Vaccinera eller inte

Sv: Vaccinera eller inte

Men skrattar ni så ni kissar på er när det BEVISLIGEN finns folk som blivit jättesjuka av VACCINERINGEN ?? ni är inte kloka nånstans
varför läsa in ANDRA artiklar ? har dom ens med ämnet att göra ???
 
Sv: Vaccinera eller inte

Jag tror inte att någon skrattar åt narkolepsi. Stollesajter på nätet gör dock inte saken bättre, tvärtom. Det låter inte troligt att den text du länkar till skulle vara seriös, sann och relevant när så mycket annat på sajten är stollerier.

Skriv om, skriv rätt.
 
Sv: Vaccinera eller inte

tyvärr är det oftast bara "stollesajter" som törs ta upp såna starka frågor. och jag tror knappast någon vågar bara ta npt sånt ur luften utan att ha nåt under fötterna, det är ju inte som att säga att homeopatmedel är verkningslösa...här är det megastora läkemedelsföretag som man går på ....som faktiskt får lov att be om ursäkt.
Samt att t om läkare inte vill vaccinera sina egna barn. Det är starkt o inte bara stollar.

Vadå skriv rätt...Jag skrev vad jag skrev och vill du ändra på det så är det väl inte mitt problem, men det var vad jag skrev som du tog upp.....

ska inte du gå o jobba , eller nåt ;)
 
Sv: Vaccinera eller inte

tyvärr är det oftast bara "stollesajter" som törs ta upp såna starka frågor. och jag tror knappast någon vågar bara ta npt sånt ur luften utan att ha nåt under fötterna, det är ju inte som att säga att homeopatmedel är verkningslösa...)

Du har med andra ord missat ett flertal artikelserier och artiklar som har behandlat det här ämnet i etablerade medier.

Men pandemrix var alltså inget vanligt influensavaccin, det vanliga influensavaccinet är testat många miljoner gånger om. Vilket jag misstänker att mungbönorna som botar cancer inte är....
 
Sv: Vaccinera eller inte

tyvärr är det oftast bara "stollesajter" som törs ta upp såna starka frågor. och jag tror knappast någon vågar bara ta npt sånt ur luften utan att ha nåt under fötterna, [...]

:rofl: Tror du verkligen själv på det? Det argumentet kan man ju använda på vad skit som helst.

Världen styrs av skepnadskiftande aliens. Det är bara inga seriösa media som vågar rapportera om det. Men stollesajterna skulle ju inte skriva om det om de inte hade något under fötterna...?

Obama är en alien! :eek:
 
Sv: Vaccinera eller inte

Nej, jag är hemma och är sjuk. Det är nog för att jag tog Pandemrix 2010:cool:



Var det du som undrade vad jag menade med konspirationsteorier?:angel:

Jag tror iallafall vad jag tror och inte ens du kan bevisa motsatsen , eller hur ?

Jag har haft t ex 3 st hästar som reagerat negativt av influensavaccin, en fick jag ta bort för ett par veckor sen....100% vaccinet. Men enl vet är det ju såklart inte det .



sen behöver du ju inte vara dum i huvudet när du skriver till mig , såpass känner vi väl varann efter alla år iallafall utan att vi ska behöva förnedra varandra , eller ?

( de andra stollarna bryr jag mig inte om ändå :angel: )
 
Sv: Vaccinera eller inte

Den mening som du skrev och som jag citerade var ett exakt exempel på hur konspirationsteorier fungerar.
 
Sv: Vaccinera eller inte

ja fast jag undra inte ;)

Nä, nu har jag inte tid med dig längre, Ha en bra helg :love: för det ska jag ha ......fullt med jobb, länsdanser och tjofadrittan :p
 
Sv: Vaccinera eller inte

Alltså, två saker...

1) - Det FINNS biverkningar av alla läkemedel men läkemedelsverket har gjort bedömningen att de läkemedel vi använder har tillräckligt få biverkningar för att kunna rekommenderas.

2) - När det gäller Pandemrix så är det inte själva vaccindelen, alltså det som skapar immunitet mot sjukdomen, som har orsakat narkolepsin. Utan det är något av de andra ämnena som ingår i vaccindosen. Och det var HÄR det blev fel när man började använda det i stor skala. Men jag kan nog ändå tycka att om man jämför med hur många tusen det var som vaccinerades med Pandemrix så är det väl ändå oerhört få som fick denna allvarliga biverkning. Ja, det ÄR en tragedi för varje individ som råkat ut för det, men det hade nog varit en ännu värre tragedi om väldigt många fler hade blivit svårt sjuka och kanske avlidit av svininfluensan. Det var ju ändå ett antal tidigare friska personer som var livshotande sjuka och låg i respirator ett bra tag när det härjade som värst... (har ingen statistik tillgänglig, så jag vet inte hur många det handlar om och hur många som dog)

tillägg:
Wikipedia brukar väl vara måttligt trovärdigt i vissa fall, men detta verkar vara rätt väl underbyggt:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pandemrix
 
Senast ändrad:
Sv: Vaccinera eller inte

Jag har vaccinerats som de flesta andra i skolåldern t o m tills jag blev 12 år. När vaccinet mot svininfluensa dök upp övervägde jag det länge men tog sedan beslutet att ta den. Däremot undrar jag om den har varit anledningen till att mitt immuförsvar sedan dess varit en katastrof!

Känner mig inte direkt rädd eller oroad att ta vaccin, men så har jag bara läst det från den ena sidan av det hela. Jag funderar på att ta livmoderhalsvaccinet men min läkare nämnde att det var vanligast att detta gjordes innan sin "sexdebut" men trots detta vet jag både de i min ålder (24) och en kompis mamma (45) som även hon tagit det. Så då måste det ju ge något skydd tycker man?

Hade det funnits ett vaccin mot vinterkräksjukan som jag drabbades för första gången av i december förra året så hade jag med glädje tagit det. Inte kul med nyopererad mage och springa skytteltrafik och både vara magdålig och kräkas. Hemskt var det!
 
Sv: Vaccinera eller inte

Jag har vaccinerats som de flesta andra i skolåldern t o m tills jag blev 12 år. När vaccinet mot svininfluensa dök upp övervägde jag det länge men tog sedan beslutet att ta den. Däremot undrar jag om den har varit anledningen till att mitt immuförsvar sedan dess varit en katastrof!
Kan inte tänka mig att det har något samband.
Känner mig inte direkt rädd eller oroad att ta vaccin, men så har jag bara läst det från den ena sidan av det hela. Jag funderar på att ta livmoderhalsvaccinet men min läkare nämnde att det var vanligast att detta gjordes innan sin "sexdebut" men trots detta vet jag både de i min ålder (24) och en kompis mamma (45) som även hon tagit det. Så då måste det ju ge något skydd tycker man?
Alltså, har du inte utsatts för smittan så har du garanterat ett skydd, oavsett vilken ålder du är i.
Däremot vet jag inte om det kan minska risken för att cancer utvecklas om man redan är utsatt för smittan när man får vaccinet. (dagens föreläsning handlade om cancerutveckling men så långt som till vaccinerna kom vi inte - det kommer nog inte förrän på senare kurser...)
 
Sv: Vaccinera eller inte

Livmoderhalsvaccinet ger skydd även efter sexdebut. Och även om man redan har utsatts för något av de virus som orsakar det så ger vaccinet skydd mot flera olika virus, man har kanske inte råkat ut för alla.
 
Sv: Vaccinera eller inte

+VLMF

Då känns det ju som en god idé att ta livmoderhalsvaccinet iaf? Har någon av er tagit det och i såfall, finns det några biverkningar efter så som svininfluensan där det kändes som man fått en hård smäll?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp