Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit första dosen nu. Sitter o väntar 15 min.
Här tar en person emot som är iklädd mask och visir. Man ska bara sprita händer och sen går man runt i en lång korridor och står i kö. Sen in och få vaccinet och sen ut och vänta. Vi är 9 som väntar just nu

Har ingen aning om vilken sort jag fick för det får man inte veta. Och har redan fått en ny tid inbokad
Står inte det på vaccinationskortet?

Dos 2 nu på eftermiddagen. Här gäller fortfarande munskydd och hälsodeklaration ska lämnas in även vid andra dosen. Köar gör man utomhus. Alla släpps in fem i taget och får då munskydd om man inte redan har. Sen slussas man in i köer till vaccinationsbås. det är bara två personer i varje kö och det finns stolar med rejält avstånd. Efter vaccinationen blir det åter att sätta sig och vänta, nu inomhus. Men jag vaccinerade mig i Konserthuset så det var verkligen gott om plats.

Nästa steg är att hämta mitt Covid-bevis för resor. Men eftersom det öppnar imorgon och jag fick dos 2 idag, väntar jag några dagar. Jag har inga konkreta resplaner, men rent känslomässigt är det där beviset viktigt för mig.

Här var det bara handsprit, inget munskydd. Digital hälsodeklaration i samband med bokningen.
Fick både infoblad och vaccinationskort som upplyste om att det var Pfizer jag fått :)
Väntade inomhus, men man kunde även vänta i bilen om man önskade det.

Tagit första dosen nu. Sitter o väntar 15 min.
Här tar en person emot som är iklädd mask och visir. Man ska bara sprita händer och sen går man runt i en lång korridor och står i kö. Sen in och få vaccinet och sen ut och vänta. Vi är 9 som väntar just nu

Har ingen aning om vilken sort jag fick för det får man inte veta. Och har redan fått en ny tid inbokad

Fick du inget vaccinationskort? Både jag och min man har fått ett vaccinationskort där det står vaccinets namn, när man fick dos 1, vilket batchnr man fick från och när man tidigast får ta dos 2.

Fick du inget vaccinationskort? Både jag och min man har fått ett vaccinationskort där det står vaccinets namn, när man fick dos 1, vilket batchnr man fick från och när man tidigast får ta dos 2.
Nej jag fick en lapp där det står att jag fått vaccin och hälsodeklaration som inte är ifylld. Inne på 1177 fanns det mera info om vilken sort, osv men inget som jag har papper på.

Bifogade filer

• 5206F802-C528-43B2-AB75-32881916ABC2.webp
    5206F802-C528-43B2-AB75-32881916ABC2.webp
    159,2 KB · Visningar: 35
Jag tog första sprutan i måndags. Pfizer. Fick välja mellan den och Moderna och tog den första lediga tiden. Är chockad över hur lite det kändes, både själva sticket och när vaccinet sprutades in. Väldigt öm i armen som satt i ett dygn. Nu ömmar det bara när jag gör hastiga rörelser så att fettet dallrar. Inga andra biverkningar. Så skönt att ha första avklarad.

Så konstigt!

Finns det andra värmlänningar här som kan bidra med info om vaccinationskort?

Jag fick heller inget kort när jag vaccinerades (Dalarna) så det är nog olika från region till region. Eftersom jag visste att jag inte skulle resa något iddes jag inte fråga om det heller. Jag plockar ut det via sidan som kommer upp imorgon om jag behöver det.

Det kan ju vara viktig info med vilken batchnr vaccinet kommer ifrån. Det måste nog nästan varit ett misstag som skett?
En bekant var där samtidigt. Han fick inte heller nått kort. Och en i väntrummet frågade vilken sort hon hade fått så jag antar att hon inte heller fick nått kort

men som sagt inne på 1177 i min journal så står det mera info så det kanske räcker för dom med det

Det verkar vara väldigt olika. Jag har fick ett vaccinationskort med uppgifter om vilket vaccin, datumet jag vaccinerades, samt också datumet för nästa spruta. Dock vaccinerade jag mig med en av de externa vaccinatörerna, och de kan inte skriva in uppgifterna i 1177. Jag har alltså ett pappersbevis för min vaccination, men inget digitalt ännu. Men det kommer jag att få i samband med covid-beviset, stod det.

Stramt och lite ömt i armen. Huvudvärk och trötthet nu på kvällen men det är nog mer relaterat till att jag knappt sov något alls idag och haft en del på jobbet. Hoppas det inte blir värre än så här!

Fick Pfizer och har fått deras vaccinationskort. Dos 2 kan jag inte ta förrän jag får sms om det, dvs tidigast om 7 veckor.

En bekant var där samtidigt. Han fick inte heller nått kort. Och en i väntrummet frågade vilken sort hon hade fått så jag antar att hon inte heller fick nått kort

men som sagt inne på 1177 i min journal så står det mera info så det kanske räcker för dom med det
Till mig sa de att vaccinationskortet är för min skull för att så många vill veta vilket vaccin de har fått. Vaccinatören menade att det egentligen kvittar eftersom den informationen som står där också finns i journalen.

Antingen är jag så trött på hela pandemin att jag inte orkade fundera på mina tidigare problem med spruträdsla, eller så är det något som vuxit bort med åldern. För ett antal år sedan hade blodtrycksfallet garanterat börjat redan vid köandet, men nu kändes det mest som jamen få det gjort bara. Skönt! Inte så jag satt och kollade själva sticket men det är ju rätt lätt att välja att slippa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar