Jag är jobbar med människor hela dagarna och är egentligen extremt introvert. Jag behöver ensamhet för att må bra. Jag behöver utsikt och vill absolut inte sitta och titta in på grannes plank eller in i ett annat hus.
Jag mår alltså inte bra utan att kunna känna den friheten som en utsikt och avstånd till grannarna ger. Vi har grannar där vi bor nu men de är inte precis intill och vi har ingen kontakt. Jag ser inte ens dem.
Vi bor på gård med ett antal djur och det är då väldigt skönt att inte ha grannar som klagar på djuren.
Jag och min man har fått kompromissa. Jag vill egentligen bo utan grannar helt och hållet men han vill gärna kunna se liv någonstans. Min man skulle kunna bo i en stad också och har inte alls det behovet av ensamhet som vad jag har.
Men jag tror att vi vid nästa flytt kommer flytta till en gård som är lite mer isolerad. Men som sagt får vi kompromissa.
Jag vill heller inte störas av andra människor. Jag orkar och vill inte se andra när jag är hemma. Jag älskar vår lilla gård och här vill jag vara så ifred jag bara kan.
Detta är vår utsikt på ena hållet. Nästan likadan på andra hållet.
Visa bifogad fil 39411