Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort lashlift och färgat fransar. Köpt färg på konsthandeln (gillar att köpa old school över disk och när de liksom klättrar på gamla stegar för att hämta färg). Hämtade sushi på vägen hem som jag nu käkar i målarrummet med ett glas riesling.

E7BFF55F-DBB8-491D-9C25-ADD99A0E1825.jpeg
 
Ah.....morr..... Det blev som jag trodde. Reserv på båda skrivkurserna i sommar...... Jag VILL ju bli antagen till kurs och få skriva..... :arghh:
Alltså, skriva borde jag väl kunna göra ändå, men jag är rädd att min karaktär behöver någon som petar på mig lite, även om det är kul..... :p

Väntar fortfarande på svar från folkhögskolan och manuskursen i höst, men det lär väl gå och skogen där också..... :cautious:
 
Duchat, lite varmare. Tror jag ska ta vagnen till förskolan idag, så jag får lite fler steg i stegräknaren :p Och ta med någon bra förströelse så att inte barnet somnar på en gång. Frukt i bitar typ, russin så han blir lite sockerchockad :rofl:

Barnet somnade inte. Sitter fortfarande i vagnen och kollar på paddan. Dags att laga middag med andra ord.
 
Eh... Jag stod stilla och grejade med kläderna. Det var varmare att cykla än jag hade trott. En person kommer småjoggande uppför backen och skriker Ursäkta!? Ursäkta!?
:eek: hördes knappt under Dropkick Murphys Johnny I hardly knew ya (Bara för att ge ett soundtrack). När jag tittar ner mot hen springer hen fortare precis när musiken ökar :D

Försöker inte skratta, för hen ser förtvivlad ut. Tar ut ena hörlur en och hör att hen ropar Vatten! Har du vatten!? Svarar att nej det har jag tyvärr inte. Har något hänt?
Hen fortsätter se förtvivlad ut och vinkar med mig. Nere i början av backen pekar hen på några duvor som dricker ur en pöl ganska äckligt vatten. Hen är rädd att de kommer dö om de dricker det vattnet och säger att de måste vara helt uttorkade om de väljer att dricka det vattnet, samt att hen varit där en kvart nu och försökt få dem sluta dricka. 🙄

Ursäktar mig med att jag tyvärr inte har vatten och har bråttom och drar därifrån. Dagens konstiga möte. Men ändå ganska gulligt att bry sig så pass mycket :love:

:rofl: Bade mina hastar och hundar har alltid valt ler-vatten-polar framfor frasht och rent vatten ...

Vårjacka ena dagen, långärmad tröja andra dagen och täckjacka tredje dagen... nog märks det att det är april, alltid...

Har ar det shorts och linne ena dagen och langarmat och regnklader nasta.

Vi har nu varit "sjalv isolerade" i 43 dagar och det lar bli en hel del langre. :cautious: Oh well ... vi ar alla friska sa det ar bara att sta ut! Dessutom kommer solen fram nu (9:20 am) efter en mycket regnig natt. :p

Corona island.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 999
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp