Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Konspirationsteoretiker......Var inte det ordet rätt flitigt använt i någon tråd här på buke för några år sedan då svininfluensavaccinet diskterades??Tack vare konspirationsteoretikerna som uppenbarligen går omkring där ute och vägrar vaccin pga sin egen okunnighet
Konspirationsteoretiker......Var inte det ordet rätt flitigt använt i någon tråd här på buke för några år sedan då svininfluensavaccinet diskterades??
Ibland är det bra att ifrågsätta myndigheter som lovar säkerhet.
gulan
Gulan: ska vi lekmän ifrågasätta myndigheter är det bra med annan kunskap än den vi hittar via google. Tycker jag.
Varför antar du att jag får/fick min kunskap eller information från google?Gulan: ska vi lekmän ifrågasätta myndigheter är det bra med annan kunskap än den vi hittar via google. Tycker jag.
Men inte bara! Kanske ska plocka fram den där tråden vi hade här, det rådde lynchstämmning för att man (jag med fler) hävade att det finns/fanns expertis som menade att vaccinet inte alls är så säkert som våra myndigheter vill påskina och att svinflunsan var kraftigt överdriven OCH att eftersom vaccinet skulle ge rejält klirr i kassan hos läkemedelsföretagen så finns/fanns det flera anledningar att fundera över om det möjligtvis kan finnas lobbyister som påverkar åt vilket håll vinden ska blåsa.Konspirationsteoretikerna menade att det var läkemedelsindustrin som "låg bakom" massvaccinationerna trots att det inte behövdes. Och det är fortfarande inte sant.
Men inte bara! Kanske ska plocka fram den där tråden vi hade här, det rådde lynchstämmning för att man (jag med fler) hävade att det finns/fanns expertis som menade att vaccinet inte alls är så säkert som våra myndigheter vill påskina och att svinflunsan var kraftigt överdriven OCH att eftersom vaccinet skulle ge rejält klirr i kassan hos läkemedelsföretagen så finns/fanns det flera anledningar att fundera över om det möjligtvis kan finnas lobbyister som påverkar åt vilket håll vinden ska blåsa.
Då var "man" konspirationsteoretiker" vad det nu heter! honung kan säkert förklara bättre
gulan
Varför antar du att jag får/fick min kunskap eller information från google?
gulan
Källa på det?!OM folk inte hade vaccinerat sig och vidtagit försiktighetsåtgärder så hade antalet sjuka och döda faktiskt varit högre än vad det var.
Även om du har ett behov av att basunera ut din åsikt om vad du anser om andra människors tolkningsförmåga, så hoppas jag att det är OK för dig att dessa två personer får vara här på bukefalos och skriva?Jag blir lite förtvivlad av den uppenbara bristen på ordförståelse och den katastrofala tolkningsförmågan som framkommer här i tråden med två flagranta exempel; hur orden riskgrupper och konspirationsteoretiker tolkas. Om det är så illa ställt HÄR på buke, på senior i den här tråden hos två personer som är aktiva debattörer i skriftlig form - hur illa är det inte då i samhället i stort?![]()
Det finns säkert en hel del publicerat mot vacciner från antroposoferna, man ska inte svälja allt de säger med hull och hår, utan använda sitt kritiska tänkande också. Och läsa läkarvetenskapens argument för och emot samma saker innan man bildar sig en uppfattning
Antivaccarna är ett släkte som inte tror på vetenskap.
Ja
På samma sätt som det var helt självklart för oss att våra barn skulle vaccineras mot svininfluensan, eftersom det finns en skolkamrat som tillhör en av riskgrupperna.
Konspirationsteoretiker......Var inte det ordet rätt flitigt använt i någon tråd här på buke för några år sedan då svininfluensavaccinet diskterades??
Ibland är det bra att ifrågsätta myndigheter som lovar säkerhet.
gulan
Fast nu blandar du äpplen med päron. De är fortfarande konspirationsteoretiker, även om de fick vatten på sin kvarn i och med narkolepsibiverkningarna. Observera att det inte är samma sak som att de fick rätt i sak. Konspirationsteoretikerna menade att det var läkemedelsindustrin som "låg bakom" massvaccinationerna trots att det inte behövdes. Och det är fortfarande inte sant.
Det där var starkt förenklat, tycker jag. Jag tror att många utav dem är mycket pålästa.
Det kallas för "värdegrund" och det är något som innefattar väldigt mycket men utgår från värdeingar vårdpersonal skall stå för.