Utställningstråden 2016

Attans jag vill så gärna smygstarta med valputställningen i november här (så bra träning inför kommande större grejer) i Östergötland - men känner ingen med valp som ska åka från Norrköping dit (Mantorp) - jag har ju ingen egen bil och ingen att låna till sådana roligheter :arghh:

Attans jag vill så gärna smygstarta med valputställningen i november här (så bra träning inför kommande större grejer) i Östergötland - men känner ingen med valp som ska åka från Norrköping dit (Mantorp) - jag har ju ingen egen bil och ingen att låna till sådana roligheter :arghh:
Men varför bor du så långt bort för? :p Jag har bil men ytterst sällan någon att samåka med..:arghh:

Jag vill också åka på utställning :arghh: Missade anmälningsdatum för Gimo, jäkla skit. Hade tänkt ställa valpen. Men åker dit ändå och ställer en kompis unghundshane, så det ska bli kul.

Sen har rasklubben en liten inoff med 31 st hundar anmälda, då ska jag ställa alla mina 3 och säkert visa en del kompisars hundar också.. Så om någon vill spana på prickar så finns vi i Övergran den 17 september ;)

Det är så illa - jag kommer få vänta ända till mars nästa år innan jag kan ställa ut :arghh: Om jag nu inte lyckas hitta någon som ska på valputställningen i november, men det är knappast troligt :cautious:

Gimo väntar denna helg som kommer för oss, känner mig inte alls peppad efter att jag ställde Fenna i Eskilstuna. :wtf: En stor Pyreneerhund låg nästan inne i ringen när Fenna sprang och såklart gjorde den hunden utfall mot henne i ringen när hon sprang runt, trots att den som sprang med Fenna försökte hålla bra avstånd, såklart fick Fenna panik inne i ringen. :rage:
Får hoppas att Fenna tycker utställningar fortfarande är skitkul. :cautious:

@bollen__ Vi bodde på Scandic Crown förra året, det ligger precis vid tågstationen typ och det är ca 15 min promenadväg från hotellet till mässan. Vi var supernöjda! Det var perfekt rastning på morgonen innan man gick in på mässan, det var en liten park typ som man gick igenom och det var guld värt, finns inte så mycket rastningsmöjligheter centralt. Personalen var supertrevliga och ville gulla med hunden hela tiden (kan vara för att jag har dalmatiner dock, dom har en tendens till att dra till sig folk...), man fick även en liten "goodiebag" på rummet med bajspåsar, hundgodis, rabattcheckar osv.

@bollen__ Vi bodde på Scandic Crown förra året, det ligger precis vid tågstationen typ och det är ca 15 min promenadväg från hotellet till mässan. Vi var supernöjda! Det var perfekt rastning på morgonen innan man gick in på mässan, det var en liten park typ som man gick igenom och det var guld värt, finns inte så mycket rastningsmöjligheter centralt. Personalen var supertrevliga och ville gulla med hunden hela tiden (kan vara för att jag har dalmatiner dock, dom har en tendens till att dra till sig folk...), man fick även en liten "goodiebag" på rummet med bajspåsar, hundgodis, rabattcheckar osv.
Det lät toppen! Har kontaktat två olika scandic men jag undrar om Crown var med. Det verkar ju som att man är lite väl sent ute, hundrummen slut lite här och var..

Det lät toppen! Har kontaktat två olika scandic men jag undrar om Crown var med. Det verkar ju som att man är lite väl sent ute, hundrummen slut lite här och var..

Kolla med Hotell Liseberg Heden.
De brukar ställa alla sina rum (förutom allergirummen) till förfogande för hundar den helgen så det brukar gå att boka rätt sent.
Gångavstånd till mässan och avenyn (och stationen) och hotellet har trevlig service en superfin bastuavdelning (så sjukt skönt med bastu och ångdusch efter en heldag på utställning och kyla och rusk utomhus).
Kan rekommendera en middag på Restaurang Räkan som bara ligger en 5 minuters promenad bort.

Kolla med Hotell Liseberg Heden.
De brukar ställa alla sina rum (förutom allergirummen) till förfogande för hundar den helgen så det brukar gå att boka rätt sent.
Gångavstånd till mässan och avenyn (och stationen) och hotellet har trevlig service en superfin bastuavdelning (så sjukt skönt med bastu och ångdusch efter en heldag på utställning och kyla och rusk utomhus).
Kan rekommendera en middag på Restaurang Räkan som bara ligger en 5 minuters promenad bort.
Tack för tips! Där har jag bott utan hund en gång kommer jag på nu! Att jag inte tänkte på det! :)

Någon här som har tips på var jag kan få tag i ett snyggt utställningskoppel som inte är snordyrt? Ska inte vara av modell retrieverkoppel, alltså ej den helstrypande varianten :)

Någon här som har tips på var jag kan få tag i ett snyggt utställningskoppel som inte är snordyrt? Ska inte vara av modell retrieverkoppel, alltså ej den helstrypande varianten :)
Teba kankse? Beror ju på hur du vill att det ska se ut!
På FB finns massor av folk som tillverkar själv. Senaste köpte jag av TT Design tror jag de heter :)

Någon som ska ställa på Lilla/Stora Stockholm?

Jag svor ju att aldrig åka dit igen efter förra årets snorhala golv men nu börjar det suga i tarmen :nailbiting:

Det brukar alltid dyka upp lediga hundrum då i de gör om i stort sett hela hotellen till hundvänliga under utställningen. Jag bor helst på Scandic Opalen. Heden bojkottar jag, de tar 300kr extra per natt för hund vilket jag tycker är hutlöst mycket.

Det brukar alltid dyka upp lediga hundrum då i de gör om i stort sett hela hotellen till hundvänliga under utställningen. Jag bor helst på Scandic Opalen. Heden bojkottar jag, de tar 300kr extra per natt för hund vilket jag tycker är hutlöst mycket.
Vad tar opalen? Rubinen skulle ha FYRAHUNDRA extra per natt. Jag smäller av! Quality panorama ville ha 250 per natt för hund..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar