Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick spruta 1 för några timmar sen, Pfizer. Inga känningar än så länge *peppar peppar*. Men min kropp är en känslig en så jag blir verkligen inte förvånad om jag får lite biverkningar :p Sambon vaccinerades samtidigt så förhoppningsvis mår någon av oss bra och kan ta hand om djuren och gården ifall en av oss får lite feber eller så :D
Det gick väldigt smidigt på vaccinationsstället. Man väntade utanför och sen kallade de in några tider åt gången. Där inne fanns det tre rum där de vaccinerade. Och sen väntade man den där kvarten i ett markerat område efteråt :)

Fick första sprutan Pfizer vid lunch idag. Hade lite huvudvärk efteråt och varit lite slö idag men det är rätt standard för mig så behöver inte va sprutan heller..

Lite mer än ett dygn senare och enda biverkningen jag fått är att jag har rätt ont i armen. Sambon var lite öm i armen innan men för honom har det i princip försvunnit nu.

Jag håller på att bli galen. Min sambos familj är full-on-konspirationsteoretiker och kommer inte vaccinera sig. Nu har hans mamma även bönat och bett om att han ska avstå vaccinet. Hon är ju genuint rädd för att vaccinet är farligt så det är av omtanke, men jag håller fan på att explodera av ilska. Så onödigt. Och sambo blev orolig, även om han ändå kommer ta vaccinet.

🤬🤯👿

Jag håller på att bli galen. Min sambos familj är full-on-konspirationsteoretiker och kommer inte vaccinera sig. Nu har hans mamma även bönat och bett om att han ska avstå vaccinet. Hon är ju genuint rädd för att vaccinet är farligt så det är av omtanke, men jag håller fan på att explodera av ilska. Så onödigt. Och sambo blev orolig, även om han ändå kommer ta vaccinet.

🤬🤯👿
Usch vilken jobbig sits! Jag hade nog inte klarat att hålla minen alls utan varit på tok för konfrontativ för relationen med svärföräldrarnas överlevnad....

Usch vilken jobbig sits! Jag hade nog inte klarat att hålla minen alls utan varit på tok för konfrontativ för relationen med svärföräldrarnas överlevnad....
Hon passade på att prata med honom när jag var iväg och köpte glass så jag fick inte veta det förrän när vi åkte hem. Annars hade jag blivit galen på plats.
Jag är inte jätteglad i att umgås med dem från början men det här gör det ju bara jättesvårt.

Hon passade på att prata med honom när jag var iväg och köpte glass så jag fick inte veta det förrän när vi åkte hem. Annars hade jag blivit galen på plats.
Jag är inte jätteglad i att umgås med dem från början men det här gör det ju bara jättesvårt.
Det är väl sämsta sättet, att reagera som jag nog gjort och som du verkar klarat dig undan precis. Det lär ju liksom inte ändra någons åsikt, och man måste väl ha i åtanke att det ibland är pga. rädsla och omtanke som vaccinationskepsisen prackas på en. Men det är banne mig inte lätt.

Det är väl sämsta sättet, att reagera som jag nog gjort och som du verkar klarat dig undan precis. Det lär ju liksom inte ändra någons åsikt, och man måste väl ha i åtanke att det ibland är pga. rädsla och omtanke som vaccinationskepsisen prackas på en. Men det är banne mig inte lätt.
Fast ibland är det inte fel att fräsa ifrån helt och sätta gränser. I ett sådant här fall tycker jag att det är viktigt att tala emot någon antivaxxare och konspiratonsteoretiker, så att deras dumhet inte drar med sig en annars vettig människa eller skapar oro.

Vill man vara ett dumhuvud får man så att säga gärna vara det själv, men det ska inte påverka andra. Jag hade inte fräst ifrån för att ändra deras åsikter, utan för att förhindra att det prackas på mina nära och kära.

Första sprutan avklarad i förmiddags! Öm i armen, annars ingenting än. Jag var lite tidig så jag fick vänta en stund, men då var jag också först i kön när personalen kom tillbaka från sin rast :D tror jag hann vara inne i rummet där jag vaccinerades i max en minut innan det var klart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar