Utställningstråden 2016

Beror på vad som är normalt :D Pussa ihjäl främmande inkl domaren,hälsa på alla hundar,flyga en halv m över marken,gå och stå som en ängel i ringen, och helt otippat är hon en mammagris har det visat sig..................ljudligt :o
Beror på vad som är normalt :D Pussa ihjäl främmande inkl domaren,hälsa på alla hundar,flyga en halv m över marken,gå och stå som en ängel i ringen, och helt otippat är hon en mammagris har det visat sig..................ljudligt :o
Tikar behöver egentligen visas av sin matte - dom gör sig bäst då ;) Hanar är lättare att få andra att visa :D

Ja :)
Tänkte också köpa en som var 57 först, begagnad, men sen ändrade jag mig och ska köpa en ny från 4dogs :angel:

Blir det inte väldigt trångt i tälten med hagar i stället för vanliga burar? Tänker att hagarna tar ju väldigt mycket mer plats än en vanlig bur och man vill ju inte alltid ha hundar tillsammans. Dessutom vill man ju rymma trimbord inne i tältet om det regnar.
Eller är det bara för att jag alltid brukar klämma in mig i andras tält jag tänker på det :p

Jag har sett att det är flera (typ @Red_Chili och @russinbulle va?) som har hagar så blir lite nyfiken

Det blir bra, Skalman är ju fin :):heart . Ta gärna med dig Mini också, vore ju kul att se en brun heeler :)
Lite beror på i vilket skick Polly är i om hon ska vara hemma och vila eller följa med - jobbigt att shoppa bara med 3 hundar i släptåg ;) Mini avskyr allt vad utställning heter och kommer att sova i bur hela tiden - hon vägrar komma fram förrän vi ska gå typ ;)
Men det kommer fler heeler dit och kanske även någon brun :)

Blir det inte väldigt trångt i tälten med hagar i stället för vanliga burar? Tänker att hagarna tar ju väldigt mycket mer plats än en vanlig bur och man vill ju inte alltid ha hundar tillsammans. Dessutom vill man ju rymma trimbord inne i tältet om det regnar.
Eller är det bara för att jag alltid brukar klämma in mig i andras tält jag tänker på det :p

Jag har sett att det är flera (typ @Red_Chili och @russinbulle va?) som har hagar så blir lite nyfiken

Jag har en rund tygbur :) Räknas som "valphage" på hemsidan.
12821357_611920338956350_8408179921117905611_n.jpg

Gott om plats i den.
13724003_680413815440335_4350891262477476899_o.jpg

Den tar ju stor plats, och därför har jag köpt en vanlig, fyrkantig bur att ha med på inomhustävlingar. Den är stor nog för båda hundarna att klämma in sig i, men helt lagom för en hund. Däremot är jag mycket(!) nöjd med den här runda, för den är lätt, mycket smidig att ta med sig eftersom den tar minimal plats ihopvikt och lagom luftig osv.

Nä inte blanda in mig bland tält och hagar ;) Jag har inget tält och använder bur :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
994
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 610
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 264
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar