Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä jag har hört det med. Att det inte är pålitligt. Men å andra sidan har ingen av oss symtom så känns onödigt att ens testa sig..

Alltsa huruvida du har symtom eller ej betyder ju inte sa mycket gallande varesig du ar smittad eller smittsam.
Jag har haft flera vanner med covid dar snabbtesterna varit positiva, aven innan symptom yttrade sig. Sjalv var snabbtesterna alltid negativa for mig, aven efter symptom och positiva PCR, men det ar ju langt ifran sa att snabbtesterna ar vardelosa, sa lnage man forstar vad de kan och inte kan gora.
I korthet, snabbtesterna kan bekrafta om du HAR covid, men de kan inte bekrafta om du INTE HAR covid (alltsa, neg snabbtest kan fortfarande betyda att du har covid.. men med ett positivt sa vet du ju iaf det helt sakert)

Jag fick f.o. inte symptom forran 8 dagar efter det att jag fick smittan
 
Det var apjobbigt att sätta sig i bilen och köra till ridskolan, men väl där så regnade det inte och all is hade förvandlats till slask! Så vi gick på 30 minuters promenad i skogen. Tack och lov för pannlampa! Ponnyn blir piggare och piggare för varje gång :love:
IMG-20220213-WA0005.jpg
(Bild från i fredags. Ja, han är skimmel.)
 
Är alldeles uppspelt och omtumlad.
Varit till sjukhuset och pratat med transplantationsfolket.
Jag har ju förberett mig på flera års väntan på en ny njure. Läkaren sa att han var skapligt säker på att ha försett mig med ny njure inom ett år. Kanske inom ett halvår. Jag blev stum och häpen.

Bukspottkörtel än knepigare. men när de ser att njuren funkar och jag är återhämtad så kan jag få langhanska öar (de som producerar insulinet). Det är inte ens en operation utan de kör in en slang til levern och jag får öarnai via ett dropp. :jawdrop:

Jag har order att packa en väska och redan imorgon be njurmottagningen om telefonnummer till sjukresor så jag kan beställa taxi när de ringer mig. Alltså NU ska jag ha en väska packad och förse mig med telefonnummer.

Men det var drösvis med info. Tur jag hade avkomman med mig som kunde hjälpa mig komma ihåg. Min externa hårddisk :love:

Känner mig totalt omtumlad. Och glad.
Alla framtidsfunderingar är kullvälta. :D
 
Är alldeles uppspelt och omtumlad.
Varit till sjukhuset och pratat med transplantationsfolket.
Jag har ju förberett mig på flera års väntan på en ny njure. Läkaren sa att han var skapligt säker på att ha försett mig med ny njure inom ett år. Kanske inom ett halvår. Jag blev stum och häpen.

Bukspottkörtel än knepigare. men när de ser att njuren funkar och jag är återhämtad så kan jag få langhanska öar (de som producerar insulinet). Det är inte ens en operation utan de kör in en slang til levern och jag får öarnai via ett dropp. :jawdrop:

Jag har order att packa en väska och redan imorgon be njurmottagningen om telefonnummer till sjukresor så jag kan beställa taxi när de ringer mig. Alltså NU ska jag ha en väska packad och förse mig med telefonnummer.

Men det var drösvis med info. Tur jag hade avkomman med mig som kunde hjälpa mig komma ihåg. Min externa hårddisk :love:

Känner mig totalt omtumlad. Och glad.
Alla framtidsfunderingar är kullvälta. :D
Jag hoppas bara att du komme att må bättre!
 
Är alldeles uppspelt och omtumlad.
Varit till sjukhuset och pratat med transplantationsfolket.
Jag har ju förberett mig på flera års väntan på en ny njure. Läkaren sa att han var skapligt säker på att ha försett mig med ny njure inom ett år. Kanske inom ett halvår. Jag blev stum och häpen.

Bukspottkörtel än knepigare. men när de ser att njuren funkar och jag är återhämtad så kan jag få langhanska öar (de som producerar insulinet). Det är inte ens en operation utan de kör in en slang til levern och jag får öarnai via ett dropp. :jawdrop:

Jag har order att packa en väska och redan imorgon be njurmottagningen om telefonnummer till sjukresor så jag kan beställa taxi när de ringer mig. Alltså NU ska jag ha en väska packad och förse mig med telefonnummer.

Men det var drösvis med info. Tur jag hade avkomman med mig som kunde hjälpa mig komma ihåg. Min externa hårddisk :love:

Känner mig totalt omtumlad. Och glad.
Alla framtidsfunderingar är kullvälta. :D
Åh va positivt! ❤ Skönt art avkomman kunde vara med som hårddisk, man behöver verkligen vara flera.
 
Förra årets alla ❤-dag köpte älsklingen en så fin bukett, i år gjorde jag det; 3 röda rosor med brudslöja och röda bär med blad 😍. Ikväll gjorde jag en varsin räkmacka och så Smirnoff Ice till det och geléhjärtan, gott och mysigt 🥰 med sambon som är helt underbar och som jag älskar årets alla dagar ❤.
 
Jag är inne på dag 7 med Covid. Världen börjar ljusna men orken är avliden, begravd och saknad.

Känner mig som en slembobba, hostar upp så mycket slem att Ghostbusters hade kunna missta mig för en plasmaflod i underjorden.
 
Jag har rensat bort ett helt gäng inlägg + citatsvar som kändes tveksamma och, om inte annat, väldigt OT.

Fortsätt gärna prata om vad ni gör och hur ni mår, men det här är inte rätt ställe för privata frågor och längre diskussioner.

Det är en väldigt svårmodererad tråd detta och därför brukar den komma undan med mycket, men inte denna gången. Tänk gärna efter ett par varv extra nästa gång, ni som känner er träffade.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp