Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att duscha och sen ropa in vår otroligt gnällige hankatt som tycker livet är skit när husse jobbar helg 😂 För då sover husse på dagarna och inte på nätterna när han vill sova.

Men men har påbörjat en bok med som jag borde läsa klart också, vet inte riktigt vad jag tycker om den. Självbiografier är svårt för det är ju en människas uppfattning/liv det handlar om.
 
Tänker fortfarande på helgen och samtalet med hästägaren. Förstår inte varför det hänger kvar som en olustig känsla fortfarande? Försvinner säkert efter att jag varit där nästa gång!

Men jag känner också att jag var så nära i tanken om en egen häst, och nu känns det som en liten sorg att det inte kommer bli så. Jag vet ett det är det mest rimliga, jag har inte ekonomin för det egentligen och det är dumt att binda sig så. Men, jag önskar ändå att det skulle hända någon gång.

Jag har ju haft en egen häst en gång i tiden, som bara blev fel. Jag skulle så gärna vilja äga en häst på ”rätt” sätt, när allt känns bra och härligt. Men allt har väl sin tid, det kanske kommer…
 
Tänker fortfarande på helgen och samtalet med hästägaren. Förstår inte varför det hänger kvar som en olustig känsla fortfarande? Försvinner säkert efter att jag varit där nästa gång!

Men jag känner också att jag var så nära i tanken om en egen häst, och nu känns det som en liten sorg att det inte kommer bli så. Jag vet ett det är det mest rimliga, jag har inte ekonomin för det egentligen och det är dumt att binda sig så. Men, jag önskar ändå att det skulle hända någon gång.

Jag har ju haft en egen häst en gång i tiden, som bara blev fel. Jag skulle så gärna vilja äga en häst på ”rätt” sätt, när allt känns bra och härligt. Men allt har väl sin tid, det kanske kommer…
Det är underbart att ha häst om förutsättningar är rätt. Men har man egentligen inte ekonomin blir det en konstant stress. Been there, done that.
Det kommer säkert en tid då det blir rätt med en egen häst igen. 🙂

Jag önskar så att jag hade råd och ork att ha min häst på heltid igen, men för nu har jag bästa lösningen. Fodervärd och att jag är där några dagar i veckan.
 
Den digitala yinyogan var väldigt trevlig. Känns som om det passar mig :) . Som en blandning av yoga och mindfulness. Streching och avslappning. MEN ljudet var förfärligt... :( Burkigt och otydligt, och jag hörde knappt vad instruktören sa alls. Har mejlat och kommenterat det, så vi får hoppas att det går att lösa till nästa vecka. Annars vill jag nog inte vara med, för det blir ju lite fel om man mitt i avslappningen måste vara på helspänn för att (kanske) lyckas höra vad man förväntas göra.... Jag vet ju inte säkert, men jag TROR inte att problemet ligger hos mig. Har haft digitala konferenser via Teams i veckan, och då funkade allt som det skulle.
 
Det är underbart att ha häst om förutsättningar är rätt. Men har man egentligen inte ekonomin blir det en konstant stress. Been there, done that.
Det kommer säkert en tid då det blir rätt med en egen häst igen. 🙂

Jag önskar så att jag hade råd och ork att ha min häst på heltid igen, men för nu har jag bästa lösningen. Fodervärd och att jag är där några dagar i veckan.
Ja, det är ju så. Återigen känns det lite bättre nu när jag gick skriva av mig lite 🤗
 
Nu puttrar kycklinggrytan på spisen. Hade nog i för mycket timjan och vin (alltså jag hade mer vin när den tinat än jag trodde) men hällde också på en burk körsbärstomater till eftersom det såg lite ynkligt ut. Och kommer använda lite mer grädde också. Spännande med en matsked sambal olek och stark rökt paprika som kryddor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp