Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick heller inget kort när jag vaccinerades (Dalarna) så det är nog olika från region till region. Eftersom jag visste att jag inte skulle resa något iddes jag inte fråga om det heller. Jag plockar ut det via sidan som kommer upp imorgon om jag behöver det.
Och jag (också Dalarna för er som inte vet) fick ett litet kort, ryms i mobilens plånboksfodral.

För övrigt mer ont i armen nu än jag hade överhuvudtaget förra gången.
Här gällde sprita händer och munskydd, sköterskan hade munskydd.

Fan lättare att få biljett till Håkan på Ullevi än att boka vaccinationstid. De öppnade upp för alla över 18 i Västra Götaland idag. Kaos.

Det var svårt redan när de öppnade för 45+ i Västra Götaland. Fick säkert gå in uppemot 30 gånger på två dagar innan jag lyckades boka en tid. Då i en annan kommun än min egen. Så jag fattar ju att det blivit totalt kaos nu och har svårt att förstå regionens hantering av vaccineringen. I och med att de flyttade riskgrupper bakåt i kön också.

Det var svårt redan när de öppnade för 45+ i Västra Götaland. Fick säkert gå in uppemot 30 gånger på två dagar innan jag lyckades boka en tid. Då i en annan kommun än min egen. Så jag fattar ju att det blivit totalt kaos nu och har svårt att förstå regionens hantering av vaccineringen. I och med att de flyttade riskgrupper bakåt i kön också.
Ja eller hur, vad trodde de skulle hända när de släppte på så många grupper på en gång

Till mig sa de att vaccinationskortet är för min skull för att så många vill veta vilket vaccin de har fått. Vaccinatören menade att det egentligen kvittar eftersom den informationen som står där också finns i journalen.

Själv fick jag strikta instruktioner om att vaccinkortet måste med till dos två så verkar vara väldigt olika.

Jag fick Pfizer. Personalen sa det när jag kom in i båset och det stog på pappret jag fick i handen. Fick ett sms med tid för dos 2 när jag satt min kvart efteråt. Gjorde hälsodeklaration online i samband med bokning av första tiden.

Här delades det ut munskydd så alla hade på sig och det stog handsprit där man registrerade sig. Var glad att jag hann äta innan för annars hade jag nog svimmat då vi fick stå och köa en bra stund innan det var dags..

Sticket kändes ingenting men nu är jag liite öm i armen. Återstår att se hur jag mår imorgon! 😅😂

Men, alltså, vad f-n!?! Nu har jag hamnat i moment 22.
Jag är vaccinerad i Norge genom jobbet, bor i Sverige och dagpendlar.
Jag kommer inte in på helsenorge eftersom jag inte har något norskt bankid. De skickar inte i pappersform annat än till norska folkbokföringsadresser. I Sverige kan de registrera att jag är vaccinerad i Norge men det blir inget svenskt coronapass av det.
På orten där jag arbetar har de lagt ner bankkontoret och till någon annan ort får jag inte fara, så då kan jag tydligen inte skaffa något bankid. Ghaaaaaa! :banghead: :banghead:

Både jag och min fästman ska vaccineras oss på måndag! Jag var så förbannad på bokningskaoset när VGR släppte på alla ålderskategorier igår så jag gav mig helt enkelt inte, lyckades efter några timmar av kraschade siter och misslyckade bokningar slutligen spåra upp en vaccinationsplats som inte var listad på 1177 än och hittade tid åt både mig, sambon, och tre vänner - som nu alla ska vaccineras inom loppet av 20 minuter på måndag :D

Såklart du behöver stanna för observationskvarten. Det är för din egen skull. Jag har fått kraftig reaktion på vaccin en gång, ej detta vaccinet utan tidigare i livet. Det var direkt livräddande att jag hade sjukvårdspersonal på plats. Så jag förstår inte ens hur man kan fundera på om det är något man måste göra.
Jag har inte funderat på att inte stanna, mer än på att jag behöver ha med min bebis.

Jag och sambon har båda fått första dosen med Pfeizer under morgonen :)
Jag är blodgivare och normalt sett inte ett dugg brydd om nålar, men tyckte att sticket kändes rejält! Fick även lite blodtrycksfall & hjärtklappning efteråt... Gick över snabbt dock. Sambon, som är nålrädd, mådde däremot fint hela tiden :D

Var på 1177 ser ni vaccinationen? Jag vaccinerades i början av juni, sa ja till att de fick dela den informationen. Loggade precis in på 1177 och tittade under vaccinationer, anteckningar och även under läkemedel men det står inget om det nånstans. Är vaccinerad i Stockholmsregionen.

Var på 1177 ser ni vaccinationen? Jag vaccinerades i början av juni, sa ja till att de fick dela den informationen. Loggade precis in på 1177 och tittade under vaccinationer, anteckningar och även under läkemedel men det står inget om det nånstans. Är vaccinerad i Stockholmsregionen.
Jag ser mitt under just vaccinationer. Men bor ju i Östergötland.

Var på 1177 ser ni vaccinationen? Jag vaccinerades i början av juni, sa ja till att de fick dela den informationen. Loggade precis in på 1177
Ser min vaccininfo direkt i journalen, Västernorrland.

Screenshot_20210701-122200_Chrome.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Vinterföräldrar 23/24