Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr hade de inga munskydd där jag var och vaccinerade mig så jag var glad för mitt andningsskydd. Munskydd hjälper ju bara om alla har det vilket ju blir effekten om det delas ut och det var fler som inte hade munskydd än de som bar munskydd.
Vad olika det är!
Här står en väktare i full mundering och ger varje person ett pumpslag handsprit och ett munskydd om man inte har på eget.

Är det bara jag som inte hört talas om ngn ”observations-kvart”? Fick min första för en vecka sedan och det var ingen som sa ngt om att man skulle vänta 🤷🏻‍♀️ Jag körde raka vägen hem

Är det bara jag som inte hört talas om ngn ”observations-kvart”? Fick min första för en vecka sedan och det var ingen som sa ngt om att man skulle vänta 🤷🏻‍♀️ Jag körde raka vägen hem

Alla jag känner och även på det stället jag vaccinerade mig på fick minst vänta en kvart. Jag fick vänta längre på grund av tidigare allergiska reaktioner mot vaccin. Låter ju verkligen inte bra att de bara släpper iväg folk. Allergiska reaktioner är ju säkerligen väldigt ovanliga men det räcker ju att en person får det för att det ska bli en allvarlig konsekvens för den personen om man inte är på ett ställe där de kan ta hand om det på det sättet som är nödvändigt för att häva det.

Här var man tvungen att sätta på munskydd och sprita händerna innan man får gå in. Jag hade eget munskydd och hade just spritat händerna men fick göra det en gång till. Märkligt att det är så olika.

Jag frågade inför första sprutan om det var ok att komma med eget munskydd och det var det (givetvis var det krav på munskydd). Det fanns naturligtvis munskydd och handsprit vid vaccinationsplatsen också.

Sedan vänta en kvart också.

Men dåligt upplägg om någon alls kan missa det. Jag fick en post-it i handen med tiden jag fick lämna och blev anvisad en stol. Och så hade de ställt upp en STOR klocka. Smart för alla tankspridda, uppstressade eller virriga att vara så konkret.
Inget av det fanns här. Min syster var på samma central, hon fick inte heller den informationen

Alla jag känner och även på det stället jag vaccinerade mig på fick minst vänta en kvart. Jag fick vänta längre på grund av tidigare allergiska reaktioner mot vaccin. Låter ju verkligen inte bra att de bara släpper iväg folk. Allergiska reaktioner är ju säkerligen väldigt ovanliga men det räcker ju att en person får det för att det ska bli en allvarlig konsekvens för den personen om man inte är på ett ställe där de kan ta hand om det på det sättet som är nödvändigt för att häva det.
Det satt ett par pensionärer på bänkar utanför. Kanske bara var sköterskan i mitt bås som var lite förvirrad 🤷🏻‍♀️

Inga munskydd på min vaccinationscentral. Reagerade faktiskt på att det bara var tre (jag, min sambo och en person till) som hade munskydd av de ca 25 personerna som stod i kö när jag var där i onsdags.

Väl utspridda stolar som spritades av mellan varje person som satt på dem i bortre änden av lokalen för att man skulle sitta och vänta 10-15 minuter efter sprutan.

Jag fick ganska kraftig huvudvärk dagen efter och lätt ledvärk dagen efter det. Idag mår jag bra.

Inget krav på munskydd när jag fick mina sprutor. Obligatorisk handsprit vid ingången till hockeyarenan. Kön var tydligt märkt med två meters avstånd plus staket mellan olika köer. All personal hade munskydd plus visir.
Efter sprutan fick man vänta 15 minuter på stolar utställda med stora avstånd. Jag och flera andra blev märkta med en gul lapp som visade att vi skulle stanna 30 minuter efter. I mitt fall på grund av tidigare allergiska reaktioner.
Personal övervakade och jag fick frågan hur jag mådde vid 2 tillfällen under de 30 minuterna.

Funderar på om kravet på munskydd beror på om regionen har eller har haft skärpta lokala restriktioner?

Inget krav på munskydd när jag fick mina sprutor. Obligatorisk handsprit vid ingången till hockeyarenan. Kön var tydligt märkt med två meters avstånd plus staket mellan olika köer. All personal hade munskydd plus visir.
Efter sprutan fick man vänta 15 minuter på stolar utställda med stora avstånd. Jag och flera andra blev märkta med en gul lapp som visade att vi skulle stanna 30 minuter efter. I mitt fall på grund av tidigare allergiska reaktioner.
Personal övervakade och jag fick frågan hur jag mådde vid 2 tillfällen under de 30 minuterna.

Funderar på om kravet på munskydd beror på om regionen har eller har haft skärpta lokala restriktioner?
Jag vaccinerades på ett sjukhus (i VGR) där man ber besökare och patienter ha munskydd på sig (och såklart sprita händerna innan). Jag vet inte hur det ser ut på rena vaccinationsmottagningar i regionen dock.

Jag vaccinerades på ett sjukhus (i VGR) där man ber besökare och patienter ha munskydd på sig (och såklart sprita händerna innan). Jag vet inte hur det ser ut på rena vaccinationsmottagningar i regionen dock.
Jag var på en vaccinationsmottagning i VGR, maken på en annan vaccinationsmottagning. På båda ställena var det handsprit och obligatoriskt munskydd som gällde.

Jag fick första sprutan i tisdags, hos min privata vårdcentral. I kallelsen ombads jag ta med munskydd och upp Id. På plats fick jag fylla i hälsoblankett innan jag fick mitt vaccinkort och vänta på min tur. Efteråt fick jag vänta 15 min. Det fanns munskydd och handsprit på plats, och alla utom en hade munskydd på sig .

Är fullvaccinerad, har fått sitta kvar en timme efter varje tillfälle pga tidigare reaktioner mot annat vaccin. Team pfiezer, öm som fan i armen något dygn, inga biverkningar. Har inte haft covid alls innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar