Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betalat de räkningar som inte ligger på ag.

Blä

Nu tänker jag slänga i en hårfärg, poppa popcorn sen sätta mig framför TV:n. Funderar på om jag ska förska ta mig och kika på hoppträning ikväll
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det blir till att leva på "pasta och nudlar"-diet i maj. :D - Men det känns bra att ha gjort rätt för sig i alla fall, även om man tycker att vården borde kunna dela upp betalningarna liiite snällare, när man har hyra och andra räkningar att betala också. *svett*
Du kanske kan söka fondmedel för behövande. I år får man haft max 189 200 före skatt förra året i inkomst om jag inte minns fel.
Lite krångligt att hitta fonder och ansöka men bra när man har låg inkomst. T.ex om man ligger på sjukhus finns det ofta s.k. frisängsfonder som kan betala dygnsavgiften.
 
Fick ett mail av en konst"curator" som ville komma och kolla på mina tavlor. Hen kommer imorgon!
Känns spännande att ngn med "koll" faktiskt ska se dom. Hen verkade iaf trevlig så har inget att förlora på att hen kommer ut. Worst case tycker hen att jag är värdelös, men jag är ju helt oskolad och har målat ett halvår så kan ju alltid falla tillbaka på det.
 
Fick ett mail av en konst"curator" som ville komma och kolla på mina tavlor. Hen kommer imorgon!
Känns spännande att ngn med "koll" faktiskt ska se dom. Hen verkade iaf trevlig så har inget att förlora på att hen kommer ut. Worst case tycker hen att jag är värdelös, men jag är ju helt oskolad och har målat ett halvår så kan ju alltid falla tillbaka på det.

Jag tror det blir din nya karriär! Hen will love it!
 
Fick just en bild på min lilla namne. En ÅF föder upp Amerikanska miniatyrhästar. Hon döpte senaste fölis till mitt namn. Nu fick jag film på när den lille attitydfulla och tuffa tjejen rejsade runt i hagen. Hon är hela 27 cm hög och var iklädd hundtäcke. Täcket innan detta var i strl för att passa en Foxterrier. :laugh:
Så tråkigt att jag inte kunnat hälsa på iom Corona-livet. Men kul med film!
 
Fick just en bild på min lilla namne. En ÅF föder upp Amerikanska miniatyrhästar. Hon döpte senaste fölis till mitt namn. Nu fick jag film på när den lille attitydfulla och tuffa tjejen rejsade runt i hagen. Hon är hela 27 cm hög och var iklädd hundtäcke. Täcket innan detta var i strl för att passa en Foxterrier. :laugh:
Så tråkigt att jag inte kunnat hälsa på iom Corona-livet. Men kul med film!

Shit! De va inte stort!

Fick precis reda på att min syster testat positiv för Corona. Hon jobbar som sjuksköterska så inte helt oväntat men ändå.

Vad tråkigt! Hoppas hon inte är/blir allvarligt sjuk.
 
Trött! På nivån där jag i princip får tvinga kroppen att röra sig i vartenda steg jag tar. 😵 😴 Kom hem från jobbet för en stund sedan, har ätit en kycklingtallrik och däckat i soffan med dottern.
 
Måste man verkligen maxa lediga dagar för att göra "allt" ?!? Näe faktiskt inte och skönt att inse att man faktiskt kan göra mindre! Efter en sväng till stan och stallet där jag idag nöjde mig med en kortare (halvtimme) barbackaritt i skritt och lite galopp kravlöst och bara njöt av att känna krafterna bära mig och bara vara i nuet 😍❤ sitter jag sedan en dryg timme och kopplar av i badet 😍. Känns så jäkla bra att inte ha några måsten för kvällen utan ta det som det kommer och småpyssla med det som faller mig in! Sån...Befrielse! ❤.
 
Firade med hästen som fyller 8 år idag😍🦄 Hon fick frukt och morot ("konstiga" häst som inte äter knäckebröd så man kan göra hästtårta haha) och jag köpte ett par delicatobollar och blev mätt i evighet typ, sådär "onyttigtsomfnmätt" 😅. Nåja. Badet börjar bli kallt, sambo på väg hem så dags å börja laga nån slags middag 😅.
 
Fick just en bild på min lilla namne. En ÅF föder upp Amerikanska miniatyrhästar. Hon döpte senaste fölis till mitt namn. Nu fick jag film på när den lille attitydfulla och tuffa tjejen rejsade runt i hagen. Hon är hela 27 cm hög och var iklädd hundtäcke. Täcket innan detta var i strl för att passa en Foxterrier. :laugh:
Så tråkigt att jag inte kunnat hälsa på iom Corona-livet. Men kul med film!

Tydligen hade en stor foderkedja hört av sig till vår ÅF och velat använda den filmen som reklam. Vår ÅF säljer och använder endast våra produkter och hade sagt att det kommer inte på fråga! Hon tyckte den ska upp på våra kanaler iom att mamman gått på vårt foder och nu även lillfölis. ÅF sa att det känns ju trovärdigare om man i reklam använder hästar som faktiskt går på det fodret man säljer.. :laugh:
 
Varför är jag så seeeeeeg? Det här borde inte ta så mycket tid som det gör. Jag har inte tid att vara seg.
 
Putsade precis frenetiskt på skärmen med tröjärmen för att få bort det svarta skräpet som satt där. Det visade sig vara ett vilset kommatecken och försvann alltså inte oavsett hur flitigt jag putsade :o

Tror att det är dags att sluta jobba nu 🙄
 
Fick ett mail av en konst"curator" som ville komma och kolla på mina tavlor. Hen kommer imorgon!
Känns spännande att ngn med "koll" faktiskt ska se dom. Hen verkade iaf trevlig så har inget att förlora på att hen kommer ut. Worst case tycker hen att jag är värdelös, men jag är ju helt oskolad och har målat ett halvår så kan ju alltid falla tillbaka på det.
kul om hen gillar det om inte skit samma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 000
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp