Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, just det, fick lite ont i armen på kvällen, och som träningsvärk dagen efter. Men inget mera än så, så skönt! Fick Pfizer.Jag fick första sprutan i tisdags, hos min privata vårdcentral. I kallelsen ombads jag ta med munskydd och upp Id. På plats fick jag fylla i hälsoblankett innan jag fick mitt vaccinkort och vänta på min tur. Efteråt fick jag vänta 15 min. Det fanns munskydd och handsprit på plats, och alla utom en hade munskydd på sig .
[…] Den cyniska delen av mig räknar med att vara off i en månad-sex veckor, för så verkar det bli för de långcovidare som får mer besvär av vaccinet (anekdotiskt). Men jag skulle föredra att vara på det ”nya normala” imorgon eller i övermorgon.
Så tacksam att rekommendationerna för oss ändrats, så de ser vaccinet som ok för de flesta!
Jag vaccinerades på ett sjukhus (i VGR) där man ber besökare och patienter ha munskydd på sig (och såklart sprita händerna innan). Jag vet inte hur det ser ut på rena vaccinationsmottagningar i regionen dock.
Jag är också nålrädd. Berätta det för den som vaccinerar så märker du knappt av att de stickerHar bokat tid till 14/7! Nålrädda jag.
Jag är också nålrädd. Berätta det för den som vaccinerar så märker du knappt av att de sticker
Den som stack mig började prata om hur man bokar tider för nästa besök och hur länge jag ska vänta efter att jag hade fått vaccinet. Då var jag färdig. Som spruträdd som fått lugnande och lustgas för besövningssprutor i munnen så kändes denna knappt ingenting.Det skall jag absolut göra! De brukar märka det innan jag säger det, men för säkerhets skull.
Den som stack mig började prata om hur man bokar tider för nästa besök och hur länge jag ska vänta efter att jag hade fått vaccinet. Då var jag färdig. Som spruträdd som fått lugnande och lustgas för besövningssprutor i munnen så kändes denna knappt ingenting.
Det låter bra! Nålarna ser som tur är mindre ut än standardnålarna de använder vid blodprov.
De är verkligen små, inte ens i närheten av de för blodprov
Jag också, ska ta min 2:a spruta den 11/8 så har redan ansökt om ledigt från jobbet (finns inte en chans att jag kan smita ifrån jobbet för att ta en spruta).Jag fick andratiden bokad när jag fick första sprutan.
Kommer gå superbra, min kille är nålrädd och han har tagit första dosen (jag själv har varit nålrädd), han sa att det känns som ett myggbett och gick väldigt fort. Det jag själv kan tipsa om, titta inte på sköterskan, titta åt andra håller så du inte ser när de sticker.Har bokat tid till 14/7! Nålrädda jag.