Really? Tro mig, inte det minsta avundsjuk. Vem tror det är chill att vabba? Troligen ingen i universumDet är enbart avundsjuka det handlar om. Det, och någon missuppfattning om hur chill det är att vabba. Nu är ju barn olika men 1) de behöver omvårdnad och/eller underhållning större delen av dagen och 2) VEM tar frivilligt med sig ungen till Gekås?
Har precis vobbat i två dagar, ångest i magen för att barnet spenderat flera timmar framför skärm och stress för att jag inte hinner med mitt jobb. Vi hann ändå åka och handla ett leksakssvärd på biltema som någon sorts belöning till sonen som varit duktig och tyst när jag hade möten. Jag hade tappat det fullständigt om någon hade fått för sig att kontakta myndigheter och chefen! Vad är det för jäkla sätt egentligen?
(Min unge hade orolig mage, antagligen på grund av att han ätit något olämpligt. Dvs inte smittsamt men höll honom hemma en extra dag för att han skulle slippa skammen att skita ner sig i skolan om magen skulle bråka igen. Men usch vilken parasit jag är på samhället?)
Men barnet är hemma för att det är sjukt. Föräldern får ersättning för stt barnet ska kunna bli friskt och för att det inte ska sprida smitta.
Och så otroligt många jobb lider av att folk är borta. Kollegor får dubbel arbetsmängd och stress.
Jag tar gärna denna denna arbetsmängd om min kollega behöver vara hemma. Om hen egentligen vill shoppa så tänker jag inte göra henoms jobb under tiden.