Jag gillar honom, oavsett om han heter Blidh eller Blind Har aldrig ställt mina hundar för honom men gillar vad han dömt fram i min ras, tittade inte bara på färgen och vem som höll i snöret.@Monifa Sa jag inte till dig att han kallas Benny blind
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar honom, oavsett om han heter Blidh eller Blind Har aldrig ställt mina hundar för honom men gillar vad han dömt fram i min ras, tittade inte bara på färgen och vem som höll i snöret.@Monifa Sa jag inte till dig att han kallas Benny blind
Jag gillar honom också,bara man vet vad han vill ha, och så ÄLSKAR jag hans färgglada byxorJag gillar honom, oavsett om han heter Blidh eller Blind Har aldrig ställt mina hundar för honom men gillar vad han dömt fram i min ras, tittade inte bara på färgen och vem som höll i snöret.
Men ingen slår Mr. Rosenbergs outfitsJag gillar honom också,bara man vet vad han vill ha, och så ÄLSKAR jag hans färgglada byxor
Hahaha har samma problem med min hane. Han har långa ben så han ser större ut än vad han är. En gång var det en domare som mätte honom sen sa hon glatt "han var inte så stor som jag trodde!" Bra med domare som mäter om dom tycker en hund är stor, ögonen kan luras.Utställningen i Gimo var inget att hurra över
Känslan var bra och Fenna hade inte nosen i backen idag och sprang faktiskt som man skulle, ställde sig fint och skötte sig exemplariskt för att vara Fennabus som annars är överallt. Var så otroligt nöjd med henne!
Vi fick nöja oss med VG, enligt domaren var Fenna förstor vilket hon inte är, hon är slutmätt till 39cm i manken och maxhöjd på tikar är 42cm Fennas halvsyster som är mycket större än henne fick ingen kommentar om detta vilket var lite roligt, inte Fennas kullsyster heller som är lika hög som Fenna, antar att det är Fennas Victoria Secret modellben som gör att hon ser så stor ut haha. För tunn var hon också och det önskades mer "massa" (de andra Kooikrarna var något tjockare än henne om vi säger så), Fenna är ju ganska slim men en hel del muskler, en sporttyp av kooiker med andra ord.
Höll i alla fall med domaren att hon är omogen till sättet, är lite osäker om Fennabus någonsin kommer mogna haha.
Den enda riktigt positiva kommentaren var att hon hade fin färg i alla fall.
Nu ska lilla Räserräkan få vila, mogna till sig i skallen till nästa år, så nu lägger vi fokus på annat kul.
Jo det kan man, men jag orkade inte bry mig just då eftersom min hund inte föll domaren alls i smaken (fick se i kritiken att domaren ansåg henne för hög) och jag var så nöjd över "känslan" i ringen. Roliga var att domaren mätte hanarna men inte tikarna haha.Om de envisas med att hundarna är för höga, kan man inte be dem mäta då?
Vår äldsta hane är stor, men vi har ju mättvång på vår ras så när han ställdes var det ju alltid lite nervöst
Jag var med om att en domare skulle mäta en valp en gång ?! Min valp mättes inte, trots att hon är riktigt stor. Men den andra valpen skulle minsann mätas, trots att den var livrädd för måttstocken ?! Den var i betydligt mer "lagom" storlek för en tikvalp än vad min var dessutom..Jo det kan man, men jag orkade inte bry mig just då eftersom min hund inte föll domaren alls i smaken (fick se i kritiken att domaren ansåg henne för hög) och jag var så nöjd över "känslan" i ringen. Roliga var att domaren mätte hanarna men inte tikarna haha.
Domaren mätte min "valp" (han var några dagar från 9 mån) till för stor, när han hade 4 cm kvar till maxmåttet..Jag var med om att en domare skulle mäta en valp en gång ?! Min valp mättes inte, trots att hon är riktigt stor. Men den andra valpen skulle minsann mätas, trots att den var livrädd för måttstocken ?! Den var i betydligt mer "lagom" storlek för en tikvalp än vad min var dessutom..
Domaren mätte min "valp" (han var några dagar från 9 mån) till för stor, när han hade 4 cm kvar till maxmåttet..
Men den domaren tog också upp min ras på bord..så det säger väl en del
Påminner mig lite när jag ställde vår gigantiska whippet, domaren sa att hon var för stor men envisades då att hon skulle stå på bord, en hund som är i jaktgolden storlek är inte gjord för att stå på bord haha. Min stackars hund kämpade att stå på kanterna av bordet men domaren envisades att på bordet skulle hon stå trots att det skulle vara enklare att gå igenom henne när hon stod på marken. Vissa domare är lite för roliga och ibland undrar man hur de tänker.Domaren mätte min "valp" (han var några dagar från 9 mån) till för stor, när han hade 4 cm kvar till maxmåttet..
Men den domaren tog också upp min ras på bord..så det säger väl en del
Inte min som tur är men några av de vuxna! Jättekonstigt."För stor" men ändå tar han upp på bord!??!
Wow! Grattis Vad krävs för att vara med där? BIG-placering?
Det verkar vara att de måste vinna gruppen, för annars borde det varit minst en eurasier till där. Han har fler grupplaceringar än min men har aldrig vunnit gruppen/placerat sig i BIS.Wow! Grattis Vad krävs för att vara med där? BIG-placering?
Jag funderade på det men.. En dalmatiner som är med har inte placerat sig bättre än 3a i chkl med CK i år ?!Det verkar vara att de måste vinna gruppen, för annars borde det varit minst en eurasier till där. Han har fler grupplaceringar än min men har aldrig vunnit gruppen/placerat sig i BIS.
Min lilla skrutt
Insåg mitt misstag, den blev visst BIS-3 i Eslöv, det resultatet hade inte kommit ut på hunddata änJag funderade på det men.. En dalmatiner som är med har inte placerat sig bättre än 3a i chkl med CK i år ?!