Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha! Jag behöver aldrig ändra något, bara kolla att det ifyllda stämmer och skicka in. Har också 4 maj som senaste datum men de tar väl ”enkla” deklarationer i den ordning de kommer in.

Ja har man bara själva inkomstdeklarationen att fylla i kan man få pengarna tidigt. Men vi har bilagor som ska fyllas i pga jordbruksfastighet och näringsverksamhet och då blir vi nedprioriterade och får tillbaka våra pengarna senare :p
 
Anlände till jobbet dyngsur. Kul med ösregn och 2-3 grader när man ska springa långt och inte kommer hem sen utan till just jobbet. Tur jag hade förutsett detta och tog med mig ordentligt med ombyte :up:
Har sedan jag kom hit sprungit runt och försökt på iordning någonting som gör att jag kan torka kläderna. Två pirror och en gardinstång = något att hänga kläderna på. Sen har jag skarvat 8 (!) stycken förlängningssladdar för att kunna köra en liten värmefläkt på kläderna. Något måste vara fel på jobbet, för det finns endast ett enda eluttag som kan köra den lilla värmefläkten utan att proppen går. Har alltid varit så. Har alltid irriterat mig på det.
 
Så. Less. På. Mitt. Jobb. Sålesspåmittjobb. Öppnar fönstret så jag får lite luft här inne och börjar ordna lunch i stället.

Cabeza-explota-iStock.jpg
 
Det blir till att leva på "pasta och nudlar"-diet i maj. :D - Men det känns bra att ha gjort rätt för sig i alla fall, även om man tycker att vården borde kunna dela upp betalningarna liiite snällare, när man har hyra och andra räkningar att betala också. *svett*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 000
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp