Utställningstråden 2016

Vad tar opalen? Rubinen skulle ha FYRAHUNDRA extra per natt. Jag smäller av! Quality panorama ville ha 250 per natt för hund..

Scandic tar numera 200kr/natt. De har samma på alla hotell. Jag brukar bara kryssa i hundrum på min bokning, har aldrig kontaktat nåt hotell och frågat. Har sovit massor på Scandic med hund (så mycket att det blir ca 1 frinatt per år och bonusnivå 2) och aldrig haft några som helst problem. Helt klart de bästa när de kommer till hundvänlighet!

Scandic tar numera 200kr/natt. De har samma på alla hotell. Jag brukar bara kryssa i hundrum på min bokning, har aldrig kontaktat nåt hotell och frågat. Har sovit massor på Scandic med hund (så mycket att det blir ca 1 frinatt per år och bonusnivå 2) och aldrig haft några som helst problem. Helt klart de bästa när de kommer till hundvänlighet!
Okej! De skrev 400 när jag frågade nämligen, men kanske de menade totalt under vistelsen? Fast vi ska sova 3 nätter så stämde inte riktigt heller.
Jag vågar inte bara boka och kryssa i hundrum, för det har strulat de gånger jag gjort det. En gång blev de skitsura och sa att jag måste ringa innan men vi fick ett rum iaf. Andra gången fick vi veta att hundrummen var slut 2 dagar innan..Så nu kollar jag alltid innan för säkerhetsskull! Det har ju dock varit här uppe, så de kanske inte är lika vana att folk kommer med hund här eller nått!

Jag ska dit, såklart ;) Valpen debuterar officiellt i Sverige.

Har hört att det ska vara mattor i ringarna i år.

Ja, det kan inte få vara som förra året. Det var inte kul att se folk och hundar slå omkull.

Jag VILL ju åka dit men samtidigt så är jag både tjurskallig och långsint så det skulle svida lite att ändra sig :o.
Fast jag kan ju alltid hoppas på att uppfödaren ska dit med ett gäng och att de planerar att ha en grupp. Då kan jag åka dit och visa hund utan att anmäla min egen och bryter då bara halva löftet att inte ställa där igen :angel:

Ja, det kan inte få vara som förra året. Det var inte kul att se folk och hundar slå omkull.

Jag VILL ju åka dit men samtidigt så är jag både tjurskallig och långsint så det skulle svida lite att ändra sig :o.
Fast jag kan ju alltid hoppas på att uppfödaren ska dit med ett gäng och att de planerar att ha en grupp. Då kan jag åka dit och visa hund utan att anmäla min egen och bryter då bara halva löftet att inte ställa där igen :angel:

Det var ju många som klagade på golvet förra året, skulle gissa att de tagit åt sig av kritiken detta år och har mattor runt hela ringen. Jag ska dit iaf. :)

Imorgon är det dags för debuten i juniorklass i Eslöv. Ska bli spännande, hoppas på fortsatt fin kritik men jag tror inte vi tar oss vidare. Firat in dagen före med att gräva grop på potatisåker, nedrans skitgris.

Feber. Fan så lämpligt, har ju bara 3 timmars resväg och svinont i kroppen :arghh: Just nu funderar jag på att skita i att åka, vet ju att hon inte kommer placera sig i toppen pga tunn :cool:

Int. Eslöv: 3/5 exc
Nat. Lund: 5/5 exc CK

Inga resultat att nämna men Santo är sååå duktig, och har fått höra från så många håll att han är så fin och utvecklats så bra så det är kul! Vi var iallafall snygga :love:

IMG_20160911_181820_zpst1vfxowx.jpg

received_10210825400258099_zpsz1iq3a8z.jpeg

received_10210825400018093_zpshhbmstxo.jpeg

I lördags var vi i Eslöv där hon fick ett VG med fin kritik! Bara två som fick excellent i juniorklassen så vi fick gå in igen men då blev vi första utan placering. Töntiga jag var ju tvungen att köpa en VG-rosett. Hennes första rosett! :D :love:

Men vi var även med i avelsgruppen och där slutade vi som BIS 2! :eek: :love: Dagens bästa! :up:

Idag så var vi på lapphundsspecialen i Sjöbo. Hon var inte lika taggad idag så hon busade lite i ringen. Var helt säker på att vi skulle få ett good efter det. Speciellt eftersom domaren hängde upp sig väldigt mycket på svansarna och så var vi hela 12 st juniortikar. Men vi fick ett excellent!! :love: Men även här blev vi första utanför placering. Men 5/12 är jag supernöjd med! :heart Jag ställde även Alpina och hennes ena syster i parklassen men de skulle baaara busa så det gick ju sådär! :rofl:

Även idag ställde vi i avelsgruppen och idag hade vi ingen konkurrens så vi blev BIS 1! :D :love:

Blev dock besviken på deras brist på rosetter. :down: Annars hade vi även haft med oss två röda hem till samlingen.

Men jag är verkligen supernöjd med min lilla busunge! Hon har sovit i buren, betett sig i ringen och bara varit helt underbar att umgås med hela helgen! :heart

1919C7F3-D8C8-4033-9A7E-D9AF27FA582F_zpsvvggz06y.jpg

058BB448-4FC0-4DB0-A26F-4E3704C90557_zpsmb3pzhvh.jpg

74B12A49-8A5A-4AC8-9B62-C91DC2EE1EA4_zpsjua6k21z.jpg

86EF6CC8-9451-4DDE-B6CA-934A416177D1_zpsoqcuw3ub.jpg

5310EE65-F5E5-41D5-A24D-23BA990F1C2F_zpsrqbltth6.jpg

1FD6B4FB-618F-499E-B188-1578BCDB361A_zps6cf1dhwr.jpg

2F793C4B-C3B8-41E8-B6F5-67739306EBAB_zpsm0tooctr.jpg

75A8B681-F0C6-414F-952E-21FC2D456423_zpsvmwlgc2h.jpg

E09D1DB9-205C-47D4-9135-C74E8534E14C_zpspp5ybqit.jpg

1DA841C4-14A6-432F-9106-1408D0AA9925_zpsir5vn4gg.jpg

9F99AEBE-0A59-488C-AC37-5FEC87671F65_zpsbqiqgoru.jpg

7ED57722-9EBB-4D93-9964-2646151E1AD3_zpscxili10k.jpg

En som somnade ovaggad.. :laugh:

Jag sitter o planerar nästa års utställningar.. Norge är bra, dom har släppt alla domare. Danmark med. Värre är det med Finland och Sverige.. Blir iallafall minst en resa vardera till våra grannländer. Norge så blir det antingen Bergen eller Trondheim, eller båda.. Finland blir det en rasspecial, minst. Och Danmark blir Roskilde.

Gårdagens utställning resulterade i ett good med kritiken "Fortfarande allt för elegant och nätt. Feminint huvud, lite tunn nos och stora öron. Lite lång hals, bra rygglinje men allt för flat i bröstkorgen. Tillräckligt bröstdjup, passande benstomme och välvinklat beställ. Bra steg från sidan, bra färg."

Det gick som jag trodde, fin kritik men hon behöver mer tid och ett foder hon gillar. Köpte hem Brit care anka och ris med mer kräm i. Var smakgaranti på så gillar hon det inte kan jag åka tillbaka och byta till en annan sort (och annat märke). Perfekt för oss! :angel:
Hon skötte sig perfekt och visade hela tandraden både för domaren och den som höll på att lära sig rasen.
Jag kommer dock inte visa för Benny igen. De som inom min ras rekommenderat honom ska ha varsin örfil :mad: Höga och feta skulle hundarna vara, då var det ex och CK utan att blinka. En hane i juniorklassen blev diskad för att den var för orastypisk och mager (tänkte det när den var inne i ringen att den borde få ex för den var fin! Den andra hunden fick ex och ck, hur han nu kunde bedöma det på en hund som hoppade runt i ringen och satte sig vid uppställningen) men när den ställdes för nån månad sedan blev den ex med cert. Så nej tack. Må hända att han gillade Betty men hon kommer aldrig ha den hydda han föredrog.

Nu laddar vi om för Växjö i november.

@Monifa Sa jag inte till dig att han kallas Benny blind :p:idea:

Haha jag tror dig till fullo nu :p Fast han gillade Betty förutom vikten så lite vill jag tro på han :angel:

Var en tik med som var så fet att jag från början trodde att det var nån pensionär där för att kolla på utställningen bara. Sen helt plötsligt hade pensionären nummerlapp och stod i ringen med den feta falukorven. OCH BLEV BIM! :banghead: :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV