Utställningstråden 2016

MyDOG brukar väl fixa så att man ställer två dagar på raken? Antingen Tors-fre eller lör-sön? Vi ställer lör-sön nästa år, detta året ställde vi Tors-fre :)
Hmm kanske är så. Vet bara att vi ska åka ner torsdag och åka hem söndag. :angel: Bra koll jag har..

Nu blev man ju nyfiken på vad ni tyckte om henne :o
Vi åkte båt tillsammans i ca 4 timmar, så jag har väl inte så mycket fakta att basera mitt tyckande på :D Men hundarna verkade trevliga, lugna och snälla och ägarna verkade vara enkla, vanliga, trevliga människor. Vi pratade lite smått bara men absolut inget jag höjde på ögonbrynen åt :)

Vi åkte båt tillsammans i ca 4 timmar, så jag har väl inte så mycket fakta att basera mitt tyckande på :D Men hundarna verkade trevliga, lugna och snälla och ägarna verkade vara enkla, vanliga, trevliga människor. Vi pratade lite smått bara men absolut inget jag höjde på ögonbrynen åt :)

Jag förstår :D

Nu har jag fått PM till Stora Sthlm. 78 salukis med :rofl: Men det är bra, då får vi nog åka hem tidigt. Hoppas på ett vg bara så kan vi smita hem sedan. Om nu inte uppfödarna vill ha med oss i uppfödargrupp, men de brukar vilja ha lite äldre hundar med där.

Vad innebär "vinnarutställning"?
Att man kan vinna en titel på utställningen. Vinnande ur juniorklass och veteranklass samt BIR och BIM får lägga till en titel till sitt namn (svensk juniorvinnare 2016 förkortas SE JV -16 tex) Annars är det precis som vilken internationell utställning som helst.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
994
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 610
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 264
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar