Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OvanligtHerning dag 1 avklarad. 14 juniorhanar, Exc oplacerad. Santo var duktig så är nöjd! Det roligaste var att alla vinnare i nästan alla klasser var från samma kennel med samma ägare och handlers..
Grattis till cert då, antar jag?Ingen dålig debut på officiell utställning för oss idag!
Min lillegris slog till och blev bästa juniortik och andra bästa tik slagen av en champion (och 3a o 4a var med champions). 10 månader gammal. Jag är såå stolt över henne! Uppförde sig utmärkt och var bara så himla duktig
Vinnartiken var inte svensk så hon fick certet (och blev seuch också)Grattis till cert då, antar jag?
Du vill väl inte påskina att dom snöresdömmerOvanligt
Synd! Men är din lilltjej sådär snygg så kommer certet också snartVinnartiken var inte svensk så hon fick certet (och blev seuch också)
Nya tag i Stockholm
Aaaaldriiiig.. Vi hade dock en bra domare idag, ingen snörbedömningDu vill väl inte påskina att dom snöresdömmer
Jag tycker att hon är underbar! Betydligt finare än andra DSG jag settMin lilla ärta från idag och kritiken av Gunnar Nymann: "1 år. Liten och spinkig tik. Korrekt huvudform, saxbett. Utm kinder och ögon. Ok hals, önskar bättre överlinje. Bra ansatt svans. För stel i fronten vilket ger högt lyfta framben, ok bak. Bra päls och färg."
På rasklubbens hemsida brukar det finnas fler utställningar För mig som har saluki så kan jag titta på utställningar hos SKK, vinthundsklubben och salukiringen. Som tur är samlar salukiringen allt på sin hemsida, så jag kan lätt hitta det där om jag vill ställa ut. Om jag bara kollar på skk.se missar jag de allra flesta (och de få som faktiskt är bra) utställningarna.Nu har ju jag gått och blivit med en hund som jag faktiskt kan och vill ställa ut men alltså... Det finns ju knappt några utställningar här uppe! Speciellt där de välkomnar mer än en ras. Brukar det finnas andra utställningar som inte står med på skk's hemsida?
På rasklubbens hemsida brukar det finnas fler utställningar För mig som har saluki så kan jag titta på utställningar hos SKK, vinthundsklubben och salukiringen. Som tur är samlar salukiringen allt på sin hemsida, så jag kan lätt hitta det där om jag vill ställa ut. Om jag bara kollar på skk.se missar jag de allra flesta (och de få som faktiskt är bra) utställningarna.
Inofficiella brukar finnas på.. andra ställen. Brukar annonseras i tidningen hundsport bland annat. Ser att du bor i Luleå(?) och jag tror att tex Grans Naturbruksgymnasie i Piteå fortfarande ordnar en inoff varje år. Annars, googla på "inofficiella hundutställningar" så kommer du till en sida som samlar länkar till massor av sådana Hur kommer det sig förresten att du vill ställa på inoff?Har kollat där också, på pudelklubbens hemsida alltså, och där finns 2 utställningar på hela nästa år inplanerat i närområdet
Hade ju velat börja med en eller flera inoffare men tycker att det är otroligt svårt att hitta det.
Inofficiella brukar finnas på.. andra ställen. Brukar annonseras i tidningen hundsport bland annat. Ser att du bor i Luleå(?) och jag tror att tex Grans Naturbruksgymnasie i Piteå fortfarande ordnar en inoff varje år. Annars, googla på "inofficiella hundutställningar" så kommer du till en sida som samlar länkar till massor av sådana Hur kommer det sig förresten att du vill ställa på inoff?
Totohallen i Boden brukar husera minst en inoffare i månaden under vinterhalvåret, så utbud finns. Var glad att du inte bor i Umeå, där är det klart mindre.Haha "andra ställen" Japp, Luleå. Jag får helt enkelt hålla utkik och se om det finns nån vettig förstagångsutställning nångång här i januari/februari.
Edit: Amen hallåeller, hittade en inoff i Boden i slutet av januari! Där kan vi ha våran debut
Jag tycker att hon är underbar! Betydligt finare än andra DSG jag sett
Totohallen i Boden brukar husera minst en inoffare i månaden under vinterhalvåret, så utbud finns. Var glad att du inte bor i Umeå, där är det klart mindre.
Det finns en fb-grupp som heter något i stil med "inofficiella hundutställningar i Norrbotten", bara att gå med
Kika i gästböcker på tex snkk, blkk mm.
Är du beredd att åka till Piteå så har vi ringträning varje vecka på Hundvis.
Välkommen till utställningsvärlden