Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man bli halvdöv på ena örat av att sova för hårt/länge?
Frågar åt en vän... 🙄
 
Tittar på Kate + 8, det ska vara kalas igen. Återigen åker de till en partyaffär och shoppar 2 fulla kundvagnar med saker. Hur har de råd? Är sånt superbilligt i USA eller blir det sponsrade eller vad?!
 
Tittar på Kate + 8, det ska vara kalas igen. Återigen åker de till en partyaffär och shoppar 2 fulla kundvagnar med saker. Hur har de råd? Är sånt superbilligt i USA eller blir det sponsrade eller vad?!

Det är så intressant med amerikansk realityTV. Jag tänker alltid samma sak när jag ser på de där "my 600lb life" till exempel. Alltså hur har de råd med MATEN?! De jobbar ju inte.
 
Läraren i samhällskunskap mäter ifall vi klarade oss eller inte på prov i procent och jag var 2% ifrån att klara ett prov. Det innebar att jag behövde göra ett omprov, vilket jag sen fick göra genom att hen ställde fem frågor och jag svarade rätt på fyra av frågorna. Jag klarade alltså provet och var helt klar med den delen (detta var i september/oktober).

Nu ska vi ha någon form av catch up och knyta ihop året, vilken vi kunde påbörja tidigare eftersom nationella proven är inställda och vi då sparade in några lektioner. Så jag skickade iväg ett mail och frågade läraren om jag hade några rester, vilket jag ju var 100% säker på att jag inte hade eftersom jag klarade omprovet. Men jag kände ändå att det var något kvar... och ja visst är det så! Läraren glömde nämligen att skriva i hur många av frågorna jag klarade när vi hade det muntliga omprovet. Hen minns att hen frågade mig frågor och att vi pratade men hen minns inte resultatet. SÅ... jag har ett omprov kvar att göra :banghead:

Alltså, jag förstår verkligen att hen inte kan lita på att jag säger att jag klarade provet, i så fall skulle ju alla kunna säga det och slippa omprov. Men det är ändå rätt så frustrerande att ha gjort ett omprov och klarat det, och behöva göra om omprovet för att läraren glömde att skriva upp resultatet. Suck!

Så nu väntar jag på att få ett mail av läraren om att jag ska komma in i videomötet så ska hen testa av mina kunskaper på något vi gjorde i augusti/september. Känner mig väl inte direkt jätteförberedd... men, men :meh:
I gymnasiet för mig så hade en lärare inte satt betyg i två kurser vi hade i ettan och den läraren hade slutat. Så i trean när vi skulle få slutbetyget frågade får handledare vad vi borde fått för betyg.. Det var så jag fick MVG i programmering A och B. 😅
 
Men herre gud vad irriterande! Jag hade blivit skitsur om en lärare hade gjort så mot mig. Vi får hålla tummarna att du klarar provet en gång till. Lycka till! :)
Tack!
Det var samma frågor som förra gången så jag klarade det med fem av fem denna gången :)

Avslutade mötet med "och glöm för guds skull nu inte att skriva upp resultatet", hen lovade att skriva upp det på direkten :D

Tillägg: Hoppas verkligen att hen skrivit upp det denna gången. Jag kan inte se någon anteckning i min personliga plan/vad-det-nu-heter. Men lärarna kan göra anteckningar de inte visar för oss elever och jag vet att det finns andra grejer där som inte står synliga för mig som elev :)
 
Vad är comic sans?

3ef6a98d6a5bccb86e44025659d685c8.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 001
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp