibavåfflan är hemskt pigg, nästan som om medicinen hjälper. :heart
 
Något irriterad, kom nyss in från joggingrunda pga hund som rymt. Vi har en liten rasthage där vi (främst min mamma) släpper ut hundarna vid kort rastning. Den är dock inte helt rymningssäker och två av hennes har lärt sig att ta sig ut, vilket gör att man rimligtvis är med hundarna ute för att ha koll. Men nu hade hon inte haft koll så en hade rymt och kom inte tillbaka (varför skulle hunden det?).
Så jag tog med liten vit ut och letade. Efter en stund kom hon joggandes från en granne och kom då direkt till mig. Så det hände inget men ändå (kan ju milt sagt säga att jag blev något orolig när tåget kom. De brukar inte söka sig dit men ändå).

Släpp. Inte. Ut. Hundarna. Utan. Att. Ha. Koll. :rage:

Kan inte heller rekommendera att springa i högt tempo en längre sträcka när man inte har sprungit alls på mer än en månad. Lederna är inte så glada nu...
 
På jobb.

Och helvetes jäkla skit! En större väldigt intressant offert jag lämnat fick jag så nästa vecka är det genomgång och sen lämnar jag det.

Känns för jäkla tråkigt att ha dragit in ett större jobb för otacksamma chefer :mad: Det enda som känns bra är att ingen kommer kunna sköta det ordentligt när jag försvinner.... Vilket är både positivt och negativt positivt i den bemärkelsen att det drabbar företaget negativt att det kan drabba mitt namn när jag går vidare.

Skit, skit, skit

Nu ska jag starta igång Netflix och vänta på rushen.

Igår hade vi 1 samtal in, 1 mejl och ett snabbt besök av en säljare.

Ska bli så jäkla gött att lämna :banana:
 
Fick frågan från en av gubbarna idag om hur många fleecetröjor jag har. Svaret är: lika många som jag har tights.

Mvh, hon i starkt behov av en ny byrå som kan inhysa nämnda tights(2 lådor) och fleecetröjor(1 hel låda och en sprängd). :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp