Utställningstråden 2016

Kritikerna!
Dag 1:
nice head, strong pigmentation, expressive eyes, correct ears, long neck, excellent development of chest and ribs, correct tuckup, deep chest with plenty room for heart, nice angulations, moves sound, covering the round very easy. excellent presentation.

Dag 2:
14 months, excellent in total, good head, nice flat skull, good bite, nice ears, good body and forechest, good angulation and muscles, good bone and feet, moves very easily and very well

Vi var också i Växjö i helgen, slutade med ett VG för lilla damen som inte alls ville springa i ringen, hon ville mest nosa och visa upp sina känguruhopp. :p Jag är iaf jättenöjd med henne, hon hade skitkul hela dagen och uppförde sig strålande utanför ringen trots att hon precis har börjat löpa för andra gången och har myror i hjärnan mest hela tiden.
På kritiklappen står det "a little long cast", är det någon här som kan säga vad det betyder?

15032227_10207503541734437_6456804383173458222_n.jpg

14963291_10207503543174473_6407860106842385749_n.jpg

15027723_10207503543254475_3796736331053209048_n.jpg

14925579_10207503542254450_6596629309402194281_n.jpg

Jag sitter o fnular på utställningar nästa år.. Svårt när inte alla domare är utlagda, SKK borde var lite mer som NKK och DKK ;) Vi börjar med MyDOG i Januari, Bergen i April är spikat och Roskilde helgen efter det. I Sverige tror jag att vi avvaktar lite.. Eventuellt Malmö i mars, beroende på hur det ligger till med valpar här hemma. Beroende på hur Bergen och/eller Malmö går så eventuellt Trondheim i Juli, men mest troligt inte. Norrköpings tredagars i juni är självklart. Eventuellt Österbybruk i Maj beroende på om Zippo är färdig CIB eller ej. Alfta i Juli med Vinna kanske, beroende på domare.

• Gilla
Reactions: Laa
Valpen ska på utställning på söndag.
Men vår fundering nu är om vi kan ta med oss vår andra hund också? Han ska inte ställas men vi har ingen hundvakt och både jag och sambon vill åka på utställningen.

Vet ni hur det är, får vi ha med andra hunden också?

Det är en utställning i (stort) ridhus om det gör någon skillnad.

Vi var också i Växjö i helgen, slutade med ett VG för lilla damen som inte alls ville springa i ringen, hon ville mest nosa och visa upp sina känguruhopp. :p Jag är iaf jättenöjd med henne, hon hade skitkul hela dagen och uppförde sig strålande utanför ringen trots att hon precis har börjat löpa för andra gången och har myror i hjärnan mest hela tiden.
På kritiklappen står det "a little long cast", är det någon här som kan säga vad det betyder?
Lite för lång i kroppen. Vet nu inte vilken ras det gäller men säg att det är en ras som ska vara kvadratisk, dvs lika lång som hög, så skulle den här hunden vara längre än hög. Används oftast om en hund som är vad man på svenska kallar för "lång i länden" men har även sett det användas på annat sätt.

Valpen ska på utställning på söndag.
Men vår fundering nu är om vi kan ta med oss vår andra hund också? Han ska inte ställas men vi har ingen hundvakt och både jag och sambon vill åka på utställningen.

Vet ni hur det är, får vi ha med andra hunden också?

Det är en utställning i (stort) ridhus om det gör någon skillnad.
Är han vaccinerad och det inte står något om att medföljande hund inte är ok så brukar det bara vara att ta med dom. Glöm inte vacc.intyget bara!

Lite för lång i kroppen. Vet nu inte vilken ras det gäller men säg att det är en ras som ska vara kvadratisk, dvs lika lång som hög, så skulle den här hunden vara längre än hög. Används oftast om en hund som är vad man på svenska kallar för "lång i länden" men har även sett det användas på annat sätt.
Tack för svaret! Hon är lite längre än vad hon är hög vilket ska vara okej (det är en chihuahua), men hon har en otrolig förmåga att sträcka ut sig så jag förstår hur domaren kunde trycka det. Det blir helt enkelt till att träna massa stå och travande tills nästa gång. :)

• Gilla
Har anmält valpen till ännu en utställning i slutet av november. Spännande det här. Var länge sedan jag var aktiv med utställning.

På söndag ska ägaren till Luddes mamma ställa honom. Det är bra så slipper jag vara nervös över det och jag kan se hur allt går till, jag har ju aldrig ställt en labrador.
På utställningen i slutet av november sk jag ställa honom själv.

Blev så att jag ställde själv idag ändå. Gick över förväntan och Luddis var duktig. Nu är debuten avklarad! Jag är ringrostig som attan och vi har knappt tränat på detta så vi är nöjda!

Kritik:
Vackert huvud och uttryck, goda proportioner, bra förbröst. Bra benstomme och tassar.
Önskar något bättre vinklar fram och bak. Kunde varit lite friare i sitt steg. Glad och trevlig.
Placering 2.

22 eurasier anmälda till "Lilla Sthlm" och 41 till "stora". Blir officiell debut där.
Zeppe "herr pälslös" har vinterpaus nu så blir bara valpen vi åker med!
Oj vilken skillnad! Ställer ni Fredag+Söndag?
Åkte förresten båt tilö Danmark med en Eurasier-uppfödare :D

Vi ställer Fredag+Lördag och det är 37+41 hundar anmälda.

• Gilla

Jepp fredag + söndag! Trodde inte det skulle vara så stor skillnad faktiskt!
Nu blir jag ju nyfiken vem det kan ha varit :angel: :D

Då förstår jag, tappar nog en hel del på att det inte är 2 dagar på rad så som vi har.

Dom håller till i Trollhättan tror jag, kenneln börjar på P och dom har 3 tikar med godis-namn ;)
Ja så är det nog! Kollade hotell först och det blev svindyrt både när det var så många dagar också var priserna rätt höga den helgen såklart! Men hade tur och får bo hos en vän :love: så det ordnade sig så vi kan ställa båda dagarna ändå :)
Tror vi ställer fre+sön på MyDog med..

Då vet jag vem det är :)

Det är eventuellt vår blivande uppfödare. Jag ska till Norge i helgen med henne ;)

Hennes ena tik pryder min profilbild här.

Ja så är det nog! Kollade hotell först och det blev svindyrt både när det var så många dagar också var priserna rätt höga den helgen såklart! Men hade tur och får bo hos en vän :love: så det ordnade sig så vi kan ställa båda dagarna ändå :)
Tror vi ställer fre+sön på MyDog med..

Då vet jag vem det är :)
MyDOG brukar väl fixa så att man ställer två dagar på raken? Antingen Tors-fre eller lör-sön? Vi ställer lör-sön nästa år, detta året ställde vi Tors-fre :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
994
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 610
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 264
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar