Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu rör det sig vill jag lova

Chefen vart här på plats och han fick lov att informera mina kollegor. Han skötte sig faktiskt bra och önskade mig lycka till men sen så kom det gällande att jag skrivit på för tystnadsplikt.

Jag sa som det var att jag fått en tjänst med samma upplägg om jag hade innan övertagandet.

Känns så jäkla bra :banana:
 
Attans. Pappas bil har pyspunka på ett däck. Alltså måste jag köpa med mig en domkraft på vägen hem i dag och byta till extradäck innan jag kan åka till stallet.
Ganska irriterande :cautious:

Det är förmodligen mitt "fel". Vägen till stallet är kolmörk, slingrig, mycket möten och cirka hundratusen potthål. Har man inga möten kan man väja för potthålen, men är det möte blir det så att man måste köra ner i dem helt enkelt :meh:
 
Attans. Pappas bil har pyspunka på ett däck. Alltså måste jag köpa med mig en domkraft på vägen hem i dag och byta till extradäck innan jag kan åka till stallet.
Ganska irriterande :cautious:

Det är förmodligen mitt "fel". Vägen till stallet är kolmörk, slingrig, mycket möten och cirka hundratusen potthål. Har man inga möten kan man väja för potthålen, men är det möte blir det så att man måste köra ner i dem helt enkelt :meh:
Köpa med dig en domkraft har inte bilen en domkraft :confused:
 
Hästarna kom ut i vanlig tid strax efter sju, men deras husse hade slocknat på soffan 🥱 Så han fick snällt gå upp och ta sin unghäst innan han gick vidare till sängen.

Nu har jag äntligen fått i mig frukost, hinkar kaffe och tvättmaskinen går. Så tänkte sätta mig och titta på inspelad föreläsning. Vädret ja det snöar ute men ska byta till regn under eftermiddagen 😮‍💨
 
Fråga någon bekant om du kan låna en?
Det blir lite krångligt då mina bekanta i princip är mina kollegor, och de kan ju inte sluta tidigare bara för att åka hem och hämta en domkraft. Dessutom tänker jag att jag kan utrusta pappas bil med domkraft för senare behov :angel:

Min pappa är den smartaste människan jag någonsin träffat, men vissa grundläggande grejer är lite mer svajigt :D
 
Skickade en alla hjärtans dag-grej till en kompis med internposten på jobbet, nu vabbar både hon och jag idag. Vad bra det blev då 😅

Bad en kollega lämna det på hennes bord bara, tokigt om de öppnar det. Även om det inte är nåt pinsamt direkt, men ändå! :D

Har för övrigt sovit så dåligt i natt :sleep:
 
Det blir lite krångligt då mina bekanta i princip är mina kollegor, och de kan ju inte sluta tidigare bara för att åka hem och hämta en domkraft. Dessutom tänker jag att jag kan utrusta pappas bil med domkraft för senare behov :angel:

Min pappa är den smartaste människan jag någonsin träffat, men vissa grundläggande grejer är lite mer svajigt :D

Kan du ta dig till en Biltema? Deras enklaste för 1,5ton funkar utmärkt och är billig, jag har den. Men det beror givetvis på vad det är för bil, är det en SUV hade jag velat ha den för 2ton.
 
Sicket skitväder....Milt och eländigt. Förra året såhär års hade vi mer normal vinter med kyla och snö så jag passade på att åka pulka bakom pållan 😍. Jaja blir väl säkert "bakslag" så de som är nöjda med skitvädret nu får väl vinter sen i mars-april hahaha..Jag föredrar vinter i februari som det SKA vara och sen vår från mars men men 🙃.
 
Det var vitt ute när jag vaknade i morse. Visste det skulle vara skitväder men trodde det skulle bli mest regn. Men det är ändå rejält blött. Blötsnö så mest slask, jättemysigt.
Men jag får väl ta en liten promenad med mina hundar sen på lunchen så vi kommer ut en sväng iallafall :) Nu behöver jag mera kaffe och så ska jag starta dammsugaren med moppfunktionen på.
 
Jag beklagar ❤️ Det är skit tufft. Vår gamling rasa ihop i ett krampanfall i hallen för ett tag sedan så vi tog bort henne inom loppet av 40 minuter från att anfallet var klart. Man sörjer dem det är väldigt tomt i soffan på kvällarna när hon inte ligger där antingen på oss eller brevid 😔
Tack :heart Ja verkligen, jag tyckte tom jag hörde henne hoppa ner från bänken idag. :cry:

@Tranan Tack :heart

@Fjordfrälst Tack :heart

@Malibu_Stacy Tack :heart Ja det var blodpropp hon hade och troligtvis vatten i lungorna. Hon började låta rosslig när vi åkte, sedan blev det mer i bilen på väg in. När vi kom fram kunde hon inte andas ordentligt så veterinären tog bort henne ganska omgående. :(

@Hoarfrost Tack :heart

@Snurrfian Tack :heart Ja man är inte beredd alls
 
Förstår att många undrar vad jag äter till frukost idag

8448E8F4-7C4F-4D35-A67D-E291FBD11C5E.jpeg


(Firar även att Nordiska museet inte brann ner inatt)
 
Tack :heart Ja verkligen, jag tyckte tom jag hörde henne hoppa ner från bänken idag. :cry:

@Tranan Tack :heart

@Fjordfrälst Tack :heart

@Malibu_Stacy Tack :heart Ja det var blodpropp hon hade och troligtvis vatten i lungorna. Hon började låta rosslig när vi åkte, sedan blev det mer i bilen på väg in. När vi kom fram kunde hon inte andas ordentligt så veterinären tog bort henne ganska omgående. :(

@Hoarfrost Tack :heart

@Snurrfian Tack :heart Ja man är inte beredd alls

Jag "känner" fortfarande mina gamla katter ibland (och har ibland hört dem). Det känns bra att de fortfarande tassar bredvid mig :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp