Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu längtar jag tills dagpersonalen dyker upp så jag kan åka hem. Passar grannens hästar så jag ska förbi och morgonfodra och släppa ut innan jag får sova, vilket känns sjukt tungt just nu, men det är kallt ute så jag piggnar väl till så fort jag kommer ut.
 
Nu ska vi se om jag kan förklara.
En sugar baby och sugar daddy Ingår i ett förhållande som innebär att sugar babyn får ersättning för att vara i förhållandet. Det mest vanliga är att sugar daddyn är äldre och har mycket pengar och att sugar babyn är mycket yngre. Sugar babyn förväntas ta hand om sitt utseende och bete sig på ett visst sätt mot sin sugar daddy, typ vara väldigt snäll, följsam och så vidare. Sugar daddyn kan ibland ha preferenser om att sugar babyn ska bete sig till exempel som att hon kommer från en rik familj och att hon ska vara elegant eller något annat typ att hon ska vara lite mer mammig.
Sugar babyn använder den ersättning de får till olika saker till exempel kan de öppna ett spa, eller bara köpa massor med märkeskläder.

Den sugar babyn som jag tittade på fick 400000kr i månaden. Hon använde en del till att se till att hon såg bra ut och den andra delen till sitt nagelfixar företag och att ge ut en bok. Hon var 24 och hennes sugar daddy var 67. Hon hade växt upp inte superfattigt men närapå och hennes sugar daddy ville ha just en elegant och belevad sugar baby så hon hade lagt mycket pengar i början på etikettskola, lärt sig artikulera, och lärt sig hur man rör sig elegant osv.

Det finns även hos de motsatta könen och då kallas de sugar boy och sugar mama. Då får sugar boy pengar från sin sugar mama för att vara i relationen.
Vet inte om det finns för homosexuella par... Det måste jag kolla upp.
 
Det är en kvinna det handlar om ;)

Vet inte vad de skulle göra med henne i så fall, de kan ju inte folkbokföra henne på gatan direkt... men absolut att hon inte ska stå folkbokförd här om hon inte bor här.

Tack för upplysningen, ska definitivt vara på pappa igen med att ta tag i det då. Pappa och hans nya letar ju boende just nu så då lär även bolån vara aktuellt.

Edit: Frågade pappa nu, han sa att han inte orkar bry sig för att det inte ställt till något problem ännu... min "övertalningskampanj" verkar inte gå superbra :grin:
Skulle du kunna/vilja säga mer specifikt hur det kan ställa till problem? Det kanske blir enklare att "övertala" honom att kontakta skatteverket i så fall...
Hur ser det ut om du kollar på rats-it? De brukar lista folkbokförda på samma adress som personen man söker på. Om du kollar din pappa på rats-it, vilka kommer med då?
 
I morse postade jag ett inlägg på öns lokala fb sida om min idé till en "dassbok" med roliga historier från ön som vi alla hört från turister. Dumma/roliga frågor och händelser!

Har fått såå många roliga historier skickade till mig och i kommentarer.

Nu fick jag precis ett meddelande från frukostradion på fastlandet som vill att jag ska radioprata med dom i morgon om denna idé

That escalated quickly O_o

Jag har inte svarat än men det lutar åt "tack men nej tack. Jag återkommer om/när boken är klar"

Ellar har du någon idé @Tranan , du är ju Aussie-radio-expert? :D
 
Hur ser det ut om du kollar på rats-it? De brukar lista folkbokförda på samma adress som personen man söker på. Om du kollar din pappa på rats-it, vilka kommer med då?
På alla liknande sidor (inklusive rats-it som jag precis kollade upp) så kommer min pappa, min bror, pappas tjej och kvinnan som inte bor här upp.

Vi får ju hennes post från skatteverket, polisen, kommunen och allt annat som går efter folkbokföringen. Vi har googlat på kvinnans namn för att försöka hitta ett telefonnummer till henne. Typ för att upplysa henne om att vi har post till henne och att det vore bra om hon folkbokförde om sig till en adress hon faktiskt bor på.
Det är mycket möjligt att hennes telefonnummer finns med i något av kuverten vi fått till henne, men vi har ingen rätt att öppna och läsa hennes post. Så vi har hittills nöjt oss med att skriva "avflyttad" på kuverten och lagt dem på brevlådan igen. Utan resultat...
 
Ibland är man riktigt trött.
Somnade igår kväll utan att ha matat eller släckt hos firrarna. Vaknade vid 1, och gjorde det då
Vaknade vid 7 av ett brak. Då hade köksklockan ramlat ner. Så jag får köpa en ny dit
 
Jag provar outfits. Träffade en väldigt färgglad person 😍 förra veckan och ska träffa den igen om 1,5 v så tänkte matcha lite!
 

Bifogade filer

  • 20200426_112256.jpg
    20200426_112256.jpg
    148,5 KB · Visningar: 47
Fick tidigare besök av en liten fågel. Jag har alltid ett fönster öppet, nu kommer jag inte på vad typen heter men det är ett sådantvman puttar bort, inte ett vanligt. Den flög omkring och in i de andra fönstren, jag öppnade först ett men den flög förbi. Satte sig på i soffan en stund och funderade, och hoppade ner på det hala golvet. Halkada några steg och flög upp för att banka på fönstren (alla utom det öppna). Två av minaa hundar låg i sängen, och när jag reste mig för att öppna ett annat flög den dit, och landade på mitt stackars troll:rofl:. Trollet ryckte till, så ska inte en fågel göra, så den flög vidare och ut :)🐦
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 997
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
715
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp