Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satte mig precis framför jobbdatorn och ber till alla jobbgudar att det blir en lugn natt. :sneaky: Pallar inte med stök och bröt. Kollegan gör te, och kocken har bakat en oslagbar chokladkaka, så jag tänker att jag får passa på att gotta mig lite innan jag blir ledsen på mig själv för att jag inte blir smalare istället! :angel:
 
För ca en halvtimme sedan kom en random man och knacka på dörren, vi öppnade och han sa "hej jag söker X". Vi svarade att X inte bor kvar och inte bott här på några år, men att vi förstår att mannen kom hit då vi fortfarande får all hens post och hen är folkbokförd här. Mannen säger då "jaha, men jag har hittat hens legitimation, vad ska jag göra med den då?". Vi föreslog att han lämnar den på polisstationen på måndag och han tittade på oss som om vi vore dumma i huvudet och sa snabbt "Nej!" och gick O_o

Jag funderar på hur han kom in i porten... efter kl 21 så kommer man bara in med nyckeln och att stå i trappuppgången 30 min innan man knackar på känns ju lite onödigt... han verkade inte som en sån som har rent mjöl i påsen. Hoppas att framtiden blir bättre i så fall!
 
Senast ändrad:
Ring till Skatteverket och begär en utredning på vart mannen bor så att han inte står folkbokförd hos er. Det där kan skapa en massa problem för er i framtiden ifall ni behöver lån etc.
Det är en kvinna det handlar om ;)

Vet inte vad de skulle göra med henne i så fall, de kan ju inte folkbokföra henne på gatan direkt... men absolut att hon inte ska stå folkbokförd här om hon inte bor här.

Tack för upplysningen, ska definitivt vara på pappa igen med att ta tag i det då. Pappa och hans nya letar ju boende just nu så då lär även bolån vara aktuellt.

Edit: Frågade pappa nu, han sa att han inte orkar bry sig för att det inte ställt till något problem ännu... min "övertalningskampanj" verkar inte gå superbra :grin:
Skulle du kunna/vilja säga mer specifikt hur det kan ställa till problem? Det kanske blir enklare att "övertala" honom att kontakta skatteverket i så fall...
 
Det är en kvinna det handlar om ;)

Vet inte vad de skulle göra med henne i så fall, de kan ju inte folkbokföra henne på gatan direkt... men absolut att hon inte ska stå folkbokförd här om hon inte bor här.

Tack för upplysningen, ska definitivt vara på pappa igen med att ta tag i det då. Pappa och hans nya letar ju boende just nu så då lär även bolån vara aktuellt.

Edit: Frågade pappa nu, han sa att han inte orkar bry sig för att det inte ställt till något problem ännu... min "övertalningskampanj" verkar inte gå superbra :grin:
Skulle du kunna/vilja säga mer specifikt hur det kan ställa till problem? Det kanske blir enklare att "övertala" honom att kontakta skatteverket i så fall...
Det går att göra det på mina sidor på skatteverket, tror jag. Ifall det är krångligt att komma fram på telefon.
 
@Scata din syrra hälsar!
1587850364760.png
 
Varför envisas katter med att sitta och stirra ut en när man duschar/badar? :idea:
Det där är en konstig katt snarare, det blir ju fuktigt i badrummet! :wtf::nailbiting:
(Alice följer glatt med in, går ut när jag duschar och sedan kommer in igen när hon hört att jag slutat duscha och dragit undan duschdraperiet :rofl:)
 
Katten måste vara tankeläsare, precis efter förra inlägget om henne så kom hon och hoppa upp i mitt knä :confused::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 997
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
715
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp