Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får lite bryt på folk som inte förstår ideellt arbete. Under vintersäsongen har vi träning två dagar i veckan inomhus, med fyra ledare för att det överhuvudtaget ska fungera. Nu har vi gått över på utomhussäsongen med en dag för alla och en dag för de som vill träna en specifik gren som kräver lite högre ålder, mer kunskap och kostar mer. ;) Nu gnälls det om att vi har stängt ner inomhus säsongen. Alltså vi lägger två kvällar i veckan plus helger, vi får 250 kr/person som tack för det per år. Dvs i princip inget alls. ;) Vi behöver också ha lite ledigt ibland!!
 
Någon som vet om man kan skicka ett paket adresserat till ett barn? Alltså kommer det fram även om föräldrarnas namn inte står med? De har samma efternamn men ungen finns ju liksom inte folkbokförd på adressen på samma sätt?
Om det ska kvitteras med ID handling kan det nog bli problem. Jag är inte säker på om det är rätt, men kanske kan man skriva barnets namn och sen C/O och förälderns namn? I så fall borde föräldern kunna hämta ut paketet och sen lämna över till barnet, eftersom barnet inte själv kan hämta paketet.

Ett annat fungerande alternativ skulle väl vara om barnet har ett pass, då kan föräldern ta med barnets pass och sin egen legitimation och hämta paketet åt barnet.

Edit: och angående barns folkbokföring så är de självklart folkbokförda precis som vuxna. Men de syns inte på ratsit och liknande sidor förrän de är 13, eller om det är 15 :)
 
Om det ska kvitteras med ID handling kan det nog bli problem. Jag är inte säker på om det är rätt, men kanske kan man skriva barnets namn och sen C/O och förälderns namn? I så fall borde föräldern kunna hämta ut paketet och sen lämna över till barnet, eftersom barnet inte själv kan hämta paketet.

Ett annat fungerande alternativ skulle väl vara om barnet har ett pass, då kan föräldern ta med barnets pass och sin egen legitimation och hämta paketet åt barnet.

Jag adresserar det till en förälder men skickar ett kort till barnet i själva paketet!
 
Får lite bryt på folk som inte förstår ideellt arbete. Under vintersäsongen har vi träning två dagar i veckan inomhus, med fyra ledare för att det överhuvudtaget ska fungera. Nu har vi gått över på utomhussäsongen med en dag för alla och en dag för de som vill träna en specifik gren som kräver lite högre ålder, mer kunskap och kostar mer. ;) Nu gnälls det om att vi har stängt ner inomhus säsongen. Alltså vi lägger två kvällar i veckan plus helger, vi får 250 kr/person som tack för det per år. Dvs i princip inget alls. ;) Vi behöver också ha lite ledigt ibland!!

Ja du får väl erbjuda dem att köra inomhushallen längre nästa år om fler signar upp för att hålla i det? :)
 
Försöker komma på ett sätt att för tredje gången skriva om i princip samma sak. Plus att jag kommer behöva prata om det, så det blir fyra gånger om samma sak. Hur många gånger kan man säga samma sak med andra ord?
 
Ja du får väl erbjuda dem att köra inomhushallen längre nästa år om fler signar upp för att hålla i det? :)
Det ständiga problemet med ledare, vi är kort redan i dagsläget men vi får ingen att vilja ta ansvaret. Det är många som vill ha tillgång och träna på egen hand men det har vi sagt är enbart tillåtet för de som är ledare. Ja jag kan förstå att det är svårt att boka upp sig som ledare en hel kväll, men samtidigt är det det som behövs. Det hjälper inte att ställa upp en timme någon gång ibland när det passar. Det måste vara någon som kan ta ansvaret för att öppna, starta upp all elektronik. Sedan när alla är klara se till att allt blir undanställt och inlåst igen i och med att vi hantera utrustning som är värd ett antal tusen kronor.

Det är en intressekonflikt, vi har ett gäng som vill ut och träna och den tävlingssäsongen drar igång i april (ja inte i år då eftersom det mesta är inställt) och de behöver ledare och en del av den utrustning vi delar på. Sen har vi ett gäng som vill stanna kvar inne, helst hela sommarsäsongen också men då finns det inte ledare så det räcker till båda platserna. För egen del orkar jag heller inte vara ledare hela året om, jag behöver sommarsäsongen för återhämtning för att inte bli otrevlig. ;)
 
Jag blir tokig. Vi had haft fyra EXAKT LIKADANA prov i samhällskunskapen (olika frågor så klart) och det passar verkligen inte mig. Hur jag än försöker går det bara åt helvete och jag får ingen hjälp av läraren heller. När vi gjorde senaste grupparbetet (det jag klagade så himla mycket på tidigare i vinter...) så fick jag plus på den, dvs så högt det går. Men det var liksom en uppgift som var utformad så att jag verkligen fick chansen att visa mitt absolut bästa. Alla sånna uppgifter, fick vi veta idag är inte på något sätt avgörande för betyget. Så alla prov som gått åt helvete ska avgöra mitt betyg medan alla andra inlämningar som gått toppen verkligen inte spelar det minsta roll :arghh:

Nu har vi ytterligare ett sånt där prov och jag kommer mig verkligen inte för att ens börja. Jag orkar inte ens försöka, vet ju ändå att det kommer gå åt helvete så då är det ingen idé att försöka heller... jag har pratat med läraren om det. Att jag inte orkar försöka när jag vet att det kommer gå åt helvete, för det är inget "övning ger färdighet" här, jag kan inte göra uppgiften som hen efterfrågar när den är utformad som den är. Men det är klart, jag ska försöka igen för övning ger färdighet. Eller så ska jag bara lära mig att inte ge upp innan jag ens börjat. Eller så ska jag bara skärpa mig och agera utefter min ålder.

Ja, hen har en poäng i att jag inte ska ge upp innan jag ens börjat. Men skulle hen själv vilja göra exakt samma sak fyra gånger och faila? Och fortfarande ha samma motivation och driv femte gången? Nej, skulle inte tro det. Men det är klart, jag vet inte... ahhh. Om jag bara hade varit "normal" :grin:

Jag har frågat om jag kan få göra denna delen muntligt för hen vet ju att jag gör bättre ifrån mig om jag får analysera en fråga muntligt. Men nej för gud skull, det går inte för det blir orättvist mot de andra som också vill det!
Att vi har lite olika förutsättningar spelar tydligen ingen roll. Det blir ändå orättvist.

Mamma har pratat med läraren och hen säger så mycket till henne, typ att man kan lösa det si och så. Men i praktiken går det inte för då har hen ändrat sig. Jag är verkligen SÅ glad att denna kursen snart är slut... :grin:
 
Det ständiga problemet med ledare, vi är kort redan i dagsläget men vi får ingen att vilja ta ansvaret. Det är många som vill ha tillgång och träna på egen hand men det har vi sagt är enbart tillåtet för de som är ledare. Ja jag kan förstå att det är svårt att boka upp sig som ledare en hel kväll, men samtidigt är det det som behövs. Det hjälper inte att ställa upp en timme någon gång ibland när det passar. Det måste vara någon som kan ta ansvaret för att öppna, starta upp all elektronik. Sedan när alla är klara se till att allt blir undanställt och inlåst igen i och med att vi hantera utrustning som är värd ett antal tusen kronor.

Det är en intressekonflikt, vi har ett gäng som vill ut och träna och den tävlingssäsongen drar igång i april (ja inte i år då eftersom det mesta är inställt) och de behöver ledare och en del av den utrustning vi delar på. Sen har vi ett gäng som vill stanna kvar inne, helst hela sommarsäsongen också men då finns det inte ledare så det räcker till båda platserna. För egen del orkar jag heller inte vara ledare hela året om, jag behöver sommarsäsongen för återhämtning för att inte bli otrevlig. ;)
Men vafan. Hundträning hör ihop m gummistövlar och snålblåst. Annars kunde ju vem som helst orka träna hund, hur skulle det se ut?
(Inte så ironisk som jag kanske verkar :) )
 
Någon som vet om man kan skicka ett paket adresserat till ett barn? Alltså kommer det fram även om föräldrarnas namn inte står med? De har samma efternamn men ungen finns ju liksom inte folkbokförd på adressen på samma sätt?

Går det som paket måste personen kunna legitimera sig som @Snurrfian säger (finns inte en suck att komma runt det). Har som sagt ställt till det med utlandspresenter kring jul...

Edit: Typ femtielva på bollen :D
 
Jag fryser fortfarande. Ska nog ta och flytta in i badrummet och duscha tills varmvattnet är slut medan jag lyssnar på dagens presskonferens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 999
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp