Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
I mitt län beräknas de öppna för alla 18+ nästa vecka :up: Roligt då jag vet att min svägerska väldigt gärna vill påbörja sin vaccinering.

Idag mår jag mycket bättre, men igår var jag rätt däckad. Hoppas reaktionen på dos 2 inte blir större än på dos 1 för då får jag nog vara hemma från jobbet en dag.

I appen så står redan alla vaccinationsställen som finns i Region Stockholm listade när man trycker på boka :)
Ska prova med drop-in idag om det inte är kaos på jobbet.

Jo, men det är skillnad på "alltid öppet" och 1177.

På Alltid öppet står det idag de födda 91 och före OCH du listas enligt din GPS-position och vilket län du är reggad. Medan man på 1177 själv kan välja län och söka andra platser än de som listas upp automatiskt.

Dottern och hennes sambo (27 och 26 år gamla) kunde redan förra veckan boka plats över 1177 medan de har tre år kvar på "alltid öppet".
Vi bor nämligen på länsgränsen och är skrivna i Stockholm men adressen är uppsala-baserad.

Försöker få tid då de öppnade för min ålder igår. Det är typ helt omöjligt om man som jag missade precis när de öppnade för gruppen och de säger bara att det läggs ut tider löpande och de är helt ärligt jättestressande för man går in typ hela tiden och kollar och möts av ”inga lediga tider”. Hade nog hellre bara blivit tilldelad en tid faktiskt.

Försöker få tid då de öppnade för min ålder igår. Det är typ helt omöjligt om man som jag missade precis när de öppnade för gruppen och de säger bara att det läggs ut tider löpande och de är helt ärligt jättestressande för man går in typ hela tiden och kollar och möts av ”inga lediga tider”. Hade nog hellre bara blivit tilldelad en tid faktiskt.

Ja, jag tyckte det var enormt skönt att de ringde och hade bokat in mig. Ingen stress och jäkt med att få en tid.

sonen har ännu svårare då han har ett begränsat antal ställen att vaccinera på pga födoämnesallergi

Jo, men det är skillnad på "alltid öppet" och 1177.

På Alltid öppet står det idag de födda 91 och före OCH du listas enligt din GPS-position och vilket län du är reggad. Medan man på 1177 själv kan välja län och söka andra platser än de som listas upp automatiskt.

Dottern och hennes sambo (27 och 26 år gamla) kunde redan förra veckan boka plats över 1177 medan de har tre år kvar på "alltid öppet".
Vi bor nämligen på länsgränsen och är skrivna i Stockholm men adressen är uppsala-baserad.
Okej jag får i alla fall upp allt som finns i mitt län, bor inte vid länsgränsen och vill inte vaccinera mig i annan region eftersom det avråda från det. Lyckades få en tid imorgon när jag kollade imorse, om det inte går på drop-in idag :)

Jag tog första sprutan i måndags, kändes inte alls och jag hade bara lite ont i armen igår. Fick ny tid för dos två inbokad direkt.
Sambon född 91 fick brev i Kivra igår att han får ta sin första nu.
Finns massa lediga tider här, han kunde fått samma, dag om han velat men valde en på torsdag efter jobbet iom att han inte vill riskera sin tennis 😁

Och jag har lyckats få en tid nästa vecka efter att ha loggat in i appen jag vet inte hur många gånger denna morgon (och igår):banana:dock en vaccinationscentral i en helt annan kommun trots att jag bor typ 100m från en, men var en dag som passade mig bra så vågade inte vänta på att jag skulle få en tid här.

Tog andra den 17 juni så snart är jag så skyddad man kan bli för den här omgången. Inga biverkningar förutom när jag lyfte armen i vissa positioner och ömt när jag var där och klämde på stället de vaccinerade på :grin:

Känns skönt både för mig själv och för samhället i stort. Så härligt att antalet nya smittade som kräver sjukhusvård, än mindre IVA har minskat drastiskt och fortsätter minska. Som jag har förstått det har i princip alla läkare och ssk gått tillbaka till sina vanliga tjänster och covidavdelningarna har stängts. Vården kan äntligen sätta igång med att arbeta av den stora vårdskuld som samlat sig på hög. Det är nästa mål och kommer tyvärr, tror jag, ta betydligt mer tid än covid har tagit. Och det finns en risk att fler kommer bli allvarligt sjuka/dö pga försenade behandlingar inom andra sjukdomstillstånd som följd av corona.

Tagit första dosen nu. Sitter o väntar 15 min.
Här tar en person emot som är iklädd mask och visir. Man ska bara sprita händer och sen går man runt i en lång korridor och står i kö. Sen in och få vaccinet och sen ut och vänta. Vi är 9 som väntar just nu

Har ingen aning om vilken sort jag fick för det får man inte veta. Och har redan fått en ny tid inbokad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar