Utställningstråden 2016

Idag var vi också i Växjö, Bettys andra officiella. 13 månader gammal. Fin kritik och ett VG. Uppfödaren säger att jag ska vara nöjd så jag får väl vara det :p Mest missnöjd över min egna insats i högervarvet med hund som råkade backa ur halsbandet när jag skulle flytta upp det (tur vi har ett befäst "stanna". Hade ju kunnat bli livat annars :angel: ) och sen så var jag väl allmänt lite klumpig men det får man väl vara som nybörjare kanske :idea: Men i vanlig ordning får hon kritiken att hon är för elegant (spinkig kallade domaren henne idag :D ) så nu väntar vi tills Norrköping i juni och nån inoff strax innan det som uppvärmning. Ska bli spännande att se hur det går när hon mognat i kroppen.

Ingen dålig debut på officiell utställning för oss idag!
Min lillegris slog till och blev bästa juniortik och andra bästa tik slagen av en champion (och 3a o 4a var med champions). 10 månader gammal. Jag är såå stolt över henne! Uppförde sig utmärkt och var bara så himla duktig :love::laugh:
Grattis till cert då, antar jag? :D

Min lilla ärta från idag och kritiken av Gunnar Nymann: "1 år. Liten och spinkig tik. Korrekt huvudform, saxbett. Utm kinder och ögon. Ok hals, önskar bättre överlinje. Bra ansatt svans. För stel i fronten vilket ger högt lyfta framben, ok bak. Bra päls och färg."

14925773_10154724616122704_8734876781345830245_n.jpg

Du vill väl inte påskina att dom snöresdömmer :angel:
Aaaaldriiiig.. :cool: Vi hade dock en bra domare idag, ingen snörbedömning :)

Min lilla ärta från idag och kritiken av Gunnar Nymann: "1 år. Liten och spinkig tik. Korrekt huvudform, saxbett. Utm kinder och ögon. Ok hals, önskar bättre överlinje. Bra ansatt svans. För stel i fronten vilket ger högt lyfta framben, ok bak. Bra päls och färg."

14925773_10154724616122704_8734876781345830245_n.jpg
Jag tycker att hon är underbar! Betydligt finare än andra DSG jag sett :love:

Nu har ju jag gått och blivit med en hund som jag faktiskt kan och vill ställa ut men alltså... Det finns ju knappt några utställningar här uppe! Speciellt där de välkomnar mer än en ras. Brukar det finnas andra utställningar som inte står med på skk's hemsida?

Nu har ju jag gått och blivit med en hund som jag faktiskt kan och vill ställa ut men alltså... Det finns ju knappt några utställningar här uppe! Speciellt där de välkomnar mer än en ras. Brukar det finnas andra utställningar som inte står med på skk's hemsida?
På rasklubbens hemsida brukar det finnas fler utställningar :) För mig som har saluki så kan jag titta på utställningar hos SKK, vinthundsklubben och salukiringen. Som tur är samlar salukiringen allt på sin hemsida, så jag kan lätt hitta det där om jag vill ställa ut. Om jag bara kollar på skk.se missar jag de allra flesta (och de få som faktiskt är bra) utställningarna.

På rasklubbens hemsida brukar det finnas fler utställningar :) För mig som har saluki så kan jag titta på utställningar hos SKK, vinthundsklubben och salukiringen. Som tur är samlar salukiringen allt på sin hemsida, så jag kan lätt hitta det där om jag vill ställa ut. Om jag bara kollar på skk.se missar jag de allra flesta (och de få som faktiskt är bra) utställningarna.

Har kollat där också, på pudelklubbens hemsida alltså, och där finns 2 utställningar på hela nästa år inplanerat i närområdet :banghead:

Hade ju velat börja med en eller flera inoffare men tycker att det är otroligt svårt att hitta det.

Har kollat där också, på pudelklubbens hemsida alltså, och där finns 2 utställningar på hela nästa år inplanerat i närområdet :banghead:

Hade ju velat börja med en eller flera inoffare men tycker att det är otroligt svårt att hitta det.
Inofficiella brukar finnas på.. andra ställen. Brukar annonseras i tidningen hundsport bland annat. Ser att du bor i Luleå(?) och jag tror att tex Grans Naturbruksgymnasie i Piteå fortfarande ordnar en inoff varje år. Annars, googla på "inofficiella hundutställningar" så kommer du till en sida som samlar länkar till massor av sådana :) Hur kommer det sig förresten att du vill ställa på inoff?

Inofficiella brukar finnas på.. andra ställen. Brukar annonseras i tidningen hundsport bland annat. Ser att du bor i Luleå(?) och jag tror att tex Grans Naturbruksgymnasie i Piteå fortfarande ordnar en inoff varje år. Annars, googla på "inofficiella hundutställningar" så kommer du till en sida som samlar länkar till massor av sådana :) Hur kommer det sig förresten att du vill ställa på inoff?

Haha "andra ställen" :p Japp, Luleå. Jag får helt enkelt hålla utkik och se om det finns nån vettig förstagångsutställning nångång här i januari/februari.

Edit: Amen hallåeller, hittade en inoff i Boden i slutet av januari! Där kan vi ha våran debut :D

Haha "andra ställen" :p Japp, Luleå. Jag får helt enkelt hålla utkik och se om det finns nån vettig förstagångsutställning nångång här i januari/februari.

Edit: Amen hallåeller, hittade en inoff i Boden i slutet av januari! Där kan vi ha våran debut :D
Totohallen i Boden brukar husera minst en inoffare i månaden under vinterhalvåret, så utbud finns. Var glad att du inte bor i Umeå, där är det klart mindre.
Det finns en fb-grupp som heter något i stil med "inofficiella hundutställningar i Norrbotten", bara att gå med :)
Kika i gästböcker på tex snkk, blkk mm.
Är du beredd att åka till Piteå så har vi ringträning varje vecka på Hundvis.
Välkommen till utställningsvärlden :)

Jag tycker att hon är underbar! Betydligt finare än andra DSG jag sett :love:

Tack snälla! Domaren var jättebra både i sin bedömning och med hundarna. La sig på golvet för att flörta med en tik som var ganska blyg. Fläskade med godis och allt :love: Kanske vanligt att domarna tar sig tid för sånt men jag har inte sett det intresset innan. Kommer med glädje ställa för han igen.

Hon är fin, nu ska vi inte ställa nått mer föränn Norrköping i juni nästa år men då hoppas jag hon mognat. Då tror jag att betygen blir bättre (kritiken är ju redan bra förutom att hon är för omogen).

Totohallen i Boden brukar husera minst en inoffare i månaden under vinterhalvåret, så utbud finns. Var glad att du inte bor i Umeå, där är det klart mindre.
Det finns en fb-grupp som heter något i stil med "inofficiella hundutställningar i Norrbotten", bara att gå med :)
Kika i gästböcker på tex snkk, blkk mm.
Är du beredd att åka till Piteå så har vi ringträning varje vecka på Hundvis.
Välkommen till utställningsvärlden :)

Tack för välkomnandet! Ringträning kan behövas men det känns lite långt till Piteå när man inte har bil. Ska googla och se om det finns något i Luleå :)

• Gilla
Reactions: Laa

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar