Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fint det blev i min trädgård med nya solcellslampor..... :heart
20200426_212819.jpg
 
Sitter med ett glas vin (det som är kvar i fredags/lördagsflaskan på söndagen får man dricka upp, det är sen gammalt), lyssnar på några favoritlåtar och känner mig oerhört nöjd och tillfreds efter en underbar helg. Det hände egentligen inte särskilt mycket alls, men igår hade vi en jätteskön dag i trädgården och idag har jag fått både storstädning, träning och trädgårdsarbete gjort. Det krävs verkligen inte särskilt mycket för att jag ska vara lycklig :laugh:
 
I morse postade jag ett inlägg på öns lokala fb sida om min idé till en "dassbok" med roliga historier från ön som vi alla hört från turister. Dumma/roliga frågor och händelser!

Har fått såå många roliga historier skickade till mig och i kommentarer.

Nu fick jag precis ett meddelande från frukostradion på fastlandet som vill att jag ska radioprata med dom i morgon om denna idé

That escalated quickly O_o

Jag har inte svarat än men det lutar åt "tack men nej tack. Jag återkommer om/när boken är klar"

Ellar har du någon idé @Tranan , du är ju Aussie-radio-expert? :D

Har skrivit ner de storys jag fått skickat till mig, ca 60 st so far!
Nu en liten paus!

Behöver hjälp med
*bok-titel
*förord (funderar på att citera texten från maroon 5 - memories sången som en hyllning till alla turister där alla "you" i texten refererar till turister :laugh: )
*slutord/tack till alla som bidragit med historier
 
Borde ta mig i nackskinnet och åka till badet men sov dåligt inatt så det är skönt att ligga och dra mig lite med Pip under täcket. Hundarna är ute och rullgardinen uppdragen, bara jag som behöver dras upp och ge alla mat innan jag åker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 997
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp