Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mamma gjorde det. Då vågade inte sköterskan vaccinera alls. Sedan hamnade hon mellan stolarna. Men din region är kanske mer ansvarsfull. Tror de som har haft reaktioner tidigare enbart får vaccineras på vårdcentraler.Har inte kollat igenom hela tråden, men är det någon här som angav att de drabbats av allergisk reaktion i hälsodeklarationen? Hur länge fick ni sitta kvar efteråt?
Inte längre än de andraHar inte kollat igenom hela tråden, men är det någon här som angav att de drabbats av allergisk reaktion i hälsodeklarationen? Hur länge fick ni sitta kvar efteråt?
Jag har haft allergiska reaktioner mot antibiotika. Jag fick sitta kvar 30 minuter och personalen frågade flera gånger under den tiden hur jag mådde.Har inte kollat igenom hela tråden, men är det någon här som angav att de drabbats av allergisk reaktion i hälsodeklarationen? Hur länge fick ni sitta kvar efteråt?
Har inte kollat igenom hela tråden, men är det någon här som angav att de drabbats av allergisk reaktion i hälsodeklarationen? Hur länge fick ni sitta kvar efteråt?
Hoppas på samma för min del! Har bara fått allergisk reaktion mot pencillin och aldrig vaccin så håller tummarna att det inte blir något krångel imorgon, varken med administrationen eller själva sprutanInte längre än de andra
Dock svarade jag inte ja på allergisk reaktion på vaccin utan bara på annan reaktion
Jag har en historia av anafylaktiska reaktioner av annat, men även reaktion mot svininfluensavaccinet då det begav sig sist med pandemi. Jag fick vänta ganska länge på vaccination trots att jag hör till den grupp som blev erbjuden vaccination väldigt tidigt, det talades om att jag skulle få ta vaccinet på allergiavdelning på sjukhus, men efter utredning av allergiläkare bestämdes det att jag skulle få ta vaccinet på allmän vaccinationsplats. Det innebar, att medan mina kollegor fått blandade vaccinationsdoser, Astra första och Pfizer andra, så 'undkom' jag Astra och fick pfizer på båda och det räckte med obligatoriska kvarten.Har inte kollat igenom hela tråden, men är det någon här som angav att de drabbats av allergisk reaktion i hälsodeklarationen? Hur länge fick ni sitta kvar efteråt?
Jag antar att en av dom som blev vaccinerade samtidigt som mig hade uppger något liknande. Personalen kom förbi var 5e minut och frågade hur hon mådde och hon blev ombedd att stanna 10 minuter extra.Har inte kollat igenom hela tråden, men är det någon här som angav att de drabbats av allergisk reaktion i hälsodeklarationen? Hur länge fick ni sitta kvar efteråt?
Min mamma gjorde det. Då vågade inte sköterskan vaccinera alls. Sedan hamnade hon mellan stolarna. Men din region är kanske mer ansvarsfull. Tror de som har haft reaktioner tidigare enbart får vaccineras på vårdcentraler.
Så är det naturligtvis i hela landet. Det ska finnas resurser för att hantera anafylaxi helt enkelt, och det finns på vårdcentralerna.Här I Skåne finns speciella ställen som vaccinerar allergiker.
Så är det naturligtvis i hela landet. Det ska finnas resurser för att hantera anafylaxi helt enkelt, och det finns på vårdcentralerna.