Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag också fått första dosen. :) Det gick snabbt och smidigt, så (väl som vanligt) lite onödigt att jag stressade upp mig innan. Jag hade väldigt ont i hela armen när jag vaknade på morgonen dagen efter (kände mig mindre smart ett tag som valde att ta sprutan i vänsterarmen, fast frågan var uppe och jag är vänsterhänt, men det hade nog ändå varit mer handikappande - åtminstone jobbmässigt - om jag hade valt högerarmen eftersom jag använder datormusen med högerhanden hela dagarna) men det gick successivt över. I övrigt har jag nog inte märkt några biverkningar direkt.

Jag har ingen lust att vänta inne efter sprutan. Pappa hade sagt att han väntar ute 15 min. Antar att ingen kan tvinga mig att vänta inne?

Jag har ingen lust att vänta inne efter sprutan. Pappa hade sagt att han väntar ute 15 min. Antar att ingen kan tvinga mig att vänta inne?
Jag minns att någon frågade om han fick sitta i bilen och vänta. Det fick han inte. Där jag vaccinerade mig skulle man vänta på anvisad plats för att de skulle kunna hålla koll på en.

Poängen är väl just att man ska vara under uppsikt? Så då är det där personalen finns eller inte alls.
Men visst, det är ju ingen som kan hålla kvar dig med våld om du vägrar...
Nej det var så jag menade. Jag vill inte sitta inne ihop med massa människor i onödan.

Öh? Så det skulle vara annorlunda när jag tar mot när andra jag känner har tagit?
Ja, varför inte? Det varierar väl säkerligen med vilken tid man är där, tänker jag? Inte ens vaccinationsställena är nog exakt lika fullbokade hela tiden. Men som @MiaMia redan har skrivit så är det ju en säkerhetsgrej som de önskar att man följer. Jag är helt säker på att ingen hade förföljt mig och tagit mig i armen om jag hade promenerat förbi läktaren och lämnat stället. Men det känns väl rätt bra att sitta under uppsikt OM det skulle hända något oförutsett? Det tyckte jag i alla fall.

Om jag står utanför lär väl ngn reagera om jag faller ihop tänker jag.
Tycker det är riktigt taskigt mot personalen att lägga förväntningar på att de ska göra börja hantera extraordinära situationer, när upplägget faktiskt är planerat för en annan hantering men du vägrar att följa den.
Vill du gå så gå, men då tycker jag du ska stå för att du valt bort att ha personal i beredskap vid behov.

Ja, varför inte? Det varierar väl säkerligen med vilken tid man är där, tänker jag? Inte ens vaccinationsställena är nog exakt lika fullbokade hela tiden. Men som @MiaMia redan har skrivit så är det ju en säkerhetsgrej som de önskar att man följer. Jag är helt säker på att ingen hade förföljt mig och tagit mig i armen om jag hade promenerat förbi läktaren och lämnat stället. Men det känns väl rätt bra att sitta under uppsikt OM det skulle hända något oförutsett? Det tyckte jag i alla fall.
Ja rent teoretiskt kan det ju vara annorlunda.Men jag förstår ändå inte varför man inte kan samla folk ute istället för inne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar