Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur höga var de ligghallarna? Jag menar lekstugorna? Måste ha sett lite kul ut :D

Jag minns inte exakt. Det var flera år sedan och jag hade inte riktigt tid att kolla in det mer än då jag passerade. Men det var väl så att jag på 172 nog inte kunnat stå rak skulle jag tro.
Det var de absolut minsta hästar jag sett och husen matchade. Det stod ett par sådana hus och hagar i linje jäms med vägen.
Så sött!
 
Jag har precis kommit hem efter brakmiddag på tapashaket.

A1B050FB-3984-4F0E-AF80-F427999773D8.jpeg


Nu har jag krupit upp på loftet med en bok.
 
Den här dagen har ju täckt in hela känslospektrat..
När jag insåg att pappa förmodligen inte satt in den lite mindre men fortfarande rätt stor summa pengar vid min födelsedag så kikade jag på vem det var från. Jag hade ju bara antagit att det var han. Det var tydligen från min mamma som jag inte har kontakt med. Det blev lite knepigt emotionellt, minst sagt.
Sen hade jag väl släppt det lite när sambon kom och berättade att en som hjälpt mig enormt mkt under flera år då jag förut mådde riktigt dåligt hade somnat in föregående natt. Sambon känner inte personen, men visste att jag gjorde det. Han hade fått meddelande om det via bekant.
Så himla sorgligt! Det var en så underbar person med sån humor, sånt enormt hjärta och så mkt kunskap. Jag vet än inte varför. Men det är inte pga ålder iom för ung. Åh, vad ledsen jag blev!
Eftersom hosan från helvetet kom tillbaks idag så får jag hålla mig inlåst hemma och inte vara i stallet och tänka på annat.
Så nu ska jag nätshoppa och äta sorbet!
 
Alltså? Drömde att jag byggde en armé, som blev stor och jättestark och sen red jag till ett stort slott och gav bort armén till en bäver. Varför jag gav bort den var högst oklart men fick jättemycket beröm av bävern som fick min häst och satt upp på den, deklarerade att som tack för armén skulle jag få en golfbana som låg bakom slottet.
🤷‍♀️
 
Den här dagen har ju täckt in hela känslospektrat..
När jag insåg att pappa förmodligen inte satt in den lite mindre men fortfarande rätt stor summa pengar vid min födelsedag så kikade jag på vem det var från. Jag hade ju bara antagit att det var han. Det var tydligen från min mamma som jag inte har kontakt med. Det blev lite knepigt emotionellt, minst sagt.
Sen hade jag väl släppt det lite när sambon kom och berättade att en som hjälpt mig enormt mkt under flera år då jag förut mådde riktigt dåligt hade somnat in föregående natt. Sambon känner inte personen, men visste att jag gjorde det. Han hade fått meddelande om det via bekant.
Så himla sorgligt! Det var en så underbar person med sån humor, sånt enormt hjärta och så mkt kunskap. Jag vet än inte varför. Men det är inte pga ålder iom för ung. Åh, vad ledsen jag blev!
Eftersom hosan från helvetet kom tillbaks idag så får jag hålla mig inlåst hemma och inte vara i stallet och tänka på annat.
Så nu ska jag nätshoppa och äta sorbet!

Beklagar förlusten :heart
 
Försov mig lite så nu sitter jag på sista bussen till jobbet. Lär vara 15 minuter försenad
Nollan ute, så vantar och mössa på
 
Idag är det nog en dag där det blir full fart.
För att göra det extra spännande så har till min hjälp idag en som gör sin första skarpa dag och två som iofs jobbat länge men är nya på just den här avdelningen. De två sistnämnda har dessutom APT på förmiddagen så då får jag två som är nya i branschen :cautious:
 
Ibland är min kära make en katastrof på att kommunicera. Igår ringde snickaren till honom och sa att de skulle börja idag. Jag frågade om de då är på plats kl 7 så jag ska släppa in dem? Nej de skulle höra av sig när de kom. Nej klockan 7 ringde de och undra om det låg någon nyckel ute. 🙄 så jag kastade mig iväg, släppte in och visade var allt fanns. Åkte hem och bilen varnar för låg batterinivå. Så nu har jag åkt runt närmare en timme och nu är bilen nöjd. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 000
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp