Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tisdag idag - woohoo!

Igår på dagen skulle det enligt SMHI vara uppehåll idag och vara kallt. I går på kvällen skulle det regna idag och nu visar det molnigt men uppehåll.

😴
 
Kl är 06.50. Kaffe på verandan. Tjocktröja på. Huttrar... 22 grader... brrrrrrrrrrr
Lägg till att det snöar slask. På tvären :meh:
5490657F-D1FF-4C9C-9CAC-9B3B43CFD0A4.jpeg
 
Lååååång dag idag...... Först jobba som vanligt 7-15:30. Sedan har vi arbetsplatsträff 16-17:30 via Teams. Man får sitta hemma under den tiden, men det känns bara stressigt att rusa hem och koppla upp sig så jag lär stanna på jobbet tills mötet är över.

Får se om något "ramlar in" idag. Jag väntar på återkoppling från folkhögskolan. Jag väntar på paket från adlibris. Och jag väntar på ett fjärrlån som jag beställt på biblioteket. Mycket väntande för en otålig människa,.... ;)
 
Jag har drömt sådär konstigt igen :cautious: lovar att en drömtydare skulle ge upp ganska fort på mig :D


Jag var adopterad av en äldre kvinna som var superelak. Bodde i ett gigantiskt hus typ herrgård med gigantiska grindar för att komma in. Var klädd i 1800-tals kläder. försökte planera hur jag skulle ta mig därifrån, tanten var helt galen och jätte elak.
En del av planen var tillsammans med bästa kompisen och hennes bror. De brukade komma åkande i överdimensionerade leksaksbilar av plast. Kompisens bror hade en leksaksferarri. Jag går runt i den gigantiska herrgården och surar på dagen och är ansvarig för att tända och släcka. En betjänt som heter lille mannen kommer ger mig mat i pyttesmå portioner. Lille mannens ansikte är liksom inte statiskt utan ändras från ansikte till ansikte i en rasande fart. Är rädd för honom för under betjäntkläderna är han rutten och råkar man stöta till honom så stinker det rutten död. Tanten som adopterat sitter mest och skriker i en stol.

Blir till slut hämtad av kompisens bror. Vi har planerat helt sjuka invecklade planer - och så slutar det med att han bara hämtar mig?
Hursomhelst så åker vi i ilfart till kompisens landställe. Där hänger vi runt, dricker saft och går på promenad. Åker och handlar glass i deras leksaksbilar. Plötsligt visar kompisen en bild av en konstig stor nattfjäril, den är gråbrun, glansig och har tjocka vingar. Hon vill ha såna på sitt landställe och de finns bara i en specifik park i Stockholm så vi åker dit i ferarrileksaksbilen. Stockholm är Stockholm men är förändrat och helt orimligt. I vattnet vid slussen finns en Wipeout bana och det är dörrar i marken och rulltrappor som går rakt upp i himlen med mera.
Vi hittar i alla fall busken där nattfjärilen ska bo och letar febrilt på grenarna. Det är bråttom för tydligen är vi eftersökta av polisen. Kompisen ger upp efter ett tag främst för att det kommer sirener.
Då hittar jag dem, de krälar på marken. Tusentals. Jag börjar plocka upp dem och de känns som vått silke och är vansinnigt tunga.

Vi blir till slut tagna av polisen, jag kommer inte ihåg exakt hur men vi lyckas gömma nattfjärilarna och förfalska något pass, samt övertyga polisen att jag inte är den adopterade personen som har rymt. Vi lyckas komma ut från polisen med nattfjärilarna i behåll. De är ännu tyngre nu och jag springer med dem mot Wipeout banan, och sen vaknar jag.
 
Vaken
Ska ta mina mediciner och sen borsta tänderna.
Sen är det dags att gå till jobbet.
Har såklart varit vaken en stund och duschat mm
 
Nu ska jag gå ner till mitt skåp i källaren och byta skor, hänga in jackan och ta med mig bältet. Det är ett sånt projekt att bli klar för inpassering :p
 
Men va faasen, jag har sjukanmält mig alltför många gånger den här våren och nu vaknar jag med lite halsont igår och idag :banghead: Känns mest som att det är damned if you do, damned if you don't :meh:
Ingen aning om min allergi har blivit värre med åren heller, den är i vanliga fall helt hanterbar.
 
Vi har jordbruksfastighet och är enskilda näringsidkare så senaste datum att deklarera är 4 maj och vi får inga pengar förrän tidigast september oavsett om vi skulle gjort det tidigare :p
Aha! Jag behöver aldrig ändra något, bara kolla att det ifyllda stämmer och skicka in. Har också 4 maj som senaste datum men de tar väl ”enkla” deklarationer i den ordning de kommer in.
 
Så roligt att se när någon ser för första gången vad svårt är på riktigt.
man kan se tids ögonblicket när de inser. då vet man att man har gjort ett bra jobb och man har en ny pålitlig medarbetare so förstår att det är ok att inte veta. och kommer och frågar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 999
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp