Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Dramaten har varit till Willys
20200426_130733.jpg
 
Lagat mat, och en rad luncher inför veckan. Tog i lite för mycket med vitlöken så nu luktar köket och mina fingrar lite lagom mycket tzaiziki. Bra om vi blir anfallna av en vampyr men inte så trevligt i övrigt. Försökte skrubba bort det med lavendeltvål men skrubben gjorde ingen enorm skillnad och tvålen bara tillsatte en viss aromatisk touch på vitlöken.

Ska straxt skriva klar min rapport som ska in ikväll, men slöar lite först, och tittar på Aisling. :love::banana:


 
Begått en grov fadäs!
Får nog vänta på dom från släktens råd om jag får behålla namnet.
Mitt vin är slut!
Frågan är
gin
rom
virre
vodka

livet ger en svåra val

Gin!

Jag gjorde det stora misstaget att svänga in på en burger king för snabblunch. det var fan det äckligaste jag ätit.
Stripsen var råa och burgaren kall och helt osalt.

Det finns en orsak att jag helt slutat ata pa "snabbburger stallen" om det inte ar, typ, en food-truck. Alltsa ett stalle dar man "bygger" en burgare i taget.
 
Det finns en orsak att jag helt slutat ata pa "snabbburger stallen" om det inte ar, typ, en food-truck. Alltsa ett stalle dar man "bygger" en burgare i taget.
De gör det. Alltså gör burgarna på beställning.
Men det hjälper ju inte om personalen är helt värdelös på det de gör. :meh:

När man har bråttom är det rätt OK om man vet att det är ett vettigt ställe. Detta har jag inte besökt förut för det lågger inte i min närhet. Men gör aldrig om det. Hamnade på min svarta lista.
 
På alla liknande sidor (inklusive rats-it som jag precis kollade upp) så kommer min pappa, min bror, pappas tjej och kvinnan som inte bor här upp.

Vi får ju hennes post från skatteverket, polisen, kommunen och allt annat som går efter folkbokföringen. Vi har googlat på kvinnans namn för att försöka hitta ett telefonnummer till henne. Typ för att upplysa henne om att vi har post till henne och att det vore bra om hon folkbokförde om sig till en adress hon faktiskt bor på.
Det är mycket möjligt att hennes telefonnummer finns med i något av kuverten vi fått till henne, men vi har ingen rätt att öppna och läsa hennes post. Så vi har hittills nöjt oss med att skriva "avflyttad" på kuverten och lagt dem på brevlådan igen. Utan resultat...

På ett ställe jag hyrde lägenhet ungerfär ett år kom lite post till föregående hyresgäst. Jag slängde det bara på brevlådan igen iom att jag antog att det bara var de företagen som hade missat flytten.

En dag låg det en lapp i brevlådan om att Polisen varit där och för att hitta personen. Den var alltså adresserad till honom. Jag kan ju bara tänka mig hur skraj jag blivit om polisen kommit då jag var hemma. Jag hade ju trott att någon nära dött i olycka eller ngt.

Jag kollade då och insåg att han var folkbokförd på adressen fortfarande. Jag ringde Polisen och berättade och de tackade så mkt och ursäktade att de stört etc. Sen ringde jag Skatteverket som jag har för mig rätt omgående plockade bort honom.

Jag vet inte om det ska vara så enkelt. Men för mig var det iaf det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 997
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp