Vad behövs inför skolstarten?

trazel

Trådstartare
Äldsta barnet ska ni börja i första klass och mamman börjar bli nervös!:angel:

Vad hade ni hjälpt era barn med att fixa inför skolstarten? Vad behövs egentligen?

Gympakläder givetvis, det hade de i förskoleklassen också, men mer? Pennor och pennskrin? På min tid hade man bokpapper och bänkpapper, vilket jag är tveksam till om man har idag? Något annat som jag missar helt?

Som lärare skulle jag säga namnlappar i kläderna och extra kläder för dåligt väder :D Egna pennskrin och pennor är det inte alltid tillåtet att ha med (min skola har förbud mot sånt till exempel). En mugg att dricka vatten ur kan vara bra.

Äldsta barnet ska ni börja i första klass och mamman börjar bli nervös!:angel:

Vad hade ni hjälpt era barn med att fixa inför skolstarten? Vad behövs egentligen?

Gympakläder givetvis, det hade de i förskoleklassen också, men mer? Pennor och pennskrin? På min tid hade man bokpapper och bänkpapper, vilket jag är tveksam till om man har idag? Något annat som jag missar helt?

Har ni klarat förskolan så lär ni klara skolan med säger jag! :) (Ny) ryggsäck var väl vad vi köpte inför skolstart, det var roligt att ha... de första två veckorna eller något ;)

Hos oss får man gärna lämna en vattenflaska också :)

Som lärare skulle jag säga namnlappar i kläderna och extra kläder för dåligt väder :D Egna pennskrin och pennor är det inte alltid tillåtet att ha med (min skola har förbud mot sånt till exempel). En mugg att dricka vatten ur kan vara bra.

Kläderna är namnade sedan länge och ombyte finns på fritids, så det kan vi bocka av i alla fall :) Regnkläder finns också, men de är inte populära... O_o

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar