Utställningstråden 2016

Nu har ju jag gått och blivit med en hund som jag faktiskt kan och vill ställa ut men alltså... Det finns ju knappt några utställningar här uppe! Speciellt där de välkomnar mer än en ras. Brukar det finnas andra utställningar som inte står med på skk's hemsida?

Googla på inofficiella hundutställningar, finns en sida som kallas typ inoffappen och en codegrown (?), de uppdaterar allteftersom.

Vi ska till Herning imorgon.. eller ja, jag ska börja köra om fem timmar. :cautious: :angel:

Hennes syster var där idag och fick ett VG, hon får alltid exc annars.. Men det är nya domare imorgon antar jag så vi hoppas på mirakel. :nailbiting:

Tack för välkomnandet! Ringträning kan behövas men det känns lite långt till Piteå när man inte har bil. Ska googla och se om det finns något i Luleå :)
Det finns någon grupp på Facebook för samåkning till utställningar. Kanske kan du gå med där och söka någon att åka med? (Tips: sök sådant i god tid innan anmälningstiden till utställningen går ut :p )

Har kollat där också, på pudelklubbens hemsida alltså, och där finns 2 utställningar på hela nästa år inplanerat i närområdet :banghead:

Hade ju velat börja med en eller flera inoffare men tycker att det är otroligt svårt att hitta det.

Visst har du sett listan med utställningar på pudelklubbens hemsida? Dom listar alla utställningar för pudlar utefter månad. Sen har du ju inte superlånht till Finland heller men då lär du ju behöva bil.

Men allmänt - visst är det två utställningar i Piteå under sommaren? Och pudelklubben brukar ha en i Byske , en i Boden och en i Vännäs under sommaren. Och så Överkalix då. Du kanske kan höra med uppfödaren om dom ska i väg på utställningar och samåka med dom, vet att dom som brukar vara ett helt gäng från kenneln :)

Men det är betydligt längre avstånd till utställningar när man bor här i Norrland. När jag bodde i Enköping var det många utställningar med bara 1 h resväg vilket det inte är nu. Eller, det gäller för alla typer av hundtävlingat!

Tänker du klippa själv? Såg förresten att dom ska ha klippkurs i Luleå snart, ska ni vara med på den?

Senast ändrad:
Dag 2 i herning. Exc oplacerad bland typ 15 juniorhanar. Superfin kritik men vet själv att Santo dör lite i ringen. Testat allt men räcker inte för det där lilla extra :cool:

Nu är vi påväg hem från Herning.

Idag fick vi nöja oss med ett VG men med väldigt fin kritik! Nu måste vi bara ut mer så hon slappnar av i ringen och kan hålla uppe svansen lika fint som hon gör hemma. :heart

Lite bilder från Växjö i fredags och Herning idag:

5655E4ED-CC37-4437-B304-936E3E85B468_zpsotn2nqqb.jpg

Stressad much? :D

För att det är så tråkigt att komma hem tomhänt! :angel:
032C68FC-08A8-4C57-952A-AC488036E91D_zps2gelglhx.jpg

10D90DE4-5E38-4825-9B9F-43EF6B8821CC_zpsrk3svkea.jpg

Sötnos! :heart
C8B8AC7F-35AE-4BBB-9EC0-99A074682CA3_zpsytaa5epb.jpg

Hur många här ska till stora Sthlm?

Jag ska!
Ska hjälpa min uppfödare att ställa ett gäng hundar på lördagen, mina egna två ska inte ställas ut. Sen ska jag shoppa, titta på hundar och bara njuta av stämningen :love: Inte bestämt än om jag ska gå både lördag och söndag, vi har julfest med jobbet lördag kväll så får se.

Jag ska!
Ska hjälpa min uppfödare att ställa ett gäng hundar på lördagen, mina egna två ska inte ställas ut. Sen ska jag shoppa, titta på hundar och bara njuta av stämningen :love: Inte bestämt än om jag ska gå både lördag och söndag, vi har julfest med jobbet lördag kväll så får se.
Då kanske jag kikar lite på schnauzrringarna då :p Ställer Ebrah på söndagen men tänker vara där på lördagen en liten stund också för att låta henne kolla in miljön, kunna shoppa utan att tänka på när jag ska in i ringen osv. Måste bara komma ihåg att ordna någon hundvakt till Aysu :p (räknar med att morsans sambo tar henne, men det kan ju vara bra att informera honom om det...)

@Tonto ska du ställa på stora sthlm? ;)

Jag valde att avstå. Det är för långt att åka med en hund som bäst fått very good :) Men nästa år hoppas jag att vi är med i matchen :devil:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar