Vaccinera eller inte

Sv: Vaccinera eller inte

Men du vaccinerar ditt barn för att det ska vara skyddat? Varför blir ansvaret ditt att alla ska vaccinera.

Jag har inget ansvar för att alla ska vaccinera. Jag konstaterar bara att ovaccinerade barn klarar sig från mässlingen om tillräckligt många andra föräldrar vaccinerar sina barn. Jag som vaccinerat mitt barn mot mässlingen tar alltså större ansvar för ditt barn än vad du gör själv i den frågan.

Det där om mässlingsepidemin i Järna nämndes i nyheterna, men du kan ju googla om du är intresserad.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Men du vaccinerar ditt barn för att det ska vara skyddat? Varför blir ansvaret ditt att alla ska vaccinera.
Men du vaccinerar ditt barn, om grannens unge inte blir vaccinerad och får mässlingen vad gör det dig? Din unge kommer inte få mässlingen. Fattar inte hur du kan få det till fegt?

Varför skulle "alla" göra som de? Menar du att det finns en risk att gemene man börjar grotta ner sig i vaccinetsa vara eller inte vara?

Jag vill påstå att man INTE kan leva i någon bubbla. Världen är liten idag, många kommer hit och vi åker dit. Hela världen har inte obligatoriskt vaccinprogram......

Jag har inte hört om någon unge som dött i Storbrittanien..men kanske ska googla på det. Hur många var det som fick mässling i Järna? (har inte hört om det)
gulan

Det har varit dödsfall i stort sett varje år. Intressant är att jämföra statistiken med tidigare, innan vaccinationsprogrammen. Då dog hundratals årligen. Det krävs att 95 % vaccinerar för att sjukdomen ska hållas från farsotsnivå.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Väljer tillräckligt många att göra som du gör, blir följden i stället att barn till slut dör.
Ok, även om jag tror att risken för att något barn skulle dö av mässlingen i Sverige i microskopiskt liten. Nu är mina barn vaccinerade men jag valde att göra det när de var äldre.
Nej, det rör inte mig direkt, men jag blir jävligt förbannad för jag känner ett ansvar även för andras barn. De har inte bett om korkade föräldrar!
Men jag är inte korkad. Jag har gjort ett annat val för mina barn och tar ett väldigt stort ansvar för dem.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Jag konstaterar bara att ovaccinerade barn klarar sig från mässlingen om tillräckligt många andra föräldrar vaccinerar sina barn.
Det är faktiskt inte säkert. De kan bli smittade om de följer med sina föräldrar utomlands. Här i Sverige har de större chans att klara sig, det är riktigt, men oavsett vad så slipper ditt barn mässlingen oavsett utomlands eller sova skavfötters med grannens smittade barn.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Ok, även om jag tror att risken för att något barn skulle dö av mässlingen i Sverige i microskopiskt liten. Nu är mina barn vaccinerade men jag valde att göra det när de var äldre.

Men jag är inte korkad. Jag har gjort ett annat val för mina barn och tar ett väldigt stort ansvar för dem.

Barn som dör till följd av att föräldrarna har nekat dem vaccinationer har jag inte mycket till övers för.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Det har varit dödsfall i stort sett varje år
I europa? Att många som dör i mässling lever i svält och misär det håller jag med om.
Intressant är att jämföra statistiken med tidigare, innan vaccinationsprogrammen. Då dog hundratals årligen.
Nja..är du säker på den siffran -100 tals årligen dog?
Det krävs att 95 % vaccinerar för att sjukdomen ska hållas från farsotsnivå.
Har vi inte den stäckningen i Sverige?
gulan
 
Sv: Vaccinera eller inte

Du kan googla, jag tror att det var i flera europeiska länder där man befarade en epidemi eftersom antalet vaccinationer minskat. Jag blir t ex irriterad på min 75-åriga svärmors resonemang, att hon minsann inte ska ta influensavaccinet - även fast hon tillhör riskgrupp. "Jag blir ju aldrig sjuk". Vaccinet är beprövat och att inte ta det och råka ut för en svår influensa i hennes ålder kan mycket väl kosta henne livet. Urbota korkat helt enkelt. Det är dessutom rabatterat pris för riskgrupperna i mitt landsting så det nästan är gratis.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Men du vaccinerar ditt barn, om grannens unge inte blir vaccinerad och får mässlingen vad gör det dig? Din unge kommer inte få mässlingen. Fattar inte hur du kan få det till fegt?

Nästa barn kan få nedsatt immunförsvar och kan av den anledningen inte vaccineras. Eller så kan nästa barn hinna smittas innan hen fått sin första MPR-spruta. Nog fasen rör det mig om grannarna då struntar i att vaccinera sina barn och drar hem mässlingen nästgårds?

Varför skulle "alla" göra som de? Menar du att det finns en risk att gemene man börjar grotta ner sig i vaccinetsa vara eller inte vara?

Jag poängterar hur viktigt är att majoriteten faktiskt litar på den medicinska expertis vi har och därför följer de rekommendationer som finns istället för att som Järna-folket grotta ned sig i pseudovetenskap och tro sig veta bättre och på så sätt utsätta sina barn (och även andras) för onödiga risker.

Jag vill påstå att man INTE kan leva i någon bubbla. Världen är liten idag, många kommer hit och vi åker dit. Hela världen har inte obligatoriskt vaccinprogram......

Det går alldeles utmärkt att leva i sin egen lilla bubbla idag.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Absolut! :) Kritiskt tänkande är bra i alla situationer.

Sen är ju läkarvetenskap ett brett begrepp. Det finns ju både västerländsk och österländsk medicin, och inte så sällan står deras uppfattningar i motsats till varandra.
Västerländsk och österländsk medicin kan absolut komplettera varandra. Men man kan inte komma ifrån det faktum att man med modern forskning har lärt sig oerhört mycket om hur immunsystemet fungerar, men immunoglobuliner och vacciner, sittämnen och receptorer och fäen och hans moster. Man vet hur proteinerna ser ut, var smittämnena binder in osv.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Men vad menade du med ...dessutom ska man väl övht inte vaccinera sig om man är SJUK ?? ...

Såna här trådar får mig bara att inse att jag måste vara noggrann med att vaccinera mig när det behövs. Tack vare konspirationsteoretikerna som uppenbarligen går omkring där ute och vägrar vaccin pga sin egen okunnighet så riskerar de att smitta mig med gudvetvad. Det är bara att hoppas att samma människor inte är ute och reser i länder som fortfarande har sjukdomar som vi har utrotat - tack vare vaccin.:grin:

Jag menar såklart feber/virussjuk.

vad anbelangar konspirationer får det stå för dig eller läsa fakta.

Sen kan du läsa huvudtexten som jag skrev och det gäller inte vacciner som är beprövade i åratal .
 
Sv: Vaccinera eller inte

Ursäkta, men med den här tråden och din argumantation tangerar du IQ fiskmås. Jag trodde nog mer om dig, trots allt. Har du alls tänkt igenom frågan, innan du argumenterar emot?



hahahaha, du har väl aldrig trott mer än IQ fiskmås på mig någonsin :crazy:

Vilken fråga menar du , om man vaccinerar sig eller ej ? Måste man tänka igenom den frågan många varv tycker du ...

Ni som inte köper "allt" utan att vara källkritiska...varför köper ni massvacc rakt av ? UTAN att ens ta reda på vad som finns i vaccinet...såsom bly o arsenik som inte ens behövs ...eller det är väl en konspiration det också förstås ;)
 
Sv: Vaccinera eller inte

Fan också ...kom precis hem från en givande resa, och nu kommer loverboy igen så vi får väl ses i morrn igen då :D

intressant detta :) ...hur folk kan go wild på att inte alla vill vaccinera sig
 
Sv: Vaccinera eller inte

Ja du martha... Jag öppnade länken som du bygger den här tråden på. Intressant sajt. Citerar några rubriker:


"Dokumentärfilmen Sirius Disclosure vill etablera att världen besöks av aliens"

"Dagens Medicin mörkar avslöjande kommentarer om elöverkänslighet"

"Varför skolfysik inte förklarar hur WTC-tornen rasade den 11 september 2001"

"Bota cancer med ananas och vitamin B17 som finns i mungbönor"

"Hallå alla hälskostbutiker – Svartaronia och gurkmeja botar cancer enligt forskning"

Och inledningen på en text:
En kvinna från västsverige räddade livet på sin lillasyster som hade för långt gången bröstcancer. Hon hade åtta, nio tumörer, i bröst, lunga, lever och hjärnan. Läkarna hade gett upp hoppet och berättade att hon hade några månader kvar att leva, hon skulle förbereda sin begravning.
Storasystern läste allt hon kom över, (utöver vanliga medicinska studier), om hur folk gjort för att överleva mot alla odds. Det gemensamma var att överlevarna hade ställt tillrätta ph-balansen i kroppen, eftersom cancerceller vill ha en sur cellomgivning och inte kan överleva i en mer alkalisk miljö.


Texten slutar:

Nu har det gått tio år och hon är fortfarande frisk. Man tror inte ens hon varit förkyld i sitt liv - så fräsch ser hon ut.



Apropå källkritik då.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Man vaccinerar inte människor som har igång någon virusinfektion eftersom risken är hög att vaccinet inte kan skapa antikroppar. Immynsystemet är redan i full gång med att göra det med ett annat virus.
Kroppen kan bara hantera ett virus i taget. Det starkaste tar helt enkelt kål på det svagare och då blir det inga antikroppar av det svagare viruset.
Så självklart skall man inte vaccinera sig när man har feber och större förkylning/influensa. Det är ju totalt bortkastat att göra så.
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nu var/är det ju inte så att febersjuka människor räknas in i riskgrupper heller dårå...:crazy:
 
Sv: Vaccinera eller inte

"Bota cancer med ananas och vitamin B17 som finns i mungbönor"

"Hallå alla hälskostbutiker – Svartaronia och gurkmeja botar cancer enligt forskning"

hahaha! Skrattar så jag nästan väter kontorsstolen. Mungbönor?? Det här måste vara dagens roligaste inlägg!
 
Sv: Vaccinera eller inte

Hon med 8-9 tumörer i texten som jag citerade är ännu värre. Hon botade cancern genom att enbart äta grönsaker.

Av oklar anledning åt även hennes syster enbart grönsaker samtidigt. Det kanske var för att skapa den där alkaliska miljön runt den sjuka:grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp