Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog min första dos 24/6 runt 11, kände inget direkt efteråt, senare på kvällen var jag öm i armen och kunde knappt lyfta den utan att det gjorde lite ont/stramade. Det mesta hade gått över till fredagen och kände endast av något om jag tryckte på där jag tagit sprutan.

Känns skönt att det inte blev värre än så, får se hur jag mår efter 2:a dosen när det är dax.

Där jag vaccinerades va det inga krav på munskydd, alla höll avstånd och de släppte in de som kom på rullande band för att få tiderna att gå, därför jag blev vaccinerad en kvart innan min bokade tid.

Jag fick min första 23/6 med Pfizer, lite trycköm i några dagar men inga andra biverkningar.

De delade ut en dutt handsprit och så fick man ta ett munskydd ur förpackningen i ett tält utomhus innan vi slussades in i olika köer beroende på om man köade för första eller andra sprutan.

När jag satt på plats hos sköterskan fick jag direkt när hon var klar ett sms med ny tid.

Är det nån som har haft mef sig sin bebis till vaccinationen? Jag tror att jag behöver ha med min, och också om jag måste stanna för observationskvarten.

Så du menar att du hellre går iväg (med bebis) innan din kvart gått och riskerar att få en reaktion utan sjukvårdspersonal närvarande? Vad är problemet med de 15 min??

Alltså, det är ju bara 15 minuter. Inte 3 timmar. 15 minuter går jättefort! Jag ägnade några av de minuterna med att logga in i appen, boka dos 2 och sen skriva in tiden min kalender.

Bebis får naturligtvis följa med om du inte har möjlighet till barnvakt. När jag vaccinerade mig var där en kvinna med ett barn i förskoleåldern. Även föräldrar utan barnvakt får vaccinera sig. Det vore ju helt galet annars!

Tog min första igår, 28/6 och känner mig väldigt konstig idag men inom ramen av det normala utifrån beskrivna biverkningar. Fick lite domningar i handen första timmen efter sprutan också men det gick över snabbt.

Jag är inte spruträdd men kan svimma ändå efter en otrevlig upplevelse när någon hade svårt att hitta ett kärl, men det gick jättebra igår. De sticker på ett ställe där man inte har så mycket känsel och kanylen är jättetunn, så det bränner bara lite och så är det över direkt. :)

Jag är också nålrädd. Berätta det för den som vaccinerar så märker du knappt av att de sticker

Har bokat tid till 14/7! Nålrädda jag. :cry:

Jag är också nålrädd/spruträdd men gick hur bra som helst att ta första dosen. Kändes knappt . Var så skönt jag hade oroat mig rätt mycket innan. Känns inte alls så farligt inför nästa dos.

Är det nån som har haft mef sig sin bebis till vaccinationen? Jag tror att jag behöver ha med min, och också om jag måste stanna för observationskvarten.

Såklart du behöver stanna för observationskvarten. Det är för din egen skull. Jag har fått kraftig reaktion på vaccin en gång, ej detta vaccinet utan tidigare i livet. Det var direkt livräddande att jag hade sjukvårdspersonal på plats. Så jag förstår inte ens hur man kan fundera på om det är något man måste göra.

Funderar på om mitt län ligger långt efter alla andra. Enligt 1177 är det fortfarande endast personer över 40 som kan boka vaccination.

Här öppnade de för min grupp idag! Men omöjligt att få en tid :cautious: kommer nog få vänta till efter semestern eftersom jag åker bort nästa vecka på söndag för jobb på annan ort och sedan iväg till landstället efter det.

När jag vaccinerade mig kom det en person med barnvagn efter mig, det verkade inte var några problem men det kanske är smidigare om man kan bära barnet eftersom det står stolar utplacerade över hela golvet. Även föräldern satte sig och väntade den där kvarten med vagnen bredvid sig.

Här med, men de öppnar för oss yngre imorgon. Lär dröja innan man lyckas få en tid dock, men skönt att det är på gång iaf.

Här öppnade de för min grupp idag! Men omöjligt att få en tid :cautious: kommer nog få vänta till efter semestern eftersom jag åker bort nästa vecka på söndag för jobb på annan ort och sedan iväg till landstället efter det.

Kolla i grannkommunerna om din egen kommun har ont om tider och du har möjlighet att åka dit för båda doserna. I min kommun har de bara ett vaccinationsställe och mycket ont om tider. Kolla också runt bland olika vaccinatörer! Finns lista på 1177.

Kolla i grannkommunerna om din egen kommun har ont om tider och du har möjlighet att åka dit för båda doserna. I min kommun har de bara ett vaccinationsställe och mycket ont om tider. Kolla också runt bland olika vaccinatörer! Finns lista på 1177.
I appen så står redan alla vaccinationsställen som finns i Region Stockholm listade när man trycker på boka :)
Ska prova med drop-in idag om det inte är kaos på jobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4