Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaccinerades på en särskild vaccinationscentral/mottagning för sjukvårdspersonal. Var på vårt universitetssjukhus, vi har inga munskyddskrav för att gå in på sjukhuset men det satt en person vid ingången som bockade av folk och såg till att alla handspritade och tog på munskydd. Fanns munskydd där.

Efter vaccinationen följde sjuksköterskan som vaccinerade mig till ett annat rum där man fick vänta en kvart.

Jag fick första sprutan i tisdags, hos min privata vårdcentral. I kallelsen ombads jag ta med munskydd och upp Id. På plats fick jag fylla i hälsoblankett innan jag fick mitt vaccinkort och vänta på min tur. Efteråt fick jag vänta 15 min. Det fanns munskydd och handsprit på plats, och alla utom en hade munskydd på sig .
Ah, just det, fick lite ont i armen på kvällen, och som träningsvärk dagen efter. Men inget mera än så, så skönt! Fick Pfizer.

[…] Den cyniska delen av mig räknar med att vara off i en månad-sex veckor, för så verkar det bli för de långcovidare som får mer besvär av vaccinet (anekdotiskt). Men jag skulle föredra att vara på det ”nya normala” imorgon eller i övermorgon. :arghh: 🤞🏻

Så tacksam att rekommendationerna för oss ändrats, så de ser vaccinet som ok för de flesta!

hurra! Tre dagar feber och sjukdomskänsla fem dagar extratrött och nu är jag tillbaka på samma hälsoläge som innan. Så himla skönt att det inte blev värre. :bow:

Pfizer, två doser med 6 veckors mellanrum. Lite öm i armen ett par dagar efter men inga andra biverkningar någon av gångerna.

Jag vaccinerades på ett sjukhus (i VGR) där man ber besökare och patienter ha munskydd på sig (och såklart sprita händerna innan). Jag vet inte hur det ser ut på rena vaccinationsmottagningar i regionen dock.

Jag vaccinerades på vårdcentral i VGR och där tillhandahöll de inte munskydd och var inte krav på det. Men som jag skrev tidigare i tråden så hade jag eget andningsskydd.

Det skall jag absolut göra! De brukar märka det innan jag säger det, men för säkerhets skull. :heart
Den som stack mig började prata om hur man bokar tider för nästa besök och hur länge jag ska vänta efter att jag hade fått vaccinet. Då var jag färdig. Som spruträdd som fått lugnande och lustgas för besövningssprutor i munnen så kändes denna knappt ingenting.

Den som stack mig började prata om hur man bokar tider för nästa besök och hur länge jag ska vänta efter att jag hade fått vaccinet. Då var jag färdig. Som spruträdd som fått lugnande och lustgas för besövningssprutor i munnen så kändes denna knappt ingenting.

Det låter bra! Nålarna ser som tur är mindre ut än standardnålarna de använder vid blodprov. :eek:

Har bokat tid till 14/7! Nålrädda jag. :cry:
Kommer gå superbra, min kille är nålrädd och han har tagit första dosen (jag själv har varit nålrädd), han sa att det känns som ett myggbett och gick väldigt fort. Det jag själv kan tipsa om, titta inte på sköterskan, titta åt andra håller så du inte ser när de sticker.
Så gjorde jag och det stack till lite som ett myggbett och sen var det över. Tror det kommer gå jättebra för dig. Är stolt för alla som är nålrädda som vågar göra det. <3

Är det nån som har haft mef sig sin bebis till vaccinationen? Jag tror att jag behöver ha med min, och också om jag måste stanna för observationskvarten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit