Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagat mat, och en rad luncher inför veckan. Tog i lite för mycket med vitlöken så nu luktar köket och mina fingrar lite lagom mycket tzaiziki. Bra om vi blir anfallna av en vampyr men inte så trevligt i övrigt. Försökte skrubba bort det med lavendeltvål men skrubben gjorde ingen enorm skillnad och tvålen bara tillsatte en viss aromatisk touch på vitlöken.

Ska straxt skriva klar min rapport som ska in ikväll, men slöar lite först, och tittar på Aisling. :love::banana:



Förhoppningsvis har vitlöken mildrats i tsatsikin, annars kommer inte social distancing vara ett problem :idea: ;)
 
Tycker att jag har haft en riktigt trevlig dag..... :)

Fick utfört mina trista shoppingärenden på förmiddagen, och nu är kylskåpet fullt med mat och nya solcellslampor hänger i träden. Hjälpte föräldrarna att handla lite färg också.

Sedan åt jag en utsökt lunch på surdegsbröd, brieost, vindruvor och vin.

Hundpromenad på eftermiddagen och sedan fick hunden ett välbehövligt bad efteråt. INTE populärt, men om man sover i husses och mattes säng så får man minsann stå ut med ett bad då och då :D !

Sedan nördade jag ner mig i släktforskning och lyckades - med lite tur och MYCKET envishet - hitta en persons (född 1792) föräldrar. Trots avsaknad av födelseböcker och utflyttningslängder.

Crock-potten lagade kyckling åt oss som vi åt till middag med potatisgratäng, gelé och sallad. Mycket mumsigt! Och det blir en trevlig matlåda till mig på jobbet imorgon.

Nu har jag duschat, hoppat i nattlinnet och sitter här i soffan och degar med dator och TV :) .
 
Hasar runt i lägenheten med arbetsstolen. Det är lättare att gå med rullatorn men bekvämare höjd, när man plockar i ordning när man sitter på stolen. Jag tänkte mota ut hemtjänstJakob till soprummet när han dragit av strumpor, smort ben och bäddat upp sängen :D. Eller om morgonpersonalen får ta det, kanske bättre...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 997
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp