Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan nog ha varit vi! Tack!Såg att ett gäng fluffisar med glada ägare och rosetter skuttade ut ur finalringen medan jag och Podrick stod och väntade i uppsamlingsringen. Någon utav dem måste ha varit @mysboll och Alpina - grattis!
Vi ska dit!Någon mer som ska till Roskilde om dryga 3v?
Vi brukar åka lite överallt men bor ju i norr så i år hänger allt på hur min rehab går och om jag får köra bil, men piteå i maj blir det iaf fast då ställer en kompis åt migNågon som ska turnera i norra Sverige i sommar? Känns som alla här är från södra Sverige
Blir inte massor med utställningar i sommar, men med Piteå som utgångsort så är "norra Sverige" rättså träffandeNågon som ska turnera i norra Sverige i sommar? Känns som alla här är från södra Sverige
JössesIdag var vi nog på den sämsta utställningen någonsin, domaren var så otroligt otrevlig mot alla som ställde för henne. Domaren sa rakt i mitt ansikte att Fenna såg "otroligt misskött" ut då hon tydligen var "sjukligt smal" och jag måste göda stackars hunden", det roliga är att domaren aldrig tog i henne, om hon hade gjort den skulle hen kännt en välmusklad ung tik.
Inte nog med att min hund "var sjukligt smal" var hon även "för glad", hon viftade på svansen inne i ringen vilket var ett big no no tydligen, lustigt nog var Fenna den enda hunden som inte blev rädd för domaren och dom som hade hundar som blev rädda för domaren förklarade hen tydligt att hunden är dålig osv osv blablabla, då kan man tycka ett en GLAD ORÄDD hund kan vara trevligt att se men icke.
Av 11 hundar anmälda blev endast 2 placerade.... vilket är otroligt ovanligt i min ras.
Domaren bråkade även med en uppfödare av min ras, enligt domren var denna persons hund för liten enligt domaren och hen mätte hunden jätte tokigt vilket vi alla såg.Jösses
Idag var vi nog på den sämsta utställningen någonsin, domaren var så otroligt otrevlig mot alla som ställde för henne. Domaren sa rakt i mitt ansikte att Fenna såg "otroligt misskött" ut då hon tydligen var "sjukligt smal" och jag måste göda stackars hunden", det roliga är att domaren aldrig tog i henne, om hon hade gjort den skulle hen kännt en välmusklad ung tik.
Inte nog med att min hund "var sjukligt smal" var hon även "för glad", hon viftade på svansen inne i ringen vilket var ett big no no tydligen, lustigt nog var Fenna den enda hunden som inte blev rädd för domaren och dom som hade hundar som blev rädda för domaren förklarade hen tydligt att hunden är dålig osv osv blablabla, då kan man tycka ett en GLAD ORÄDD hund kan vara trevligt att se men icke.
Av 11 hundar anmälda blev endast 2 placerade.... vilket är otroligt ovanligt i min ras.
Domaren bråkade även med en uppfödare av min ras, enligt domren var denna persons hund för liten enligt domaren och hen mätte hunden jätte tokigt vilket vi alla såg.
När ägaren till hunden bad om att hon skulle mäta om hunden, då hunden är slutmätt för agility och är inte alls den mankehöjden som domaren påstod blev domaren arg och sa till ägaren "det är inte mitt fel att du inte kan visa din hund rätt".
Första domaren som hamnar på min svarta lista i alla fall, förstår inte hur man kan vara en internationell domare och kunna döma utan att ta i hundarna och är otrevlig på alla plan.
Men åh vad tråkigt, vilken skitdomare!!! Såg att ovanligt få verkade ha fått excellent...Idag var vi nog på den sämsta utställningen någonsin, domaren var så otroligt otrevlig mot alla som ställde för henne. Domaren sa rakt i mitt ansikte att Fenna såg "otroligt misskött" ut då hon tydligen var "sjukligt smal" och jag måste göda stackars hunden", det roliga är att domaren aldrig tog i henne, om hon hade gjort den skulle hen kännt en välmusklad ung tik.
Jag ska till Piteå i maj och ev Vännäs i juni och Piteå i juli men dom två sista har jag inte bestämt än..Någon som ska turnera i norra Sverige i sommar? Känns som alla här är från södra Sverige
Dom ryggade också för domaren vad jag kunde se....Men åh vad tråkigt, vilken skitdomare!!! Såg att ovanligt få verkade ha fått excellent...
Var hundarna från min uppfödare också rädda för domaren?
Vad tråkigt! Är lite allergisk mot det.Dom ryggade också för domaren vad jag kunde se....
Tja, skulle inte skylla på hundarna för även ägarna ryggade typ för domaren bara för hon var så otrevlig. Men blir samtidigt irriterad att hon inte lyfter fram dom hundar som var obrydda, nej dom var istället "för glada".Vad tråkigt! Är lite allergisk mot det.
Det är iofs sant, såsom det låter hade jag själv ryggat flera meterTja, skulle inte skylla på hundarna för även ägarna ryggade typ för domaren bara för hon var så otrevlig. Men blir samtidigt irriterad att hon inte lyfter fram dom hundar som var obrydda, nej dom var istället "för glada".
En annan fick typ suga in tårarna skithårt när hon sa att min hund var sjukligt undernärd....