Jag tycker också att heltidnormen bör luckras upp lite, det är viktigare att man kan och får jobba så mycket man orkar än att alla ska jobba heltid. (Jag propagerar dessutom för att lagstadgad heltid bör sänkas till 35h/v, men det väcker tyvärr inte så mycket stöd...)
I
@Wille s fall är min tanke dock att det inte är så mycket att det är antalet arbetstimmar som är det största problemet. Vad jag förstått från andra trådar så kvarstår svårigheterna med att hålla önskad ordning hemma och att starta och färdiggöra aktiviteter även då hon inte jobbar. Har man sådana svårigheter att det kostar mycket energi att starta och utföra vardagssysslor, så kan det absolut vara så att man behöver gå ner i tid för att klara av hemmet också. Men innan man drar slutsatsen att man behöver jobba mindre (vilket ju slår hårt både på nuvarande inkomst och framtida pension) så tycker jag att man bör göra allt man kan i andra änden - vad kan man göra för att smörja sin startmotor och hitta strategier för att kunna göra det man behöver och vill för att få sin vardag att funka. Samt såklart få den hjälp som är möjlig att få, om boendestöd är något som faktiskt hjälper så är det helt galet att inte kunna få det den tid man inte jobbar.