Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flera?
Hm, nu har jag inte läst igenom hela tråden just nu, men såvitt jag kan dra mig till minnes är det väl bara Allimac som mer eller mindre uttryckt en vilja att man ska ignorera magen helt, i alla fall om man är hennes kollega.
Herregud. Efter att ha läst den här tråden så skall jag aldrig mer nämna någons graviditet. Inte ens säga grattis. Om man får skit för att man intresserar sig över när "lyckan" kommer och dyl så vill inte jag vara med i spelet.
Nej, jag ska fan ignorera alla gravida oavsett hur lyckliga dom verkar, eftersom man tydligen är ett efterblivet svin om man frågar när beräknad BF är.
Suck.......
Och ja, jag tycker att det är jätteskönt då mina kollegor tittar mig i ansiktet och pratar med mig om jobb, som de gjorde innan magen började synas.
Jo, nog verkar du lite bitter allt...
en person på ett forum får dig att "hellre ses som en snobbig bitterkäft" än att säga att någons mage är fin??
Att de allra flesta tycker att det inte finns något fel alls i att få höra att ens mage är fin (de flesta blir nog bara glada); det spelar ingen roll. Den där enda personen styr istället hur du tänker agera i framtiden...
Jag tyckte också det var jobbigt att alla tog för givet att jag ville berätta vitt och brett om min förlossning efterråt, fråga ut mig om amningen, hur den fungderade - då jag fick förklara att jag inte ammade och varför, och så vidare.
Här t ex så tolkar jag dig som att de gärna får låta bli att kommentera magen.
(Och jag ser inget fel i det! Du är du och måste ju få känna som du känner. Dock tror jag inte alla tycker/känner exakt så)
Men jag sällar mig nog till skaran som håller tyst fortsättningsvis. Att döma av många inlägg får inte fråga om graviditeten var planerad eller en glad överaskning; man får inte kommentera magens storlek och man får absolut inte säga något som på något sätt kan uppfattas som negativt.
Men det är ju din tolkning. Om du inte använder tunnelseende kanske du inser att jag menar precis det jag skrivit ut flera gånger.
"Tafsande och klämmande, kommentarer om hur stooooooor magen är och andra personliga kommentarer och frågor." Jag har skrivit ut i klartext att jag tycker att en fråga om hur man mår är trevlig, även en neutral fråga om BF. Om det stannar där.
Jag menar faktiskt precis det jag skriver. Ingenting annat.
Om du inte använder tunnelseende
Men det är väl lika självklart som vid andra mänskliga kontakter att man helst bör undvika säga negativa saker? Eller fråga om personliga/privata förehavanden?
Fast jag upplever inte kommentarerna av typen "vad stor du har blivit!" som negativa, utan snarare neutralt konstaterande, och är man på smällen är det väl inte konstigt att man är tjock - man ÄR tjock och det är ju meningen!
Jag har snarare upplevt ett annat problem -Att gravida kvinnor är så fixerade vid sin mage etc så de blir stötta för att jag inte klappar eller frågar om magen, hur många veckor hon har gått, om hon har foglossningar eller är hård i magen osv.