Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett spännande paket udag
20200427_165732.jpg
 
Hemma. Ena hunden ligger i sovrummet och snarkar. (väntar på att jag ska göra henne sällskap) sambon känner sig krasslig så han ligger i soffan med hund nr 2 och snarkar de också.

Jag har precis fått ihop datorn med fd kollegans skärm (som jag fick låna för chefen) så jag har faktiskt jobbat lite :)

N¨ågon som vet hur man kan hitta adress när man bara har en fastighetsbeteckning?
 
Jag saknar schock smilien i "gilla knappen". Jag har levt sa mycket for mig sjalv och i stora hus med stora rum att jag kanner stort behov av en STOR bubbla runt mig. :p
Jag får lite rysningar varje gång jag läser om hur trångt du måste bo :(
Jag är uppvuxen med två föräldrar på 200-någonting kvadratmeter så jag har alltid varit bortskämd med utrymme :p (De bor kvar där ;) )
Det är en vanesak också.
Innan mina föräldrar skilde sig så bodde vi på 96 kvm (plus lika stor yta förråd, dvs källare), då 2 vuxna och 2 barn. Det var mer lagom.

De som köpte "vårat" hus däremot... de hade bott på 18 kvm, två vuxna och en hund. Dessutom var de inne på att föröka sig medan de bodde där.
Där kan vi snacka compact living :rofl:
 
Hemma. Ena hunden ligger i sovrummet och snarkar. (väntar på att jag ska göra henne sällskap) sambon känner sig krasslig så han ligger i soffan med hund nr 2 och snarkar de också.

Jag har precis fått ihop datorn med fd kollegans skärm (som jag fick låna för chefen) så jag har faktiskt jobbat lite :)

N¨ågon som vet hur man kan hitta adress när man bara har en fastighetsbeteckning?
Prova att söka på fastighetsbeteckningen, jag får upp vår adress när jag söker på våran.
 
Prova att söka på fastighetsbeteckningen, jag får upp vår adress när jag söker på våran.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Enda jag inte gjort är att google på det. Varit inne på x antal sidor för att hitta och kammat noll.
Så kommer du med denna enkla lösning och Voila! :rofl:

Tusen tack du har räddat min morgondagen nu behöver jag inte ringa och fråga efter daress dit jag ska där jag en gång varit :rofl:

Tusen tack
 
Sambon och jag funderar på om vi ska gifta oss så att vi ärver varandra om någon av oss skulle kolavippa i covid. Först tänkte vi testamente, men så kom vi på att vi ju kan spara 1760 kr som ett standardtestamente kostar.

Jag: Det är väl bara att ansöka om hindersprövning, sedan kan ju din mamma eller någon av mina kollegor viga oss över zoom!
Sambo: Det behövs väl vittnen också? Funkar det med zoom?

Romantiken flödar! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 999
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp